Spring naar bijdragen

Radio Noordzee REM eiland Muziek Parade


Henk-Anna Loog

Aanbevolen berichten

Op 21-7-2022 om 10:54 zei Henk-Anna Loog:

De vorige postings van (REM) Radio Noordzee vielen erg in de smaak en daarom deel ik nog een programma van Radio Noordzee 214 meter. "Muziek Parade" uitgezonden op, volgens mijn gegevens, 20 November 1964 van 1645-1710 uur... maar... dat zou natuurlijk "pietsie" anders kunnen zijn... :) .. vroeger waren ze niet zo nauwkeurig met noteren van datums en tijden..

Gelukkig bestaat het eiland nog altijd, al is er van de originaliteit bijna niks meer over...  :(

 

Enfin, luister lekker naar deze opname.

Groet

Henk Kruize

 

Please login or register to see this link.

1974 island 02.jpg

Hoi Henk, zou je deze nog een keer willen plaatsen? Krijg de melding, File Not Found. Alvast dank voor de moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Hallo Frank,

 

Hier zijn ze nog een keer..

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Veel plezier ermee

 

Groet

 

Henk Kruize

Ik ben er weer blij mee👍 Dank voor de moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-7-2022 om 13:21 zei Piet van der Vooren:

Ik ben nog steeds blij dat ik, vlak voordat het eiland in 2006 werd ontmanteld, er met Rijkswaterstaat een bezoek aan heb kunnen brengen.

Piet. 

DSCF0051.JPG

 

Je kunt er nog steeds naar toe....ligt in Amsterdam vlak bij het Veronica schip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Het is lang geleden, maar ik kan me de dag nog herinneren, dat mijn vader op het dak van de flat de REM antenne installeerde tezamen met de buurman. Kanaal 11 antenne. We woonden niet ver van de kust en de ontvangst was geweldig goed.  De kleinere antenne viel meteen op tussen de antennes voor NTS kanaal 4.

Overigens een leuk weetje...het pauzeteken van Radio Noordzee (1964)....was dezelfde als van de gelijkgeschakelde Nederlandsche omroep uit 1942.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook "ZZ en de Maskers" hadden een plaatje op het pingeltje "Ferme jongens, stoere knapen", ze noemden het "Northsea melody", uitgebracht op Artone Records.... en dat is ook de platenmaatschappij die nog altijd in Nederland een platen perserij heeft, Artone werd later CBS en in de jaren 90 werd het "Record Industrie". Momenteel een van de grootste platen perserijen in Europa.

 

Henk Kruize

zz-en-de-maskers-greensleeves-artone.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZZ en de Maskers....leuk!

 

Ik ben o.a. altijd al een pauzeteken verzamelaar geweest.  Zelfs Radio Veronica had er 1. Een soort  melodie vertolkt op een orgeltje.

Voordat ze met hun uitzendingen begonnen. Na dat pauzeteken volgde in mijn herinnering (1968) een vrolijke mars.

Volgens mij was dat rond 6 uur in de ochtend.

Ik heb er helaas geen opnames van kunnen vinden.

Toen Veronica van golflengte veranderde naar 538 is er op 192 ook nog een zwak zendertje te horen geweest, die luisteraars opriep om naar 538 te verhuizen. Dat zendertje was natuurlijk even niet hoorbaar omdat Radio Noordzee 2 er in de eerste dagen na de golflengte wisseling, in 1972 op 192 meter, overheen knalde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei RMI:

Het is lang geleden, maar ik kan me de dag nog herinneren, dat mijn vader op het dak van de flat de REM antenne installeerde tezamen met de buurman. Kanaal 11 antenne. We woonden niet ver van de kust en de ontvangst was geweldig goed.  De kleinere antenne viel meteen op tussen de antennes voor NTS kanaal 4.

Overigens een leuk weetje...het pauzeteken van Radio Noordzee (1964)....was dezelfde als van de gelijkgeschakelde Nederlandsche omroep uit 1942.....

 

heel interessante reacties RMI maar ik zal het prettig vinden als je jouw naam bekend maakt zoals ik altijd mijn naam noem. dank bij voorbaat

Hans Knot

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hans knot:

heel interessante reacties RMI maar ik zal het prettig vinden als je jouw naam bekend maakt zoals ik altijd mijn naam noem. dank bij voorbaat

Hans Knot

 

Als ik vind , dat de tijd daarvoor rijp is, zal ik dat zeker doen!  Nog even geduld a.u.b.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Piet van der Vooren:

That's also what I've learned.

Piet.

 

That's correct.

 

 

 

 

 

34 minuten geleden zei RMI:

Als ik vind , dat de tijd daarvoor rijp is, zal ik dat zeker doen!  Nog even geduld a.u.b.

 

 

???????

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.