Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Ten behoeve van het sport programma van Henk van Dorp had ik een snelheidsregeling bedacht die ik kon aansluiten op een Telefunken M24 recorder om de snelheid daarvan te kunnen regelen. Dit omdat de Sony draagbare waarmee Henk interviews op nam niet altijd op snelhied liep en ook als dat wel zo was klopte de snelheid niet met de M24 waarop we in mijn studio z'n bandjes monteerden-afspeelden. Dus ik had een list bedacht. We hadden in de werkplaats van Karel van der Woerd een 100 Watt versterker staan. Ik monteerde het in een karretje en die versterker koppelde ik met de input op een toongenerator output waarmee je in dit geval 50Herz + en - een paar Her…

2. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751102-1400-1500-BertBennett-BilboardHot100 MiAmigo-19751102-1500-1600-BertBennett-BilboardHot100 MiAmigo-19751102-1630-1704-Onbekend-VVVR

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Caroline15081974JohnnyJason23002400 [verborgen inhoud] Caroline16081974JohnnyJason00000100 [verborgen inhoud] Caroline16081979HermandeGraaf12001310 [verborgen inhoud] CarolinePeterPhilips2206198513001400 [verborgen inhoud]

4. Started by Vincent,

Opgenomen van cassette, afkomstig van Evert. Gegevens van de cassettes overgenomen, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Vanmiddag was het dan zover, de officiele overdracht van ons archief dat voor "altijd" bewaard word door het Instituut Beeld en Geluid. Mede forum lid Niels en technicus van de Stichting Norderney en radio programma technicus en technicus bij Beeld en Geluid had de in de kelder de H'sum 3 dj tafel helemaal gerestaureerd en hij werkte. Er kwamen ook nog wat NOS-NOB technici langs met onder de armen NEVE comperssors en ORBAN apparatuur enz. Het was weer een wirwar van kabels en "gewone Pickups en bandrecorders". Radio 10 dj Gerard Ekdom had Ad bereid gevonden om als eerste de dj tafel in gebruik te nemen !!!! De dj tafel wordr nog de he…

6. Started by zeezenderjunk,

Het zijn gewoon een stelletje oplichters Eerst geld afhandig maken en de toegang sleutel werkt nog geen eens Niet op reageren

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by martinja,

Monique-19851121-0900-1000-WalterSimons-3om3verzoek [verborgen inhoud] Monique-19851125-1000-1100-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Radio Veronica 192 16-11-68 Veronica Top 40 Jan van Veen 15.00-16.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FS6WC37ILGGX.mp3 (Dank aan 'jepatrick") Robin

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Vincent,

Vorig weekend heb ik een stapel Hitweken gekregen. In eentje staat een paginagroot artikel van hun reis naar Radio London. [verborgen inhoud] kan je het verhaal lezen.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. hier bij nogmaals het verzoek of iemand de uren die bewaard zijn gebleven van de veronica zeil race/alarmschijf weekend van juni-juli.-1973 in zijn bezit heefd en deze hier zou willen plaatsen.met vriendelijke groet en alvast bedankt.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Started by Bo Lus,

Bron: Leidsch Dagblad (1973)

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Geen idee of deze al eens is aangeboden ? Zo niet bij deze. [verborgen inhoud] Mvg.Martien

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik vind in ons foto archief een foto die Ruud Doets maakte van het "vertrek" van RNI. Je ziet ook een sleepboot., maar wanneer zou dat zijn? Wel een mooie foto trouwens.

17. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Mi-Amigo - 19750816 - 0900-0935 - Peter Van Dam [verborgen inhoud] Mi-Amigo - 19750816 - 1200-1332 - Joop Verhoof - Flashback Show [verborgen inhoud]

18. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Wie kan/wil hem dateren?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. [verborgen inhoud] Wie kent hem nog :-)

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. 2 mei al weer 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Vandaag kwam ik weer een totaal onbekend nummer uit 1966 tegen: Kerstwens van Rob Out. Niets van te vinden op Internet, behalve dan het hoesje van het singletje. Graag zou ik de audio van dat nummer willen ontvangen. De laatste tijd geen problemen met het vinden van de nummers gehad en ook de tipparade wordt precies conform het lijstje uitgezonden. Ben alleen heel benieuwd wat er straks in 1967 met die tipparade gaat gebeuren. Rob Out begon al op 7 januari 1967 met een lijstje van 20, 21 of 22 plaatjes, maar officieel volgens het boekje begon de tipparade op 15 juli 1967.

• 15 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Veronica-19740727-0800-1125-HansMondt-BartVanLeeuwen-Tineke-StanHaag

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Vincent,

Op een band met Radio Caroline opnamen uit juli 1974 kwam ik dit fragment tegen: [verborgen inhoud] Ik heb de boodschap vertraag en gaat over een mogelijke overname van de MV Mi Amigo: [verborgen inhoud] Weet iemand hier meer van? En zo ja, wanneer was dit?

• 11 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.