Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by dale558,

Hendrik Van Nellestijn from Radio 819 overnight from 01.01.1989 00.00-00.00 http://www18.zippyshare.com/v/18539269/file.html Dale

2. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. fransvanderdrifttop402610197415041602 [verborgen inhoud]

4. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik kwam dit filmpje tegen over de Norderney. Het zou daar hebben gespookt volgens de maker van dit filmpje. Beetje vreemd verhaal.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. MiAmigo-19780821-1600-1700-FerryEden-Stuurboord-Boardrecording [verborgen inhoud]

6. Veronica-19740824-0600-0910-Nonstop-HansMondt-TomCollins-VaderAbraham

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. A studio recording of Joop Verhoof on Atlantis [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin Atlantis 227 Andy Anderson [verborgen inhoud] Atlantis 1974 Debbie England [verborgen inhoud] Atlantis 1974 Rob Ronder-A [verborgen inhoud] Atlantis Last Week Aug 1974 David Rodgers Andy Anderson 1030-1430 [verborgen inhoud]

9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Over ruim een week is het 51 jaar geleden dat dit programma werd uitgezonden. Ad heeft van die 15-de en 16-de mei een band vol opgenomen, in het verleden (2016) heb ik daarvan al 's 't één en ander gedeeld (waaronder deze opname). Voor wie het toen gemist heeft, hierbij nog een keer. Mocht er interesse zijn in meer opnamen van die band van Ad, laat dat dan svp weten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze Top 50 kun je hier meelezen : [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by Marinebroadcasters,

Het droogdokken van the Ross Revenge op korte termijn lijkt op het eerste gezicht een recht toe recht aan operatie....totdat je de inhoud van deze uitstekende website volledig doorneemt. Zeer goed gedocumenteerd , boordevol veel informatie mbt het schip als schip, niet als radiozendschip. Foto's Ross in the Good Old Days in 1989 12 miles off Ramsgate en hedentendage in the River Blackwater. Foto's RCclck archives. [verborgen inhoud] Paul de Haan

12. Started by Vincent,

Stephen Bischop [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. De speciale versie van The Perfumed Garden, 50 jaar later, in presentatie van Oeds Jan Koster en Hans Knot, zal 14 augustus, zoals het er nu voor staat, via een kleine 20 tal radiostations te beluisteren zijn via ondermeer AM en Internet. Naast Nederland zijn er twee stations in Duitsland en Radio Centraal in Antwerpen die het gaan programmeren. Daarnaast zal het Dagblad van het Noorden exclusief op haar site de zes uren streamen. Wat als een aardig idee vorig jaar ontstond wordt een mooie werkelijkheid. Overzicht lokale stations, zoals tot nu bekend, die het programma gaan uitzenden Radio Sunrise Duitsland Waterlandradio Purmerend …

14. Radio Veronica 30 08 1974 2100-2200 Country Time Karel vd Kemp [verborgen inhoud]

15. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

Ook van de twintigste heb ik nog wat. Stuart Russell zat in ieder geval aan boord, want hij 'deed' Wekkerradio.[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dan heb ik pas weer iets van de 26ste. Was de zender in de tussentijd off air? Enjoy! Jan-Fré

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by Drumbeat,

How proper radio used to sound... Caroline 558 John Dwyer 1302-1432 03 July 1986 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Started by Juul,

Dat heb je weleens, oud Veronica collega Francis stuurde mij een mail dat ze haar Veronica speldje kwijt was en of ik soms een nieuwe had.......... Diep ergens in m'n geheugen wist ik dat ik er nog een stel moest hebben, maar waar? En omdat de verhuizing volgende maand in rap tempo nadert ben ik maar eens in m'n "Veronica verhuisdozen" gaan zoeken. En ja, hoor, gevonden! Enfin, Francis weer blij en ik eigenlijk ook wel. Ik zie dat ze op Marktplaats ook nog steeds aangeboden worden. Maar ik doe ze niet weg want zo heb ik weer iemand blij kunnen maken.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  21. Started by bert ree,

• 10 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Vincent,

Een uitzoektape met Radio London materiaal. Iemand zin om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  23. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Wie heeft ze??

25. Started by Jan-Fre,

Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.