Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Juul,

Ik ben het even kwijt........ik vergeet ook wel eens wat. Wordt een dagje ouder. Maar wij gebruikten dit nummer ergens voor, maar voor wat? Of was het gewoon een filler ? Wie geeft het verlossende woord? Dank.

2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Vincent,

Weet iemand wie Ron van der Plas is die in oktober 1978 enkele programma's maakte voor Radio Mi Amigo?

• 62 antwoorden
    • 14,8k weergaven
  4. Started by Vincent,

Eentje zonder verdere info. Wie wil/kan hem uitzoeken? [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Radio Caroline International 389m 773 kHz 2-6-1973 [verborgen inhoud] Band uit Playa de Aro studio

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Met dank aan Stichting Norderney Radio Veronica - Amerikaanse Top 100 Jan van Veen 15 12 1965 [verborgen inhoud]

7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Iedereen een prettige jaarwisseling en een gezond 2021!

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Veronica 1968 06-22 0700 0800 Lex Harding OGM [verborgen inhoud] Ontdekkingsarchief van een radioprogramma Groet

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 27 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  11. Hallo Allereerst wil ik de lieve donateurs (Power music - Jan V - Vincent - Jan Fre etc...) maar ook de Norderney foundation bedanken en ik zal er vast nog wel een paar vergeten voor deze opnames aangeboden aan de community van de top 100 van 1967 . 1967.12.31 -1345-1515 Top 100 1967 - Rob Out & Joost den draaier 1967.12.31 -1520-1645 Top 100 1967 - Joost Tineke & Lex 1967.12.31 -1645-1800 Top 100 1967 - Lex Harding & Chiel Montagne Ik merkte dat sommige leden er spijt van hadden dat ze niet alles van de top , het is waar dat het jammer is. Ik heb persoonlijk arrangementen gemaakt van de zo vriendelijk aangeboden bestanden om beter te …

12. Radio Veronica van dichtbij - foto's uit de jaren zestig en zeventig (deel 2) - 48 foto's © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 620 weergaven
  13. Started by Juul,

Ik ben door m'n platen verzameling aan het lopen en kom daar het prachtige "Heather" van The Carpenters tegen dat we gebruikten in het laatste uur op 31 aug. 1974. Ad en ik hebben ons toen bemoeid met de music en Ad kwam hier mee aan. Een bevriende NPO collega, Herman Dales heeft voor mij een "extended" versie gemaakt. Hij is nu 9 minuten!. ipv 2'50". Klinkt misschien gek maar regeren is vooruitzien dus hij zit in mijn "laatste wens" muziek........................ Ik kan 'em hier niet plaatsen maar voor "huiselijk" gebruik moeten die em ook willen mij maar even laten weten. Juul

14. Started by jan V,

1971-10-05 1200-1259 ChielMontagne-ChielMontagneShow [verborgen inhoud] 1973-10-05 1600-1700 LexHarding-LexHardingShow-BillboardHot100 [verborgen inhoud] 1973-10-05 1700-1800 LexHarding-LexHardingShow-BillboardHot100 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• 0 antwoorden
    • 335 weergaven
  15. Started by jan V,

1963-11-01 1530-1630 Tineke-Kees-Jan-TonyVos-UitDeKoers 17min [verborgen inhoud] 1966-11-01 0000-0100 RobOut-HitsAgGoGo [verborgen inhoud] 1966-11-01 1500-1600 MarcelOverstegen-VerledenTijd [verborgen inhoud] 1968-11-01 1900-2000 JanVanVeen-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 576 weergaven
  16. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 473 weergaven
  17. Deze opname komt uit het archief van Eugene Bruggeman. [verborgen inhoud] Deze opname bestaat uit twee delen.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 576 weergaven
  18. Philips 22RB381 03E met "Veronica" op 192m. [verborgen inhoud]

19. De Mi Amigo knipsels in mijn archief zijn aangevuld. Met art. zoals: Mi Amigo overval en Belgie pakt Mi Amigo aan, http://alexcity.xs4all.nl/zeezender_clippings.htm Alle knipsels in het originele formaat op de knipselpagina.

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. En de laatste uit de serie daguitzendingen uit 1977. [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  21. Started by Vincent,

Nog een opruimmap, nu met een aantal Caroline opnamen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  22. Started by Juul,

Vrienden, Ik heb deze zomer een top40-tipparade gedownload van het forum. Maar...........m'n notitie met de naam van de gulle gever kan ik niet meer vinden. En wil die naam wel keurig vermelden in onze dBase. Het gaat om de top40-tipparade van 25 augustus 1973. 13-18 uur. Laat de gever opstaan........ Juul

• 10 antwoorden
    • 2k weergaven
  23. http://bars.rug.nl/download/b647fa4eb12726f6 filename: 209QEFM-Satelite1993EricWiltshire-TalkingWithJohnnyReeceAndPeterMooreAboutCaroline(93min).mp3 filesize: 85.5MB available until: 2013-02-23

• 0 antwoorden
    • 869 weergaven
  24. Started by Vincent,

Drie uur met Nico Steenbergen en Paul May. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  25. Liefhebbers van de Nederbeat kunnen zich weer verlustigen aan diverse bekende en half bekende werken, b kanten en lp werk van eigen bodem in het uur Nederbeat op 192 radio. Titels, miss America, Hocus Pocus, Ramona, Have my love, Invitation, half dollarman, etc. etc. variatie alom, van rock tot slow, om met Joost te spreken, van hot en haar, en alles door elkaar,( dus luisteren maar) ;)

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.