Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan van Weeterloo,

Je kan hier geen foto's plaatsen tenzij je ze via een internet adres hebt?? Op het oude forum van Norderney kon dat wel, waarom hier niet?

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by Bertus Biervilt,

Ik wilde eens de eerste zijn vandaag... 19640411 1000 Caroline - Carl Conway [verborgen inhoud] 19640411 1100 Caroline - Simon Dee - Top deck [verborgen inhoud] 19640411 1345 Caroline - Christopher Moore [verborgen inhoud] 19640411 1400 Caroline - Simon Dee - Soundtracks [verborgen inhoud] 19640411 1640 Caroline - Christopher Moore - Big line up [verborgen inhoud] 19650411 Luxembourg - - Beatles [verborgen inhoud] 19700411 1300 RNI - Duncan Johnson [verborgen inhoud] 19700411 1427 RNI - Roger Day, Andy Archer [verborgen inhoud] 19700411 1500 RNI - Andy Archer [verborgen inhoud] 19700411 1600 RNI - Andy Archer [verbo…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Vanaf 1 Juni zond Radio Veronica 24 uur per dag uit, dit zijn dus de laatste (reguliere) zendersluiting en opening. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] In de twee links hierboven gebruik ik de kalenderdag (de eerste link is van uitzenddag 31 Mei 1974). Dit is wat Ad opschreef over deze opnamen:

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik vraag me af waar de tipparade blijft. Ben toch wel nieuwsgierig wat er in het lijstje staat. Ik kan er straks niet naar luisteren, dus zou het fijn wezen als ik het dan in ieder geval kan lezen.

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

Een commercial voor de Loving Awareness lp die rond juli 1976 uitkwam. Hier een spotje voor de lp uit een Caroline programma van 28 juli 1976. [verborgen inhoud] Het album is overigens nog steeds verkrijgbaar bij SMC.

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  6. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  8. Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Vincent,

Een mooie dag uit 1973 met Steve England, Johan Maasbach, Johnny Jasen, Spangels Mukdoon en Paul Alexander. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Vincent,

Ferry Eden en Ad Roberts. [verborgen inhoud]

11. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Started by scotty,

Two recordings that might be from January 1975. I would appreciate any thoughts. Simon Barrett 2100-2123 [verborgen inhoud] Johnny Jason Untimed [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] Lijkt een FM opname, nieuws met David Rogers

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  16. Started by FredZ,

Studiotape nr 264 De jukebox van Stan Haag van 22 december 1975 via Radio Mi Amigo.

17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  19. Started by Steksis,

Hi again last one for now. Someone asked if i had any 558 found this. Caroline 558 1987 07 25 Jackie Lee parts 1 and 2 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. Started by Vincent,

Drie studio uurtjes die wel zijn opgenomen maar de MV nooit hebben bereikt. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. De eerste Nederlandse live DJ bij Radio Atlantis vanaf de Jeanine was onze eigen Peter de Vries, hij werd afgelost door Rob Ronder. Bij deze een leuke opname van "D'n Rob" gemaakt op 10 Juli 1974 van 08:00uur tot 08:53uur. Na 2 en een halve minuut van de start geeft Rob nog een opmerking over Peter de Vries. [verborgen inhoud] "D'n Rob is weer bezig".... op Radio Atlantis Veel luisterplezier Henk Kruize

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Ruim 7 uur van 4 mei met als toetje 12/14 ook in studio. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

24. Started by Juul,

Beste vrienden, Ik kom in m'n archief tegen (gedownload) de RNI sluiting Worldservice 1974. Gepresenteerd door o.a. Daffy Don Allen en A.J. Beirens. Het is een prachtige opname (studio?). Ik wil het graag goed documenteren. Heeft iemand meer info over dat uur ? Was dat op 31 aug. of 30 aug ? Dank ! Juul

25. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

“Nadat Veronica gestopt was op zee probeerde Veronica een omroep te worden op het land. Onderdeel ervan was deze bus waarmee Jos Bakker het land rond toerde om leden te werven” mailt Hans Hettelder. Bekijk dit fraaie model op [verborgen inhoud] … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.