Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by scotty,

I may have posted these before, but some of you may have missed them. I got them from a friend who recorded in North West England. It was the first day that Andy Archer, Carl Mitchell and Alan West arrived on the Mebo 2. Reception was poor, but still nice to have in the collection. Andy Archer 2100-2200 (39mins) [verborgen inhoud] Alan West 2207-2300 (33mins) [verborgen inhoud] Carl Mitchell 2300-0000 (10mins) [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  2. Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19751231-1300-1500-Michelle-BertBennett-RemixEnEdits MiAmigo-19751231-1600-1706-BertBennett-PeterVanDam-OverzichtTop50Van1975

5. Caroline-19841216-1900-2030-DaveRichards Caroline-19841216-2030-2340-DaveRichards-BrucePurdy

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Started by Eric,

Hierbij een knipsel file en twee andere onbekende files. Ik heb een poging gedaan het helemaal te ontrafelen, maar dat lukt niet echt want het is van alles en nog wat van Caroline. Bron is mij onbekend. Hebben als filenaam al05, ca111 en la04. Met name de ca111 intrigeert me wel. Wellicht weet iemand daar meer van? [verborgen inhoud] Caroline knipsels - al05.mp3 [verborgen inhoud] Geen idee wat het is, iets van Caroline - ca111.mp3 [verborgen inhoud] la04.mp3

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  7. Started by Vincent,

Wat er aan info op de band staat vind je terug in de bestandnaam. Bij deze dus niets. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Even lekker luisteren naar de top 40 wordt hem vandaag dus niet, want ik hoor helemaal niets. Alleen geruis. Het lijkt net of het veertig jaar geleden is, maar het zal wel aan wat anders liggen. Hopelijk komt het geluid snel weer terug, want de shows van Rob van Wezel en Bert van der Laan mag ik altijd bijzonder graag horen. Anders dan misschien op woensdag.

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik moet dit beschrijven. Maar wie is dit? "Ik hou zo veel van jou Kleine Veronica" Het is een heel klein stukje van 23" [verborgen inhoud]

10. Radio Mi Amigo Will van der Steen sitting in for Joop Verhoof 31-7-1974 12.00-13.00 STUDIOCOPY [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] VoP - 19881101 - 1403-1450-BrendanMee-AfternoonDelight VoP-19930916 0748-0922-MatthewFrench-PaulHarper VoP-19930929 2300-0035-BillSheldrake-NathanMorley-LateNightAffair VoP-19931001 Abi Nathan-FinalProgramme VoP-ClassicalProgramme-GrahamDay Abie1 Abie2 Geen details van Abie1 en Abie2

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  12. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  13. Steve England op Radio Caroline en ook (kort) in het begin Tony Allan en op het eind Debbie England. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Started by Juul,

Vandaag werd bekend dat de heer Piet van der Sanden is overleden. [verborgen inhoud] Hij speelde als KVP woordvoerder een belangrijke rol tijdens de tweede kamer debatten in juni 1973. Lees maar: [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Zenderproblemen, ze kwamen bijna nooit voor bij radio Veronica, toch ging het soms mis, luister, naar "Fietsen op het water" live met Leo de Later en op de achtergrond Scheveningen Radio, Capital Radio, een naderend onweer.. en er is geknipt in de platen omdat Kruize sr weer flink aan het klussen was en daarbij een boormachine gebruikte die een stevige storing op de radio gaf.... en tevens een flinke "frictie" tussen een opnemende junior en een klussende senior. Vanaf de originele band, zo'n heerlijk flinterdunne Tripleplay tape.. En, het gaat mij dus niet om het hele uur, dat staat ook niet op de originele band, maar om "het moment" .... Radio Veronica 9 Juni …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  17. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] © Stichting Norderney

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  18. Started by Rob1955,

Veronica-19680622-0700-0800-Lex Haring-Ook Goeiemorgen [verborgen inhoud] "Roken is zeer slecht voor je gezondheid" Een borrel daarentegen is geen enkel probleem. Ha, fijn!

19. Started by Andree,

Ik kan me vaag herinneren dat er een filmpje is van de antenne mast van De Ross Revenge waar blauwe gemoduleerde vonken vanaf spatten. Heb al gezocht op YouTube maar kan niets vinden. Is er iemand die dit filmpje heeft?

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Atlantis-19740827-0900-1215-DaveRodgers-JohnHarding

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  21. In 6 uur alle platen uit de Mi Amigo Top 50 van 1977. Hier staat het overzicht van alle platen: http://www.hitnoteringen.nl/start/radio-mi-amigo/top-50-jaaroverzicht-van-1977/ [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. Radio Veronica 538 Live vanaf de Norderney. 15-04-74 Eerste Alternatieve Boord Top 10 Leo de Later 19.00-20.00 (Matige kwaliteit) http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CZ4TDV6DYCCJ.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  24. Beste Radiovrienden, Naar aanleiding van het artikel op MediaPages omtrent kerstmis 1979 bij Caroline ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik van deze dag geen enkel programma heb. Wie wil zo goed zijn om enkele te uploaden? Mijn dank is alvast groot. Hartelijke groet, Bart

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.