Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Ik ben op zoek naar een bestand met alle Radio Monique Satellietschijven. Er staat me vaag bij dat deze hier circuleert... Ik wil een selectie maken voor de zeezendermaand augustus. Alvast dank!
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Eerst een stuk Alan West, daarna NGDX. AJ is niet van 15 juli.
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
-
Mogelijk weet één van jullie wat de Tip parade moet voorstellen, die onderaan het gedrukte exemplaar van week 4 in 1968 prijkt: [verborgen inhoud] Ik vraag me af of dit (simpelweg) een reclame van Negram was, waarbij ze een aantal singles wilden "tippen" of dat dit ook ergens in de Radio Veronica programma's terugkwam of werd gebruikt.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Ik vond op internet deze foto, dit lijkt wel een zendschip gezien de mast. Maar welk zendschip zou dat dan wel kunnen zijn?
-
- 16 antwoorden
- 7,1k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Ik lees net dat oud AJAX speler Willem Suurbier is overleden. Ik heb in ons archief nog een leuk interview dat Frits Barend maakte met hem tbv de uitzending "Sportief zijn beter worden" van Henk van Dorp. De datum ?................ 15 maart 1970. Hij was ook regelmatig in de studio te vinden. Bron: NOS [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Het fragment. (het begin geluid is van Henk zelf ). ©Stichting Norderney. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 858 weergaven
- 1 follower
-
-
Hi on this one some of the english stuff has fading [verborgen inhoud] BASF C-120 11 SIDE 1 CAROLINE AND MIAMIGO 1978 01 15 - APRIL 1978 MI AMIGO 319 CAROLINE 319 STUART RUSSELL MI AMIGO 319 CAROLINE 319 ROGER MATTHEWS CAROLINE 319 JAMES ROSS MI AMIGO 319 CAROLINE 319 JAMES ROSS MI AMIGO 319 CAROLINE 319 BRIAN MARTIN? CAROLINE 319 MARK LAWRENCE CAROLINE 319 JAMES ROSS VANGELIS PULSAR CAROLINE 319 BRIAN MARTIN MI AMIGO 319 CAROLINE MARK LAWRENCE [verborgen inhoud] SIDE 2 CAROLINE MI AMIGO 1978 MID APR - EARLY MAY CAROLINE 319 BRIAN MARTIN P TOP 30 CAROLINE …
-
- 0 antwoorden
- 674 weergaven
-
-
HI[verborgen inhoud] CAROLINE 1977 11 29 STUART RUSSELL 08.59 - 10.00
-
- 0 antwoorden
- 613 weergaven
-
-
Op dezelfde band van Ad Couwenberg, waar de RNI opname van 12 Juli 1971 opstaat, staan ook deze opnamen. Ad "draaide nog wel 's heen-en-weer" tussen RNI en Veronica tijdens een opname. Dat is ook het geval bij deze: [verborgen inhoud] Dit schreef Ad op de Tapedoos over deze opname: De andere opname is van RNI, zo rond 10 uur 's avonds: [verborgen inhoud] Dit is Ad's beschrijving van deze opname:
-
- 0 antwoorden
- 783 weergaven
-
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft het volgende over deze opname op de tapedoos geschreven: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] info over deze dag op [verborgen inhoud]: Sunday 11 July 1971 A mobile discotheque today features Jan Van Veen and Mark Stuart. Tonight’s programmes are: 15.00 Mike Ross (Super Hit 50) 18.00 Dave Rogers (Reviews) 19.30 Stevi Merike (Album Show) 21.00 Crispian St John 23.00 Stevi Merike 24.00 – 3.00 Dave Rogers Mike Ross and Dave Rogers read the news.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Beste vrienden ik ben doende om wat audio te dateren.En evt. een tijd. En als er nws in zit, door wie dan ? Zit er wel tegenaan te hikken maar nu roep ik jullie hulp in. De onderstaande file bevat Rob Out op 4 februari 1972. Op het eind hoorde ik ook een klein stukkie RNI. Het is 2 uur. Waar ik wel aan toe gekomen ben is het onderscheid van verschillende fragmenten. En dan zet ik er altijd een 1Khz toontje tussen. Dus tot zover. Maar op dit moment ontbreekt mij gewoon effe de tijd. Er ligt nog zoveel. De kwaliteit is meer dan prima dus het is de moeite waard om te bewaren. De opnamen komen van een 4 sporen tape op 9,5 cm/sec. Dit…
-
- 30 antwoorden
- 6,2k weergaven
- 4 followers
-
-
Bijgaand mijn middengolf opname van Veronica maandag 26-08-1974 06.00 - 07.00 Non stop (nog 132 uur) Mijn vraag is of iemand die in een betere kwaliteit heeft. [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
RNI 1974 08 23 1704-1800 Driemaster - Leo van der Goot studio [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Lijkt een FM opname, nieuws met David Rogers
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Hiervoor geldt dan hetzelfde als voor de Jukebox van gisteren.
-
- 4 antwoorden
- 819 weergaven
-
-
Deze VHS video heb ik omgezet in MKV,is van en koop video van het programma inside out van de BBC uitgezonden op 4-11-2002. De reportage van Radio 270 begint rond de 12 minuten. Download link [verborgen inhoud] Gr Mart
-
- 0 antwoorden
- 888 weergaven
-
-
14-1-1976 ... Precies 44 jaar geleden logeerde ik bij Joop Verhoof en Mi Amigo vrienden in Playa d'Aro om Kerst en Oud en Nieuw te vieren. Het was dacht ik op nieuwjaarsdag, tijdens een luie zondagmiddag op de berg Mas Nou rond het zwembad van Stan en Michelle Haag, toen - na een paar drankjes - om de een of andere vergeten reden Stan de naam 'Amalia' liet vallen, wat op dat moment nogal grappig absurd, camp en ouderwets klonk. Iedereen moest lachen. Stan, hilarisch, spits en geestig als altijd, ging door en rijmde ter plekke een bizarre tekst, zong die op een hoempa-achtige carnavals melodie en zei: "Carnaval..???" Iedereen zag meteen het potentieel voor een …
-
- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
-