Spring naar bijdragen

Wout Steenhuis


Juul

Aanbevolen berichten

"In de eerste jaren van Radio Veronica zaten er tussen het programma-aanbod shows bij die slechts 15 minuten duurden. Een van die shows was, kortstondig, het Kwartier met Wout Steenhuis.

 

Steenhuis genoot als muzikant bekendheid; niet alleen in ons land, maar ook wereldwijd, en eigenlijk nog wel het meest in Engeland. Dat internet niet een heel betrouwbare bron is, bleek al snel. De Muziekencyclopedie van Beeld en Geluid en Wikipedia noemen Wout Steenhuis als zijnde diskjockey van Veronica. Omdat er meer niet bekend was, werd de Stichting Norderney om informatie gevraagd.

 

Het kwartiertje bleek alleen op de zondagen in de maand maart 1964 te zijn uitgezonden. Juul Geleick deed verder navraag bij Willem van Kooten, die zich het kwartiertje nog herinnerde. Het was een non-stop muziekprogramma, met uiteraard alleen de hits van Wout Steenhuis. Plaatjes uit de Veronica discotheek werden op band gezet tot een totaallengte van 15 minuten was bereikt.

 

Wout zelf heeft er verder dus nooit mee te maken gehad en is dus geen deejay geweest van het Kwartier, ondanks de informatie op internet."

 

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei nchuijg:

Juul, maar is het nu en sponsor kwartiertje van EMI of nog een overblijfsel van het CNBC avontuur, hij woonde al in Engeland die tijd.

En aan Tony Vos kan je het niet meer vragen, misschien Tineke?

Nico.

 

 

Nico, ik denk toch aan een sponsor kwartiertje.  We hebben er niks van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

 

 

Nico, ik denk toch aan een sponsor kwartiertje.  We hebben er niks van.

 

Het lijkt mij als het meerdere keren in het programma schema voorkomt, en op dezelfde tijd, dan zou dat wel eens het geval kunnen zijn, en om nu een heel kwartier met de muziek gemaakt door Wout te luisteren, lijkt mij wat eenzijdig om naar te luisteren.

En helaas voor Wout zo bekent was hij niet in Nederland, ik had er nog nooit van gehoord, maar dat zegt natuurlijk niets.

Een EMI sponsor kwartiertje! ?

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja klopt Nico. 

 

Dat soort zaken ging nog heel lang door.  Want er was tot in de jaren 70 nog Clearasil met Jan Corduwener †  die bij Phonogram werkte en alleen maar Phonogram plaatjes draaiden.

 

En, wij intern noemden Koffietijd ook wel "de blauwe show" omdat Tinus veel Phongram draaide. Tony Vos was daar staf producer.

Maar  Out maakte daar snel een eind aan...................................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.