Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.302 discussies in dit forum
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
Veronica-19680000-1700-1800-Rob Out-Goud van Out [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik zit de laatste tijd graag te luisteren naar de prille begin periode van Radio Caroline. Zo hoorde ik de tune van Simon Dee weer voorbij komen, On the Sunny Side of the Street. Prachtig! Maar welke versie is nu de versie zoals hij gebruikt is op Caroline en is deze ergens te koop? Ik bedoel dus de authentieke plaatopname, niet een later opnieuw opgenomen versie. Wim de Lang
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Je kunt door op plaatsen te klikken allerlei stations beluisteren. je moet wel wat topografische kennis hebben. Maar dat hebben we op school geleerd nietwaar? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb ooit eens 2 uurtjes uit de Caroline Top 50 van 12 mei 1979 gevonden (incompleet) Heeft iemand deze compleet? En.... zijn er meer afleveringen bewaard uit deze periode? Zou leuk zijn. Rob Hudson doet dit leuk.
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
Koffietijd - Tineke juli 1964 [verborgen inhoud]
-
- 16 antwoorden
- 3,3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Pixeldrain doet het weer.... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 952 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
In the eighties van de vorige eeuw vierde ik vaak vakantie aan de Cote d'Azur waar de vanuit Italie opererende Engelstalige commerciele zenders goed te ontvangen waren. Veel zeezender dj's waren daar actief en die bezocht ik regelmatig. Hier vier opnames van Radio Nova uit Seborga, Italy en wat foto's uit brochures die ik op 26 mei 1983 na een bezoek meenam. [verborgen inhoud] Nova-19830516-2000-2200-GeoffFitch(ex Voice of Peace)-Top30-101.2 mHz Nova-19830519-2000-2200-DougWood(ex Voice of Peace)-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830524-2000-2200-GeoffFitch(ex Voice of Peace)-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830525-0700-0900-GrantBall…
-
-
- 21 antwoorden
- 5,8k weergaven
-
-
Deze video heb ik ooit geript vanaf de site van Ad Roberts. Ik heb er verder niet veel context bij. Teruggevonden op een backupschijf. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 864 weergaven
-
-
Nog 5 offshore radio singles dubbel. Voor ik ze op marktplaats zet eerst maar even hier. Stuur maar een PB bij belangstelling.
-
- 0 antwoorden
- 848 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] info 6 juni1971: [verborgen inhoud] The new Sunday schedule for the International service is: 15.00 Super Hit 50 18.00 You'll never believe this 19.00 Lowering of standards 20.00 Album Show 21.00 Crispian St John 23.00 Stevi Merike 24.00 - 3.00 Dave Rogers Alan West presents both the Super Hit 50 and Album shows today. Lowering of standards is a programme presented jointly by Stevi Merike and Alan West. Dave Rogers, Crispian St John and Alan West read news today.
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
-
-
Ooit (in oktober 2015) een keer hier gedownload: Veronica-1974-06-06-0130-0445-Nopnstop.mp3. Toen ik 'm vanmiddag eindelijk eens ging afluisteren bleek de file in alle beschikbare recorders vast te lopen na ongeveer vijf kwartier. Vraag is nu: heeft iemand nog een goede versie van deze opname? Daar zou ik erg blij mee zijn! Groet, Jan-Fré
-
- 13 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Veronica-19690200-1600-1700-Rob Out [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] Het verhaal achter de band van Jan van 5 juni 1985. Deze band ligt al een aantal jaren hier op de stapel 'todo'. De reden dat ik deze nog niet eerder heb gedigitaliseerd is dat er wat mis is met deze banden. Nee, niet de banden, maar wel de recorder waar ze ooit op zijn gebruikt om op te nemen: de kop staat ernaast…
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
kwam ik tegen: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kan me vaag herinneren dat er een filmpje is van de antenne mast van De Ross Revenge waar blauwe gemoduleerde vonken vanaf spatten. Heb al gezocht op YouTube maar kan niets vinden. Is er iemand die dit filmpje heeft?
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-