Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by martinja,

RNI 21 07 1974 0700- 0800 Ted Bouwens (studio) [verborgen inhoud]

2. Started by Jan-Fre,

Er is nu een mogelijk om een kleine herdruk uit te brengen van de boeken 'Het absolute einde' over Radio Delmare en 'Monique 963' . Deze zijn al lange tijd uitverkocht. Is er belangstelling voor?

3. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 648 weergaven
  4. Started by jan V,

1972-07-16 1800-1900 StanHaag-Jukebox [verborgen inhoud] 1973-07-16 1900-2000 LexHarding-ABTT-nr46 [verborgen inhoud] 1974-07-16 1300-1400 Tineke [verborgen inhoud] 1974-07-16 1400-1500 HansMondt-MuziekTerwijlUWerkt [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

5. Op de keper beschouwd heb ik tussen juni 1964 en november 1990 maar 3 keer opnames gemaakt van zeezenders. Oorzaak, de zeer matige tot slechte ontvangst van de zeezenders in Groningen. Veelal was anorak kwaliteit nog een te groot compliment en de omschrijving anorak kwaliteit was nog niet uitgevonden. Nog een reden de Grunninger zuinigheid, tape was best duur en aangezien Amigo Hans Knot tape per ton inkocht en desgewenst alles dat maar enigszins hoorbaar vanaf de zendschepen opnam. Kwantiteit ging het om. Shamrock Bruin en Zwart was maar wat blij met Hans. Zo nam ik in juli 74 een taperecorder mee naar Vlissingen waar circa 6 uur van de legendarische Engelse service werd…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
      • Haha
    • 18 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900610-1100-1200-JohnnyBlackburn [verborgen inhoud] Caroline-19900610-1200-1300-JohnnyBlackburn

• 0 antwoorden
    • 304 weergaven
  7. Uit het archief van Ad Couwenberg, een prachtige Top 40 en nog betere Tipparade uit de mooie zomer van 1971. De Top 40 wordt gepresenteerd door Lex Harding en de Tipparade door Klaas Vaak. De Top 40 lijst is deze : [verborgen inhoud] De Tipparade lijst is deze : [verborgen inhoud] De opname heb ik niet ge-edit, dit is zoals het destijds op de band is opgenomen. [verborgen inhoud]

8. Op één van m'n harde schijven staat een verzameling opnamen, die ik blijkbaar lang geleden 's gedigitaliseerd heb, maar waarvan ik niet meer weet wat de herkomst van die opnamen was. Dit is er zo één van. [verborgen inhoud]

9. Started by scotty,

My old friend Ken has put lots of new recordings of Caroline on line from 1989 and 1990. lots of other recordings on this page as well from a personal collection. Ian http://www.dxarchive.com/downloads_offshore.html#caroline

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Juul,

De volgende plaat komt uit de JMHW (JoostMagHetWeten) kast bij Veronica. Het is een obscure single van The Symbols. Op zich niet zo heel bijzonder ware het niet dat op het hoesje vermeld staat welke standen hij in de Big L Fab 40 wist te bereiken. Het lijkt erg op plaatjes van The Foundations of andersom. Juul http://www59.zippyshare.com/v/82296655/file.html

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by Arjan,

Is er iemand die opnamen heeft en wil delen van Radio Sutch? Ik heb bewondering voor de helaas overleden screaming lord, alvast mijn dank. Arjan

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Caroline1296-20000819-1800-1900-MarkStafford.mp3 http://www.mediafire.com/?jtnko95k3dvokgv Caroline-19660530-JackSpectorShow.mp3 http://www.mediafire.com/?8ovt38tst5hh138 Caroline-19670426-RobbieDale.mp3 http://www.mediafire.com/?6dw8ik05tj17u53 Caroline-19791225-1600-1655-TomVdVelde.mp3 http://www.mediafire.com/?09fokjeh611xo07 Caroline-19791231-2200-2234.mp3 http://www.mediafire.com/?25e0cgg6nd9221f Caroline-19800317-NickRichards-14min.mp3 http://www.mediafire.com/?7dg9rnbx7pqppmd Jan-Fre

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by Vincent,

Drie kwartier met Nico Stevens. Gegevens van cassette overgenomen, ook hier niet gecontroleerd. Uitzenddatum (nog) niet gevonden. Mocht iemand hem kunnen dateren, ik hou me aanbevolen. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by Vincent,

Anderhalf uur met Tony Allan. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 812 weergaven
  15. Started by Vincent,

Colin Peters met de Top 10 Popmagazine Playlist Top 30. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 960 weergaven
  16. Started by Vincent,

Een nieuwe Top 50. Deze keer van 29 januari 1989. Presentatie Erik Beekman. Misschien dat iemand het lijstje kan maken? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 896 weergaven
  17. Started by Vincent,

Internationaal het weekend in met Walter Simons en Simon Barrett. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 682 weergaven
  18. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 711 weergaven
  19. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

playback-15-december-1963 ​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 15 december 2013, 20-22 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Techniek: Jaap Lensen ​​Zowel in het eerste als in het tweede uur een paar onvermijdelijke kerstplaten. Zoals The Ronettes met hun Frosty the Snowman, afkomstig van het album A Christmas Gift To You from Phil Spector. Beautiful City van The New Christy Minstrels gaat over Bethlehem, is dus ook duidelijk seizoengericht. En met een beetje goede wil kunnen we Snow Girl van Ron Winters en Cold Cold Winter van The Pixies Three ook meetellen bij de kerstuitgaven. Maar er zi…

• 0 antwoorden
    • 841 weergaven
  20. Started by wim1958,

Een tijdje geleden ontdekte ik op donderdagavond het programma Cocktail op de stream . Ik vind het een heerlijk Kolder op Zolder sfeertje hebben . Echt een leuk hobby programma van Ad . Aanrader !!!

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  21. Started by Vincent,

First day on 819? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 769 weergaven
  22. Beste allemaal, De cassette-bandjes (low noise, jakkes) waarop de serie "De geschiedenis van de Zeezenders", uitgezonden door Veronica ergens in 1995, zijn hier in huis helaas onvindbaar. Volgens mijn lieftallige (v)echtgenote waarschijnlijk bij een van de vele grote seizoensopruimingen in de restafval-kliko terecht gekomen :-( Heeft een van u deze negendelige serie toevallig digitaal beschikbaar en wilt u deze serie dan met mij, en misschien ook anderen, delen ? Dank en groet. Hans de Purmer (NH)

23. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 871 weergaven
  24. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 14 september 2014 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 17 september 2014, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] en Koen Edeling [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 14 september 1e uur Nieuwe Amerikaanse platen die deze week uitkwamen, of goed genoeg zijn om nog eens te draaien. Leuke damesmuziek bijvoorbeeld. Zo horen we Ellie Greenwich twee keer dit uur, als The Butterflys (ja, die spelling staat op het label…

• 0 antwoorden
    • 861 weergaven
  25. Afgelopen zaterdag liep het niet helemaal zoals de bedoeling is, de start was van een oud programma, maar na een berichtje naar 'boordtechnicus' Ad B startte uiteindelijk het juiste programma. Zaterdag gaan we er van uit dat alles in orde komt zodat ook het door Rob Schel aangeleverde plaatje dat de DDT golf van de jaren 60 heeft overleefd kunnen horen. Voor wie dit raadsels zijn, dat is voorlopig ook de bedoeling

• 1 antwoord
    • 928 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.