Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Van de Golden Radio NL server met dank aan wijlen Jan Kat (John Anderson) en Jean-Pierre Legen Delmare.29061979.1400-1500uur.John Anderson (JPL).

2. Deze beelden zijn gemaakt op de terugweg, na het bezoek aan de Ross, waarvan ik eerder vandaag de beelden van Ad Roberts heb gepost. Je zit onder andere Dennis Jason (van wie deze video afkomstig is) en Jerry Wright.

• 0 antwoorden
    • 601 weergaven
  3. Started by Jan van Weeterloo,

Op internet, april 1960, vertrek Borkum Riff vanuit Emden...

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. In de afspeellijst kun je het lezen, als je het kan lezen, ja ja , het is mijn notitie papiertje van de uitzending, maar eens op de foto gezet, de schoolmeesters en dokters onder u komen er vast uit, en anders, veel luisterplezier

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Radio Caroline Caroline-19861200-1855-1946-JohnFord-47min Caroline-19861200-MarkMathews-JohnTyler-XmasBoxingday-Edit-58min

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Oud presentator - dj Dick Rienstra is op 4 juli j.l. overleden. Maar weinig mensen zullen weten dat hij presenteerde bij Veronica in 1964 - 1965. Er is nog wel iets bewaard gebleden. https://www.ad.nl/show/zanger-en-acteur-dick-rienstra-80-overleden~adf44c12/ https://www.nu.nl/media/6145177/zeg-ns-aaa-acteur-dick-rienstra-80-overleden.html

7. Deze is ook leuk, wederom een leuk kort fragment, Dick Verheul op radio Miamigo en die heeft wat probleempjes met de naald van de platenspeler. Een mooi kort fragment.. 27 Juni 1978 Radio Mi Amigo https://pixeldrain.com/u/YWqmpUrd Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by bert ree,

tijdens de Mi Amigo revival 2000 maakte Dick Verheul ook programma's en daar zijn opnames van bewaard op video. (beeld Marc van Vlaanderen) http://www69.zippyshare.com/v/03NTaOTb/file.html

9. Started by MvdVen,

Claus Grotes monumentales Werk über die Geschichte der Seesender als Download (9h 35 min, 67 mp3, 388 MB). In deutscher Sprache, hervorragend produziert. Klik hier.

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Started by MvdVen,

Download: "Die Geschichte der Seesender - Wie Radio Caroline und andere die Geschichte der Popmusik veränderten..."

• 0 antwoorden
    • 870 weergaven
  11. ... ik blijf het heel wat beter vinden, luisterend naar de stream van dit moment. Die achterlijke lange commercialblokken die volgens de mediawet verplicht zijn... krankzinnig. En je bereikt het tegenovergestelde van wat in het belang van de adverteerder is: je haakt af. Plaspauze of iets dergelijks. Net als bij tv. En waarom? Omdat het iets is dat 'geregeld' kon worden. Nou: en dan doen we dat! Yech!

12. Started by Poppelepee,

Alvast mijn excuus als ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik ben jaren niet geweest en moet even de weg vinden om straks veel met jullie te kunnen delen. Waar kan ik geluidsbestanden het beste uploaden om die hier via een link te delen? En als ik een muziekstuk zoek wat Shazam niet herkent, mag ik dat hier ook delen, en zo ja... waar?E.e.a. komt van de zeezender Veronica, zowel de muziek maar vooral geluidsfragmenten en soms hele programma's Bedankt voor de hulp, groetjes, Frits

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Al eerder zijn opnamen van mij gedigitaliseerd ( bij voorbeeld alle wekelijkse Beatles programma's van Veronica) en ter beschikking gesteld via het offshore forum en ik hoopte dat ik zelf de tijd en energie had om door te gaan met banden e.d.na 1974. Als zzp'er heb ik zo druk dat het me niet lukt en ik wil toch graag een honderdtal banden met heel veel zeezenderopnamen met iedereen delen. Ik woon in Dordrecht en ben wel bereid om b.v.op een zondag ze ergens in de buurt te brengen. Ze zijn wel heel goed gedocumenteerd. Ik hoor graag van "iemand" die dit wil en kan doen. groet, Hans Marijs

14. Gast Kurt
    Started by Gast Kurt,

Dit komt van een lp. Een documantaire over de RNI periode van Dik voor mekaar. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZUKF6N4BPDRT.zip Groetjes Kurt

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Het is zomer 1973, Radio Veronica begon met haar "Veronica Omroep Stichting", en later "Veronica Omroep Organisatie", RNI begon "Radio Noordzee, Hou'm in de lucht" en daar haakte Andre van Duin op in, hij begon ook een aktie. Op 5 Augustus werd de "Vereniging Tot Steun Aan De Dik Voormekaar Omroep Stichting Nederland", ofwel de VTSADDOSN opgericht. Gewoon 5 gulden in het water gooien en U was meteen lid... Leuke uitzending... Andre "Dik Voormekaar" van Duin 11 tot 12 uur op Radio Noordzee op 5 Augustus 1973 https://pixeldrain.com/u/ffoK3ykx Have fun... en..!!!!! Wordt lid!!!!! Henk Kruize

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by Jan-Fre,

RNI 1971.05.18 1600-1700 Stevie Merike RNI 1971.05.18 1700-1800 Stevie Merike RNI 1971.05.18 1800-1900 Dave Rodgers RNI 1971.05.18 1900-2000 Dave Rodgers

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Started by Jan-Fre,

RNI 1971.10.19 1637-1813 Driemaster - Hans Ten Hooge Met na 18:00 uur Mark Stuart

• 0 antwoorden
    • 945 weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

RNI 1971.06.02 1855-2000 Alan West RNI 1971.06.02 2000-2100 Crispian StJohn RNI 1971.06.02 2100-2200 Crispian StJohn RNI 1971.06.02 2200-2247 Stevie Merikke show - Alan West

• 0 antwoorden
    • 658 weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

RNI 1971.02.23 2100-2200 Stevie Merike

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

Pixeldrain doet het weer.... RNI 1971.06.08 1913-2008 Alan west show - Dave Rodgers

• 0 antwoorden
    • 921 weergaven
  21. Started by Ronny,

Zie het bericht op de site van de stichting Norderney: Lou Reed Special vanavond om 19.00 uur Geplaatst op 29 oktober 2013 192 Radio eert Lou Reed met een uur lang non-stopmuziek uit de ‘Veronica-jaren’ van Lou Reed, zeg maar de jaren ’60 met Velvet Underground en de solo-platen die hij uitbracht in de periode 1972-1974. Zondag overleed Lewis Allen Reed –beter gekend als Lou Reed – op 71-jarige leeftijd. Daarmee komt een einde aan het bewogen leven van een echt rock ’n roll-icoon. Lou werd geboren in New York op 2 maart 1942. Vanaf 1965 was hij samen met John Cale een van de boegbeelden van The Velvet Underground, een groep die de aandach…

• 3 antwoorden
    • 980 weergaven
  22. Started by biesweid,

Ik plaats de foto zoals hij in het archief staat. <afbeelding verwijderd, copyright issue>

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik was een programma aan het beschrijven van Cees van Zijtveld. En toen ik door het programma van 21 april 1965 aan het luisteren was kwam ik dit tegen. Cees laat de eerste plaat horen die in de Veronica disco was ingeboekt en tevens vertelde hij welke plaat het nummer 267 kreeg en wat de laatste plaat was. die een nummer kreeg op 21 april 1965. Het zou nog doorlopen tot zo'n 56.000 in 1974 Erg aardig om dat te horen. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CWTQ3PAGSBGI.mp3

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Marinebroadcasters,

Behind the scenes at Radio Caroline in the 70s door Lyn Gilbert. Lyn was de behind the scenes regelaarster voor Ronan in 77 en 78. Ook was zij initiatiefneemster van het weboldies UK station Offshore Music Radio. Het boek....https://www.rossrevenge.com/promotions/

• 0 antwoorden
    • 551 weergaven
  25. Bij het opruimen kwam ik net nog een 'echt' cassettebandje tegen met wat dingetjes erop, met daarop voor mij althans een 'verrassing'. Een naamjingle voor Ds. Toornvliet, ingesproken door Marc Jacobs, moet uit de zomer van 1978 zijn. 'Dit is Ds. Toornvliet op Mi Amigo Internationaal'. Kon mij niet herinneren deze eerder te hebben gehoord. Alleen de kwaliteit van de opname laat te wensen over, dus mocht er iemand zijn die deze naamjingle in een betere kwaliteit heeft dan hou ik mij aanbevolen, zo niet dan is het (ondanks de matige kwaliteit) toch een leuke inhoudelijke aanvulling voor een ieders verzameling! https://pixeldrain.com/u/deShYTox

• 0 antwoorden
    • 736 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.