Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.305 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Op 23 januari 1970 kwamen de eerste testuitzendingen in de ether vanaf de Mebo 2, die sinds een paar dagen voor de Scheveningse kust lag. Het station, Radio Nordsee / Northsea zond in het Engels en Duits uit op middengolf, kortegolf en FM. Vanaf 28 februari werden reguliere programma's uitgestraald, totdat geldgebrek daar op 24 september weer een eind aan maakte. Hier een stuk van de allereerste testuitzending, in de avond van 23 januari 1970: RNI 1970.01.23 22 minuten Eerste test: http://www.mediafire.com/?zhmhaj97azxdt5a Jan-Fre
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
RNI-19711024-PaulMay&MikeRoss.mp3 http://www.mediafire.com/?0pf12t0im9yvfy3 RNI-19720625-1700-1800-TonyBerk-BerkInUitvoering.mp3 http://www.mediafire.com/?m34qe9q4vrr2y28 RNI-19721014-1000-1100-AdSport&Sportwereld.mp3 http://www.mediafire.com/?v6fh4bs9aksp28g Met dank aan Vincent voor het omzetten van cassettes naar mp3 Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hoor uit Playa de Aro dat vandaag na een lange ziekte periode Willy Coppens is overleden. De man die met busladingen vol Mi Amigo fans van Belgie naar Playa de Aro reed en regelmatig op de terugweg de cassettes mee nam die naar de MV Mi Amigo moesten.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De foto's, die ik maakte op die bewuste 15-de April staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Met onder andere foto's van Ad Bouman, Ruud Doets, Eddy Becker, Bart van Leeuwen, Jurg van Beem. Met dank aan Juul en Swanet om de namen, die ik niet wist, duidelijk te krijgen. Ik ontdek nu dat er nog één naam is, die ik niet (meer) weet. En dat is de naam van de man tussen Bart en Ad in de onderste foto. Voor zover ik me kan herinneren werkte hij bij Radio 192.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
We hebben de foto's die Harm ten Brink op ons verzoek maakte tijdens de Veronica reünie afgelopen 30 augustus 2014 op onze website geplaatst. De foto's dragen allemaal een naam met de mensen die op de foto staan. Via de button foto's zijn de foto's te zien. Foto's : ©Harm ten Brink i.o. Stichting Norderney. Foto: Harm en Francis Bouwman ( Veronica discotheek ) foto: © Juul Geleick
-
-
Twee uur Carl de Jong met Espresso. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Opnames met verbeterde geluidskwaliteit http://www9.zippyshare.com/v/78691549/file.html http://www73.zippyshare.com/v/9116724/file.html http://www52.zippyshare.com/v/11996991/file.html Drie uren Radio 270. Tussen juni 66 en augustus 67 was daar opeens als donderslag bij heldere hemel Radio 270, in internationale wateren voor het graafschap Yorkshire. Wat mij opviel was het “keiharde†signaal op 1115 khz 270 meters middengolf vergeleken met de 50 kw van Big L inclusief hinderlijk off channel fluitje bij Big L. Overdag een vrijwel vlekkeloze ontvan gst, s avonds zakte dat ook weg onder de sterke legale rivalen op 1115khz. Maar ja, zie de kaart van Nederland en Enge…
-
Hallo Zoek zoveel mogelijk naar oude programma's van Frans van der Beek. Dacht dat hij altijd uitzond rond 21:00 op Veronica. Speciaal zoek ik naar de uitzendingen met de top 3 tjes van luisteraars. Twee keer kwamen mijn verzoekjes aan bod, als ik dat nog ooit zou terugvinden? Al weet ik de data niet meer, waarschijnlijk is een van de uitzendingen geweest in maart. Tussen 1971-1974 Groet, Piejotter
-
Voor de ABTT fans, die na 49 jaar nog even fanatiek zijn als in 1974, de Adje Bouman Top 10 van 4 Maart 1974, ook afkomstig van de downloadclub... van de vele CD-R'etjes met mp3 bestanden die ik momenteel aan het overschrijven ben naar externe harde schijf. Gewoon lekker luisteren en weer even de tiener van toen zijn... mooi toch? groet Henk Kruize [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Noordzee International SW 6205 =>> RNI Goes DX
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
A recording that I have seen labelled as October 1973, certainly the cassette that I have in my collection gives that month. However from the "Smash Play" and the fact it is early Friday morning gives us the true date. A great programme from Graham Gill and super FM quality. Enjoy (those who don't have it already) [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Koffietijd met .... [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo allen, Komende zaterdagnamiddag tussen 14u - 20u organiseert de TV-zender Ment 55 een zeezendernamiddag. De organisatie is in handen van onder andere Serge Hadermann. [verborgen inhoud] In België is deze enkel ontvangen via Telenet op kanaal 37. Als alternatief voor Nederland is de audio stream te volgen via Stadsradio Vlaanderen of Ment 55. Zelf heb ik de eer te gast te zijn en een interview te hebben met Serge tussen 18u en 19u. We gaan daar proberen wat reclame te maken voor deze site 🙂!! Voor de mensen die kunnen kijken, zeker doen !!! Mvg, Frank
-
-
- 8 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
​Op 30 augustus 2014 hielden we weer onze 5 jaarlijkse reünie voor alle mensen die vanaf 1960 t/m 1974 bij Radio Veronica hebben gewerkt. Hier is de staatsiefoto voor onze studio die we vanaf 1969 t/m 31 augustus 1974 in gebruik hadden. Foto: ©Harm ten Brink … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Binnen onze hobby "zeezenders" hoorden noodzakelijkerwijs ook de passende ontvangers. Als kind al onderzocht ik elke radio om te zien of er een zeezender op de draaischijf stond. Helaas heb ik nooit succes gehad met mijn zoektocht - en dat in de periode van 1966 tot 1990... Telkens weer hoorde en las ik dat dergelijke apparaten absolute uitzonderingen waren. Ondertussen hebben vele radioliefhebbers dergelijke toestellen gevonden, vooral met behulp van het internet. In feite heb ik in de afgelopen 2 decennia zelf talrijke toestellen kunnen verwerven, waarop vooral Radio Veronica, Radio Caroline, Radio Noordzee (die in 1964 vanuit REM-eiland uitzond) of ook Radio Mercu…
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Morgen is het 50 jaar geleden dat de VPRO naar zee ging om daar een klassieke zeezender in de lucht te brengen, het ging allemaal via "Radio Nederland Muziek" die streefden naar een klassieke zender in Nederland. Veronica was uit de lucht omdat de Norderney even een toeristen attractie was geworden op het strand van Kijkduin, dus kondigde Veronica DJ Tom Collins het programma aan in de studio van de VPRO. Algehele presentatie aan boord had Dolf Brouwers die het op zijn geheel eigen stijl presenteerde en de golfslag van de Noordzee zorgde ervoor dat Dolf deze keer echt "niet goed werd" Met dank aan de download club. Ondanks dat het programma door de zuilen werd u…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Laser558-19850925-1300-1610-JayMack-ChrisCarson
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Heeft iemand opnames hiervan?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server - met dank aan JPL van GR Vlaanderen RNI - 10021974 - 1405-1500 - Ferry Maat - Soul Top 30 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-