Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Vincent,

Een American Texas Top 40 met Hans Dekkers en een uurtje met Erwin van der Bliek waarvan ik de programmanaam niet heb gehoord. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Deze uitzending staat volgens de cassette op zelfde datum/tijdstip als hierboven. De [verborgen inhoud] is die van 17 tot 23 juli 1988. Iemand die hem kan dateren? [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  2. "Wie heeft deze show in zijn collectie en is bereid om hem hier te plaatsen?"

3. Started by Martin1968,

Interview bij BRT in 1970 met Gerard de Vries en Juul Geleick: [verborgen inhoud] Martin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Caroline-19731225-2100-2400-AndyArcher-Testtransmission

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  6. Caroline-19740830-1900-2020-BrianAnderson

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 en Tipparade - 10 april 1965 3,95 voor een single, het is voor niets! Dankzij de advertentie van deze week, het winnende songfestivalnummer van France Gall, weten we weer wat een single koste, toen in 1965. Drie hele guldens en 95 centen. Toch raar dat we ook bedragen van 3,25 horen langskomen op zoek in onze eigen herinnering. En de EP’s waren duurder, rond de 5 gulden. Als iemand nog een prijsstickertje op een hoesje heeft, het adres is bekend. Volgende week LIVE! Komende week onder andere de Top 40 en Tipparade live vanaf de Norderney. Voor de liefhebbers zijn er gedrukte exemplaren aanwezig, dus je kunt meelezen met de 40 van Nederland. Drie …

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  8. Started by Vincent,

Norbert en Mike Moorkens, vandaag 40 jaar geleden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Started by RobMesander,

Voor wie het nog niet weet, ik heb mooie Veronica opnamen op het andere forum geplaatst. Eindelijk goede versie (op laatste half uur na) van de Top 100 AT van 25-09-1968 en Veronica 22-06-1968 compleet van 07.00 - 20.00 incl tipparade met Rob Out. Rob

• 6 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  10. Caroline-19870605-1000-1130-Jackie Lee [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. RNI-19731015-2000-2315-RobinBanks-BrianMcKenzie RNI-19731015-2352-0300-BrianMartin-GrahamGill

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Started by Poppelepee,

Alvast mijn excuus als ik dit in het verkeerde topic vraag. Ik ben jaren niet geweest en moet even de weg vinden om straks veel met jullie te kunnen delen. Waar kan ik geluidsbestanden het beste uploaden om die hier via een link te delen? En als ik een muziekstuk zoek wat Shazam niet herkent, mag ik dat hier ook delen, en zo ja... waar?E.e.a. komt van de zeezender Veronica, zowel de muziek maar vooral geluidsfragmenten en soms hele programma's Bedankt voor de hulp, groetjes, Frits

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by Vincent,

Volgende Caroline programma. Nu vier uur lang Peter Quinn. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Laser558-10061984PaulDean1600-1700(DD).mp3 Laser558-26051984PaulDean1500-1700HisFirstShow(DD).mp3 Laser558-27051984RickHarris0600-0805FirstSixtiesSunday(DD).mp3 Caroline319-06061984BlakeWilliams-TomAnderson1755-1840(DD).mp3 Laser558-09061984RickHarris-DavidLeeStone0800-1000(DD).mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Diverse fragmenten van de testuitzending op 29 december 1973. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Laatste dag van testuitzendingen via de 186 MTR, 6210 kHz en 102 MHZ FM (bereik 40 km rondom!) [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De Top 50 lijst is niet compleet: [verborgen inhoud] Mochten jullie aanvullingen horen, laat het dan even weten.

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Juul,

Leuke foto die ik in ons archief vond. Foto: onbekend

25. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.