Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
CarolineNorth-za.-28 en zo.-29-nov.-2015-Live from the Ross Revenge. [verborgen inhoud] Link geldig tot 13-dec.-2015. Groet Henk.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Herman de Graaf, Rene van Elst, Steven Bishop en Roy Masters. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Nu met 15 Minuten meer [verborgen inhoud] Eigen opgenomen in Frankrijk Eric C. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
In mijn zoektocht naar scans van gedrukte exemplaren van Amerikaanse hitlijsten stuitte ik op dit exemplaar van WCFL (uit Chicago) van 2 September 1972: Onderaan lees ik : Courtesy of Radio Veronica. Ik vraag me af of dit met medeweten van Radio Veronica gepubliceerd is indertijd. Op de Norderney site heb ik gegoogled op WCFL, maar kon daar geen vermelding vinden.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 1986 06 26 - 0900-1000 - Erwin Van Den Bliek 1e Programma - 3 Om 3 Gouwe Ouwe [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Het tweede uur kan ik niet vinden van deze RNI Top 50. Dus dan maar gelijk het 3e uur. RNI 220 08-06-74 Top 50 Ferry Maat 14.00-15.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DSNJB7P8JIFZ.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vincent heeft een aantal cassettes van mij gedigitaliseerd. Hier vind je er een paar. Alles destijds zelf opgenomen in Ermelo. RNI 1973-08-21 Mike Ross and Robb Eden inclusief de introductie van de nieuwe dj Robin Banks http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QEUW67NVEOW4.mp3 RNI Top 50 Tony Berk 1973-09-29 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XO8EODQ7QNHV.mp3 RNI Buitengaats Marc van Amstel 1973-08-24 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ECWP7RYBBETR.mp3 Veel plezier ermee! Douwe
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Is er iemand die voor mij de uren van de Top Veertig van 3 aug, 74 en 4 aug'73 heeft. Grt Rieni.
-
Marc Jacobs, Rene van Elst, Johan Visser en Ad Roberts. [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Absoluut m'n favoriete zender toen en nu nog en Rob jah, die vond ik geweldig Misschien heb je ze al es gehoord, maar ik luister hier graag naar Veronica02051971Tineke10001100Sliepuit [verborgen inhoud] Veronica04031974ABTT19002000 [verborgen inhoud] Veronica10061972RobOutMetTop40 [verborgen inhoud] Veronica18041974RobOutover18-04-197313001400 [verborgen inhoud] Veronica21041972RobOutShow17001800 [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op 1 september 1974 was zeezenderminnend Nederland en Vlaanderen in diepe,zeer diepe schock. Niet alleen luisteraars maar ook ex Veronica, RNI en Atlantis medewerkers hadden het moeilijk op die zondag na DIE zaterdag. Het zal velen zijn ontgaan dat Good Old Mi Amigo en Caroline gewoon doorgingen vanaf het zendschip Mi Amigo, inmiddels verhuisd naar the Knock deep off the UK coast. Ik kan me niet voor- stellen dat er ook maar 1 ex zeezendermedewerker op die zondag luisterde naar de 259. Als ze dat wel hadden gedaan dan hadden ze in de Mi Amigo programma’s live Tony Allen en de Nederlander Peter van Dijken < zeeman a/b van de Mi Amigo > kunnen beluisteren. Zondag 1 sept…
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Daar zijn ze weer voor wie ze nog niet heeft Zenderwisseling 192 naar 538 en RNI 2 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Studio uurtje van het programma Scheepsplaat met Monique van Dijk. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een mooi uur met Kees-Jan Wiegers uit 1963 Bertus veronica 1963 05-06 0800-0900 KeesJanWiegers - OokGoeieMorgen.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
RNI-19730507-1900-2200-HansMolenaar-MikeRoss
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Kom je niet zo snel meer tegen,iets van Radio Delmare op Marktplaats. De adverteerder heet Van Zetten.Ik denk Peter van Zetten die in juni 1978 bij Delmare zat en met de politie inval op de Aegir te maken had. Wellicht dat Leendert hier iets over kan zeggen. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Een moeilijke start voor Radio Caroline die vrijdagavond, maar daarna een leuke show, met veel muziek uit de Caroline Album Countdown Of Sounds, met dj Roger Mathews. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Maud Mieke and the free radio band, dachten: We zijn nu toch bezig, dus laten we deze ook nog maar op single zetten. Sweet Caroline. Ik ben niet verantwoordelijk voor opgelopen gehoorschade. Ook dit kunstwerkje komt weer uit de verzameling van Piet Treffers. dank daarvoor. [verborgen inhoud] Hier het bewijs.
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-