Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.199 discussies in dit forum
-
Deze middag geen Top 50. Weet iemand welke tune Fred van Amstel aan het einde van programma gebruikt. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Op 9 december 1979 namen Rob Hudson en Paul de Wit afscheid van de luisteraars van Radio Caroline in vooraf opgenomen programma's. Ad Roberts en Tom van der Velden waren aan boord van het zendschip MV Mi Amigo en deden hun programma's en nieuws. Ook Dominique Voudrain was te beluisteren. De radiogemeente Bloemendaal deed de groeten aan de jongens aan boord. De cassette met mijn opnames van fragmenten loopt aan het einde helaas vast na wat 'piepgeluiden. Luister hier en veel plezier: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Onder het motto: wie het kleine niet eert: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Morgen is het weer 31 augustus. De dag dat Radio Noordzee en Radio Veronica in 1974 stopte met uitzenden vanaf zee. Voor wie deze dag morgen in zijn geheel wil terug luisteren en wil schakelen tussen beide radiostations: dit is een stereo opname van 31-08-1974, op het ene kanaal Radio Noordzee, op het andere kanaal Radio Veronica. Met de balans knop bepaal je zelf naar welke zender je wilt luisteren. [verborgen inhoud] RNI-Veronica-19740830-0000-0454-Diversen [verborgen inhoud] RNI-Veronica-19740831-0454-0900-Diversen [verborgen inhoud] RNI-Veronica-19740831-0900-1300-Diversen [verborgen inhoud] RNI-Veronica-19740831-1300-1700-Diversen [verborgen inhoud] RNI-Veronica-1974…
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik ben begonnen met een aantal video's, die ik gemaakt heb op 31 Augustus 2010, on-line te zetten. Ik zal die niet allemaal separaat aankondigen, ze zullen de komende tijd onder deze playlist verschijnen: [verborgen inhoud] Vandaag heb ik een tweede video, in dit geval met fragmenten uit het programma van Ad Roberts, erbij gezet. Het nieuws wordt gelezen door Dick Klees.
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Bij terugkomst uit het buitenland trof ik vanmiddag het nieuwe boek "Radiogolven" over Radio Dolfijn en Radio 227 van Look Boden in de brievenbus. Bijna 100 pagina's verhalen, krantenknipsels, foto's, persberichten over alles van deze twee radiostations waar o.a. Lex Harding en Tom Collins zeebenen kregen. Leuk om aan de verzameling toe te voegen.
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
In Nederbeat vanavond om 19.00 weer een enorme variatie aan artiesten van eigen bodem, o.a. dus Tinus Plotseling met zijn voorjaarsklassieker Trip trap door de tulpjes Ook het ruigere LP werk is te vinden, the Bintangs met Lora Lady bijvoorbeeld, we trappen af met the Earring, we eindigen met Greenfield en Cook, er tussen in???? Luisteren, dan weet je het :rolleyes: :rolleyes:
-
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. Ik zou jullie willen attenderen op wat je hoort va 36 minuten in deze opname [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline 31-12-79 5 Will wil wel met Will Luikinga 12 - 13 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Uurtje met Tom Hardy. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19740711 - 2000-2200 - The '' Daffy '' Don Allen Show [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Van het andere forum gecleaned door m'n maat Harm, die ook alweer zo'n 32 jaar ken. De opnamen die wij ervan hadden liggen, waren helaas niet al te best. Ben blij dat mensen ervan genieten van radiohistorie - toen radio nog spannend was Veronica-19740426-1200-1300-WillLuikinga-MoetAanLand [verborgen inhoud] Veronica-19740426-1300-1400-RobOut [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Caroline-19890124-TheWorldOfTodayOfCavaryChappel-30min-Studio
-
-
- 8 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Caroline 1979.11.20 1500-1600 19-tig show - Peter dec Vries [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
These are the few Seagull and Waddenzee programmes I recorded between 20-30 August 2014...... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een uurtje Top 50 met Mark Stam. Iemand zin om een lijstje te maken? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Vandaag precies 37 jaar geleden uitgezonden op Mi Amigo: Baken 16, toen al aflevering 241. Van 12:00-13:00 in een presentatie van Hugo Meulenhoff. Ik herinner me deze tijd nog alsof het gisteren was.... http://www37.zippyshare.com/v/91345025/file.html Jan-Fré
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een van mijn favoriete RNI-DJ's in 1970 was Carl Mitchell met die heerlijke lage stem, vele uurtjes van genoten toen als 15 jarige. Zat net deze opname af te luisteren en het leek me wel leuk om die ook online te zetten. Vrijdag 12 Juni was ook dag dat men voorlopig voor de laatste keer als "Radio NorthSea International" uitzond daar men vanaf Zaterdag 13 Juni 1970 een tijdje zou uitzenden als "Radio Caroline" naar aanloop van de Engelse verkiezingen op 18 Juni. het waren zo'n beetje de eerste "politieke" uitzendingen via een zeezender, de DJ's aan boord hadden opdracht gekregen om de Conservative Party te promoten omdat voor het eerst ook 18 jarige mochten stemmen in de …
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Goed nieuws voor de liefhebbers van easy listening en ex luisteraars Britain Radio en Radio 390 in de mid60s Paul de Haan
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Drie uur met Nico Steenbergen en Paul May. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Twee uurtjes Liz West live vanaf de Noordzee. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een uurtje Tim Ridder (Bart van Leeuwen) helaas in mindere kwaliteit Radio Mi Amigo timridder0103197615001600 http://www19.zippyshare.com/v/72263553/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-