Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast
    Started by Gast,

Dit weekend is het weer Caroline North weekend mmv Manx Radio dat Caroline uitzendt via de Manx Radio op het eiland Man in de Ierse zee. Middengolf 1368 kcs , het geheel live vanaf de Ross Revenge. Natuurlijk kun je via internet luisteren maar hier in Grunn luister ik nu via 1368 kcs ouwerwets en dat zonder ext antenne, toegegeven met fading in and out, maar toch. Ben benieuwd wie het ook ontvangt, dus even de radio's uit het vet halen en even ouwerwets DXen. Kom nou niet met de smoes dat je geen transistor radio meer hebt staan of dat je WIFI stoort, dan zet je dat toch eens uit!!

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19740711 - 2000-2200 - The '' Daffy '' Don Allen Show [verborgen inhoud]

3. Started by martinja,

Van het andere forum gecleaned door m'n maat Harm, die ook alweer zo'n 32 jaar ken. De opnamen die wij ervan hadden liggen, waren helaas niet al te best. Ben blij dat mensen ervan genieten van radiohistorie - toen radio nog spannend was Veronica-19740426-1200-1300-WillLuikinga-MoetAanLand [verborgen inhoud] Veronica-19740426-1300-1400-RobOut [verborgen inhoud]

4. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Gast
    Started by Gast,

31-8-1974 Tony Allen 19-20 uur [verborgen inhoud] 31-8-1974 Tony Allen en Pete Hays 20-20.15 [verborgen inhoud] 4-9-1974 Johnny Jason 20-20.45 [verborgen inhoud] 31-08-1974 Tony Allen 0100-0200,van 31-8 op 01-09 [verborgen inhoud] Kwaliteit verbeterd ivm aging anorak ears. Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Met dank aan Jan-Fre Vos Delmare 08 09 1978 Jan Romer 1200 1330 [verborgen inhoud]

7. 1971-11-12 Lex Harding - De Lex Harding Show 1400-1500 [verborgen inhoud] 1971-11-12 Lex Harding - De Lex Harding Show 1500-1600 [verborgen inhoud] Met dank aan de Stichting Norderney gr jan V

8. Started by Jan-Fre,

In de zomer van 1979 werden we verwend met drie zendschepen voor onze kust: Radio Caroline, Radio Mi Amigo 272 en radio Delmare. Delmare was de kleinste. Ik woonde destijds in het noorden van Friesland en als ik in een oude buizenradio een schroevendraaier stak kon ik Delmare ontvangen. Dan moest ik de schroevendraaier wel vast houden, anders viel het signaal weg. Ondanks dat het het minst professionele station was vond ik Delmare wel de leukste. Gelukkig is er nog veel van het station overgebleven. Hier een uurtje van Kees Mulder. 1979.07.07 09:00-10:00 Kees Kaas Mulder: http://www.mediafire.com/?iopp99ar5sya2vs

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Een dag Radio Mi Amigo van 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  10. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Gast Evers Tom
    Started by Gast Evers Tom,

Radio Veronica Top 40 - 23 December 1972 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by dhadders2000,

Heeft iemand opnames ervan?

13. Her-ingebruikname Zeedijk studio Rockart met opnames voor Nederbeat op 192 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Donderdag 31 augustus is het volop Veronica wat de klok slaat op de Zeezenderdag bij museum Rockart in Hoek van Holland. Naast het al aangekondigde programma van Tineke tussen 12.00 en 14.00 is er nog een ander heugelijk feit wat er op deze bijzondere dag plaats vind. Rond 14.30 wordt voor het eerst sinds de overstroming bij Rockart weer radio gemaakt in de ...bekende Zeedijk studio. Deze was sinds dat incident niet meer werkend in gebruik. Bijzonder zijn de omzwervingen van het karakteristieke mengpaneel met knoppen, in de jaren 60 gemaakt door …

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Started by Vincent,

De eerste keer Dick op Monique. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by Hans van Mokum,

22 deeltjes van uitzendingen van Radio Mi Amigo waaronder jingles en aankondigingen van programma's Te downloaden tot 17 augustus 2015 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  19. Voor de verzamelaar: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Walter Simons en Ria Valk. Gegevens overgenomen van cassette en niet gecontroleerd. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Vandaag 40 jaar geleden: MiAmigo-19780406-1900-1936-JohanVisser-Flashbackshow-matiggeluid - [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by cdb,

Veronica - 1973-12-00 December winter Energiebezuiniging spot en programma fietsen rond de tafel met Tineke en Nico Haak spelen monopoly tegen muzikanten Jaap Schilder Jen Rog, Siem Veerman Polly The Fools, Jan Keijzer BZN. Een fragment van een VOO-Veronica programma denk ik, rond zeezender Veronica. Heb het al eens eerder gevraagd, maar misschien is er iemand die het hele programma heeft. Het programma van December 1973 bedoel ik dus [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  25. Started by Vincent,

Uurtje met Mark Hannah. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.