Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Nico Verbeek heeft in de periode 1965-1974 een aantal malen de Veronica studio's bezocht, is met een trip naar de MEBO II mee geweest en heeft een serie foto's gemaakt van de gestrande Norderney in april 1973. Ik heb een tijdje geleden zijn fotoboek geleend en heb inmiddels scans gemaakt van de fotoprints. Ik moet nog flink wat foto's bewerken maar de foto's van de Norderney op 't strand staan inmiddels op Flickr: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 987 weergaven
  3. Started by Juul,

Enige tijd geleden vroeg iemand mij of ik de backing track van Bend me shape me waar Geert de Bruin over zong nog had. Ik heb 'em weer gevonden. Laat degene die dat vroeg zich bij mij melden. Juul

4. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19851225 - 0700-0900 - Kerstdag - Jan Veldkamp - Opstaan Met Kerst [verborgen inhoud]

5. Started by wim1958,

Vanmiddag in RockArt vertelde Johan van der Kolk dat hij in maart 1974 trouwde. Volgens hem is dat toen heel de dag omgeroepen op de zender, ik denk rond het nieuws. Zou daar nog een opname van zijn ?

• 2 antwoorden
    • 986 weergaven
  6. Started by Vincent,

Een opname die nog niet is gedateerd en waar van de uitvoerende nog niet is opgezocht. Iemand zin om 'te puzzelen'? [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 986 weergaven
  7. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 986 weergaven
  8. Started by Henk-Anna Loog,

De studio van Radio City was nou niet echt voorzien van "up to date" apparatuur, spotmasters hebben ze nooit gehad en alle spots en jingles gingen via 2 Brennell Recorders. Zag zojuist dat zo'n recorder op Marktplaats wordt aangeboden. Voor de verzamelaar?? Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 986 weergaven
  9. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 986 weergaven
  10. Veronica-19710622-1701-1757-RobOut-32min - [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 986 weergaven
  11. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Twee uitzoekopnames. Waar zit de knip?

• 1 antwoord
    • 985 weergaven
  12. Started by FrankV,

Hallo allen, Hierbij de documentaire over 30 jaar Radio Veronica, destijds uitgezonden op TV. Te zien of downloaden op: [verborgen inhoud] Veel kijkgenot, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 985 weergaven
  13. Started by Vincent,

Een Tipparade met Tom Collins. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  14. Started by Tino,

[verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 985 weergaven
  15. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 985 weergaven
  16. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

Mijn enige vraag is: wie is de dj van dienst? [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 985 weergaven
  19. Radio 192 did not air the June 19 show but the June 12 last saturday. On wednesday, the replay missed the Top 3. Can someone help me and post the entire show from June 19 ? bedankt

• 0 antwoorden
    • 985 weergaven
  20. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 en Tipparade - 13 maart 1965 Super de Luxe Multicolor Het klinkt als de promotie voor een film, maar we hebben het hier over een hoesje. Kijken we tegenwoordig heel anders tegenaan in ons digi, gratis download, tijdperkje. Een super de luxe Multicolor hoes met erin de nieuwe van Rocco. Een cover van de Bambi’s Melancholie. We kunnen het ons niet meer exact herinneren, maar vermoedelijk zijn we direct naar de platenboer gerend. De nummers met * stijgen snel De eerste versie van een stipnotering kende andere spelregels dan nu. Anno 2004 is een stijging van 3 plaatsen voldoende voor een stip, in de Top 10 zelfs 1 plaatsje. In de 1965 Top 40…

• 1 antwoord
    • 984 weergaven
  21. Started by Vincent,

Opstaan met Monique met Rick van Rijn. Op de cassette staat eerste keer, er staan niet bij of die slaat op het programma of Van Rijn. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 984 weergaven
  22. Started by Tino,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 984 weergaven
  23. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 984 weergaven
  24. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

De tipparade die geplaatst werd met de datum 9 juli 1966 is die van 16 juli 1966 en is dus van volgende week. Een foutje, dat kan gebeuren en is menselijk. Toch hoop ik dat de juiste lijst spoedig geplaatst wordt.

• 4 antwoorden
    • 984 weergaven
  25. Started by Revenge85,

Rond deze datum 05-12-1978 kreeg Tack het verzoek van hogere autoriteiten in Spanje dat hij moest stoppen met ondersteunende activiteiten vanuit Spanje vanwege de aansluiting tot de EEG. Wat ik me afvraag is waarom later Radio Caroline ( Engels en Nederlandstalig ) en Radio Monique gebruik konden maken van postbus enz.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 984 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.