Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Ik kreeg het verzoek het volgende bericht te delen: Hoi allemaal, Ik heb vanmorgen onderstaande mailing uit doen gaan, hierbij voor degene die ik heb gemist. Delen graag. Radio evenement op Radiolichtschip Jenni Baynton 24 t/m 31 augustus 2024 Beste radio-collega’s/liefhebbers, Ik benader jullie in het kader van een radio evenement dat we gaan organiseren vanaf het radiolichtschip Jenni Baynton in Harlingen. Dit gaat plaatsvinden van 24 t/m 31 augustus 2024 onder de naam Radio 74. We willen 50 jaar na het sluiten van Radio Noordzee en Veronica, vanaf hun radio schepen, nog eenmaal de sfeer van voor die tijd terugbrengen op de radi…
-
-
- 5 antwoorden
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Caroline 558 16/04/90 Ricky Jones 0022-0030 Rico 0030-0152 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Omdat het vandaag tweede Paasdag is, hierbij een opname van een andere feestdag. Deze komt uit het archief van Ad Couwenberg en is opgenomen op 2de Pinksterdag in 1970. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Had weer eens wat tijd om oude opnames van Rob Otlhof over te zetten. Ditmaal weer eens iets van Holland FM. 17 juli 1994, het programma van Ger Lammens en Jan Zwart (Jan Paparazzi) met Bull Verweij. Met dank aan Martin van der Ven en Hans Knot voor het delen uit hun archief.
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 973 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Laatste Juxebox 14 10 1978 van 18u 00 tot 19u 00 Groet Philip
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
London-19670212-1133-1310-TonyBlackburn-Fab40
-
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Twee opnames zonder datum.
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Eind Oktober 1972 was de Nederlandse RNI directie de problemen met de Engelse DJ's van RNI spuugzat, ze kregen allemaal ontslag en Radio Noordzee ging Nederlandse programma's uitzenden in de avond. Erwin Meister en Edwin Bollier waren hier niet blij mee, ze waren "slightly pissed-off" en al snel regelen beide directies dat de International Service van RNI voortaan onder Mebo ltd. gaat vallen. Dus..... waren er vanaf 3 November 1972 weer Internationale programma's... goddank, want, weer eerlijk, de avondprogramma's die in het Nederlands waren, nou, die vond ik nou niet echt leuk, veel "soft music" en meer van die meuk, althans.. in mijn visie. Bij deze Don…
-
-
- 4 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
At Radio Caroline's Stonehenge Festival in 1974 a musician called Howard Phillips performed. One of the Caroline guys recorded him singing a song called “Let The Music Roll” which was later played on the station quite a lot. In August 1974 Howard visited the Mi Amigo and played live on one of the shows. I have just heard from a friend of Howard's. Apparently he died on Saturday 4th November. The friend is asking if anyone has a recording of his Caroline performance. I don't have a recording. Can anyone help? I think it was Andy Archer's show on 21st August. Many thanks, Jon
-
-
- 3 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Als geboren Dordtenaar vind ik het nog steeds leuk dat ik dit knipseltje heb. Ik kan me ook nog goed herinneren dat Ad en Juul de apparatuur in de Veronica bus in stonden te laden. En opeens komt de vraag op , zijn er onder jullie mischien die uit deze serie programma s opnamen hebben in het archief?
-
- 2 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Deel 2 van de Tom Collins Show van 21 augustus 1972. Groet, Bertus 1972 08-21 1100-1200 TomCollins - TomCollinsShow.mp3 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 973 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
-
-
Een Kerstshow. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 973 weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 972 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 0 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 1 antwoord
- 972 weergaven
-
-
Op Spotify staat een afspeellijst die is samengesteld door Bono met de 'zestig liedjes die zijn leven hebben gered'. Eentje daarvan is 'Life on Mars?' van Bowie. Op de website van U2 kun je het bijgaande briefje lezen, gericht aan Bowies zoon Duncan.
-
- 1 antwoord
- 972 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 972 weergaven
-
-
In april '73 zonden we uit vanaf de Mi Amigo. Toen werd deze foto gemaakt. Wie is dit ? Dank.
-
- 1 antwoord
- 972 weergaven
-
-
Blijkbaar is 25 oktober geen populaire dag om op te nemen. Zo ongeveer de enige die ik kon vinden was een opname van Driemaster uit 1971. Hierbij te downloaden. [verborgen inhoud] Fijn weekend! Jan-Fré
-
- 1 antwoord
- 972 weergaven
-