Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  2. Started by Vincent,

Ik vond nog een mapje met een aantal uitzoekprogramma's. Wie kan deze dateren? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 951 weergaven
  3. Twee uur Paul Jackson uit maart 1987. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  4. Started by Ben,

In Augustus 1973 was Peter van Dijk te horen op RNI. Ik vraag me af of dat dezelfde Peter van Dijk is als deze? De stem klinkt volgens mij hetzelfde.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 951 weergaven
  5. Vandaag 40 jaar gelden: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 951 weergaven
  6. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 16 mei 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 16 mei 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie programmering. De fagot Houten blaasinstrument met dubbelriet in tenor- en basligging. bestaat uit een lange (houten) buis met een licht conische boring. Staat op Wiki. Dus waar. Snappen er nog weinig van. Ma…

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  7. Started by Vincent,

Ad Robers, Marc Jacobs en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  8. Caroline 558: [verborgen inhoud] Radio Monique [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 951 weergaven
  9. Gast frans39
    Started by Gast frans39,

Hartje zomer, en dat is aan de popmuziek te merken. Er zitten eigenlijk maar een paar ‘droevige’ nummers tussen vandaag, de rest is vrolijkheid. Om met de droefenis te beginnen, de kroon wordt wel gespannen door The Miracles met The Tracks of my Tears. Och, och, wat heeft die Smokey Robinson het moeilijk met het verbergen van zijn tranen. Mooi nummer, natuurlijk, dat wel. Maar ik ga vandaag toch liever mee met Lesley Gore(foto; 1946-2015) en haar Sunshine, Lollipops and Rainbows, op weg naar ‘Where the Action Is’ zoals Tommy Boyce het bezingt. Bob Crewe’s knuffelmeisjes, The Rag Dolls, willen zo snel mogelijk trouwen, en krijgen de zegen van Glenn Yarbrough, met It’s Gonn…

• 0 antwoorden
    • 951 weergaven
  10. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan

• 1 antwoord
    • 951 weergaven
  11. Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL voor de upload en het digitaliseren Mi-Amigo - 29031975 - 1400-1530 - Rob Ronder + 1530-1600 - Rob Ronder - Nederlandse Top 40 [verborgen inhoud]

12. Started by scotty,

Dave Gregory from 1800-1845 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 950 weergaven
  13. Met de bekendmaking van het nieuwe postadres: Postbus 847 Hilversum. Ook nieuws over het Radio Caroline racing (car) team met Mike Gordon - Smith. [verborgen inhoud] Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  14. Gast Norderney192

​Maandag 29 februari is B-Day op 192Radio. Van 06.00 tot 01.00 hoor je de complete Beatledag van Radio Veronica die 29 februari 1972 werd uitgezonden. De originele studioprogramma’s en…de bewerkte programma’s van onze Thimon Schellevis. 29 februari is B-Day op 192. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 950 weergaven
  15. Caroline 558 Steve Masters, 1945-2000 John Bibby, 2000-2015 29 April 1988 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  16. Started by Vincent,

Een cassette zonder info. Ik heb Craig Novack voorbij horen komen, maar verder niet echt goed geluisterd. Wil wil hem uitzoeken/dateren? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 950 weergaven
  17. Started by Juul,

Beste vrienden, Tijdens het "opruimen" van m'n archief kwam ik deze opname van Mi Amigo tegen. Hij is van 9 maart 1975. Verder weet ik er niks van en ik bewaar het ook niet. Maar voordat ik 'em wis ( ik heb er niks mee )………..hier is ie voor jullie. Ben wel een beetje benieuwd of het een hele bekende opname is. Groet, [verborgen inhoud]

18. Started by Vincent,

De volgende tape. Volgende de doos opnames t/m 30-11-1975. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 950 weergaven
  19. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 950 weergaven
  20. [verborgen inhoud] Opname uit archief MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  21. Gast Norderney192

​Stel nu jouw favoriete NEDERBEAT lijst samen! ​In januari bestaat Nederbeat op 192 drie jaar. Ter gelegenheid daar van wil ik een hitlijst opstellen van de door de luisteraars van 192 radio meest gewaardeerde Nederbeat platen uit de jaren 1960-1974. Doe mee! Stuur jouw lijst van 10 platen naar wijdraaien@gmail.com en werk zo mee aan het tot stand komen van de lijst. Aan de hand van de inzendingen komt er in januari een uitzending met de meest gevraagde Nederbeat nummers. Voorwaarden waar de titels aan moeten voldoen: Uitsluitend uit de periode 1960-31-8-1974 Uitsluitend Nederlandse bands, the Who is mooi, maar niet uit NL… Lees verder …

22. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  23. Radio Mi Amigo Revival in Halle Zoersel op 30 september en 1 oktober 2000 Met Dick Verheul, Johan Visser, Marc Jacobs, Bart van Leeuwen, Otto, Peter van Dam, Stan Haag, Ton Schipper, Jan van der Meer, Will van der Steen, Bert Bennett, Norbert en Serge van Gisteren. Publicatie met toestemming van Serge Haderman. Talrijke foto's van dit evenement zijn hier beschikbaar: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 950 weergaven
  24. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 30 mei 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week een volledige UK Top 40 van eind mei 1966. Op 1 vinden we The Rolling Stones met Paint It Black. In de UK vonden we Long Long While op de b-kant van deze single en die draaien we ook. Voor de volledigheid: in de USA was Stupid… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  25. "Meanwhile work continued on the Mi Amigo for the return to the air. Ronan O'Rahilly visited the Mebo II and, in an impassioned, speech persuaded DJ/engineer Spangles Muldoon to join him. RNI transmitter engineer Peter Chicago was already aware of the new venture and was keen to get involved. That night Spangles announced his resignation from RNI over the air and hinted at the impending return of Caroline." [verborgen inhoud] "Some days later, on September 18, 1972, RNI deejay Spangles Muldoon said in his programme that he would soon leave the station to cross the street to another ship. And fo…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 950 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.