Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 924 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Ver828-2004082807000800TomCollins-OokGoedeMorgen-22oktober1972 [verborgen inhoud] Ver828-2004082808000900TomCollins-OokGoedeMorgen-22oktober1972 [verborgen inhoud] Ver828-2004082809001000Nonstop [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
- 1 follower
-
-
Veronica aan de muur John Oud en Cor Bleijenberg hebben ieder een mooi plaatje voor Veronica aan de muur gemailed. http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/veronica_aan_de_muur1
-
Deze mooie FM opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
De laatste uit mogelijk april 1979. Uitzenddatum is onbekend: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Dit is een boordopname van Ad Roberts, die ik op cassette heb gekregen van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Je hoort tot ongeveer 7 voor middernacht Pete Hayes en Pete hoor je ook na 3:00. Tussen 11:53 en 03:00 hoor je Tony Allan. Het is een middengolf opname met in het begin prachtige fading, later verdwijnt de fading. Ik heb de opname niet in uren geknipt omdat me dat niet zo zinvol leek voor deze opname. [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 923 weergaven
-
-
Steve Conway, Nick Jackson, Coconut, Rob Harrison, Mike Watts en Dave Asher met een mooie radiodag vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 1 antwoord
- 923 weergaven
-
-
Als tweede plaat vandaag draaien we Love is Strange van The Everly Brothers. Als je dan ziet dat ie op de 135e plaats staat in de Amerikaanse Top 100, dan denk je: dat is natuurlijk omdat ie pas deze week is uitgekomen, die moet nog beginnen aan z'n opmars. Mooi niet, hoger dan 128 haat dit plaatje het niet! Wel in Engeland, waar ie bijna de Top 10 haalt, maar in de VS doet het niks. Dat is niet het beeld dat wij hier van The Everly Brothers hadden, maar het klopt wel: ook The Price of Love, eerder dit jaar uitgekomen, haalt de Top 100 niet. Ook net uit is The Eve of Destruction van Barry McGuire. Staat 'slechts' op 58, maar ja, dat is natuurlijk een ander verhaal. Die k…
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Zaterdag is er weer (mits de banden aankomen bij het jacht van dhr A B te L ) een verse Nederbeat op 192. Er zitten 2 covers in van bekende nummers van Engelse bands, 1 minder geslaagd, en 1 die bijzonder mooi is in zijn soort. Verder een mooie kopie van Juul uit een programma A.R.L. uit 1965 en genoeg bekend en onbekend werk om je weer een uur aan de radio te kluisteren, dus zaterdagavond om 19.00 uur, Nederbeat op 192, luister mee, goed idee ;)
-
- 2 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
-
​Op zondag 21 december a.s. zendt 192Radio de Fab 40 van 19 december 1965 op Radio London uit. Van 12.00 uur tot 18.00 uur hoor je de unieke platen uit die geweldige en legendarische lijst, inclusief de DJ Climbers, en Album of the Week. De presentatie is in handen van… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En de lijst: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 922 weergaven
-
-
Ik kwam op m'n computer nog wat files tegen die ik jaren geleden heb gedigitaliseerd van tapes die ik van Ad kreeg. Zo ook "tape 340". Er zat een korte notitie bij "blokjes Leo-zeezenders……" Ik denk dat het ten tijde van de VOO was. Ik vind het niet zo bijster interessant, het voegt niet echt wat toe bij alles wat we al wisten. Maar ja, er zijn hier mensen die alles wat "los en vast zit" sparen. Dus ik heb de "wav" file even in mp3 gezet en voor het gemak tussen de afzonderlijke blokje een 1 kHz toon gezet. "handig hé?" AUB. Ik weet verder niks van de file voor welk VOO programma het was. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 922 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 1 november 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie ​Vorige week liep het mis met het tweede uur van de UK Top 40 van 27 oktober 1973. Daarom proberen we het nog eens opnieuw. Op één David Cassidy met Daydreamer/The Puppy Song. David Bruce Cassidy is geboren in New York op 12 april 1950. Van 1970 tot… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Radio Del-mare jingles from the promotion cassette 9 [verborgen inhoud] Mart538
-
- 2 antwoorden
- 922 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Just added to Mixcloud a recording made here in Felixstowe, of Charlie Wolf on Laser 558 from New Years Eve 1984, sometime between 22-23.00 GMT:
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Vijf uur Laser Hot Hits met Bill Reed, Paul Jackson en Brandy Lee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-