Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by martinja,

London060867MarkRoman-IanDamon [verborgen inhoud] London13081967LastMarkRoman17001800 [verborgen inhoud]

2. Deze mooie FM opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Dit is het gedrukte exemplaar van deze Top 50 (zit ook in de download):

• 0 antwoorden
    • 944 weergaven
  3. Deze opnamen komen van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Dit zijn de programma's, die je kunt vinden via de link eronder: Radio Caroline 31-12-1974 19:00-20:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 20:00-21:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 21:00-22:00 CET Simon Barrett Radio Caroline 31-12-1974 22:00-23:00 CET Tony Allan Radio Caroline 31-12-1974 23:00-24:00 CET Tony Allan Radio Caroline 01-01-1975 00:00-01:00 CET Tony Allan Radio Caroline 01-01-1975 01:00-01:22 CET Tony Allan [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 944 weergaven
  4. Afkomstig van een C90. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 944 weergaven
  5. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 944 weergaven
  6. The Manish Boys were a 60's group who included at various times David Bowie, Woolf Byrne (later Radio City & 390) & John Edward (later Radio City & Radio London), while another group member was Peter Jansen, who now lives in Canada. He is just about to publish his life memoir, titled "Let's Take it From the Top!", including 1960's tales with the Manish Boys, plus Radio Caroline jingles which were recorded at Chalk Farm Studios, run by Vic Keary, when he had a trio called "Peter, Jan, and Jon" for a couple of years, and personal jingles for Garry Kemp, Tony Blackburn, Keith Skues, plus Simon Dee. This sounds like it will make for an interesting read! [verborgen i…

• 0 antwoorden
    • 944 weergaven
  7. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 en Tipparade 1965 herhaald! ​De uitzending van de Top 40 en de Tipparade van 1965, worden vanaf nu herhaald op de woensdag middag. De Top 40 van 15.00uur tot 17.00uur, en daarna van 17.00uur tot 18.00uur de Tipparade. Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/top-40-en-tipparade-1965-herhaald

• 0 antwoorden
    • 944 weergaven
  8. Van de Golden Radio NL server Arkivet Collection North See Radio Pirates - Radio Caroline File [verborgen inhoud]

9. Started by Vincent,

Marc Jacobs en Tony Allan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 944 weergaven
  10. Started by Juul,

Op een regenachtige zondagmiddag nam ik met Tom Collins wat verkeers jingles op. Ik kwam er 2 tegen. Hier van de master en in AIFF . [verborgen inhoud]

11. Started by scotty,

Mark West presenting part of the final Top 50 on Sunday August 13th 1967 from 1405-1515 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 943 weergaven
  12. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 943 weergaven
  13. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Met dank aan Martin van der Ven.

• 0 antwoorden
    • 943 weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 943 weergaven
  15. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 943 weergaven
  16. Nadat de mebo-2 in Tripoli aanmeerde waren er diverse maanden van nonstop muziek testuitzendingen, wat ik nu aanbied is een combinatie van 2 bandjes van een half uur opgenomen ergens in Mei 1977 vanaf de 49 meter. Op 34 minuten hoor je een duidelijk overzicht van de frequenties waarop getest werd, namelijk 6.205hkHz, 773kHz, 9.810kHz en 90mHz FM... Verwacht geen "super kwaliteit" maar het is wel leuk om te delen daar er maar erg weinig van deze testuitzendingen bewaard zijn gebleven. [verborgen inhoud] En toch blijf ik het verdomd jammer vinden dat de Mebo-2 zo eindigde, maar ja, als ze dit niet hadden gedaan dan was het schip hoog…

17. Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 942 weergaven
  18. Een uitzoekopname uit 1979: [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 942 weergaven
  19. veronica 1974 07-12 1100-1200 BartVanLeeuwen.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 3 antwoorden
    • 942 weergaven
  20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 942 weergaven
  21. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Nederbeat van 30 november ​Tja, inderdaad eentje overgeslagen…. ​Volgers van het programma via deze site zullen het hebben gemerkt, er is een keer niet gepost. Komt door de gruwelijke drukte afgelopen maand mbt de overstroomde studio. We gaan e niet zielig over doen, wie echt nog graag de uitzending van 16 november wil horen stuurt mij even een mailtje, dan krijg je een link naar een mp3 opgestuurd. Maar… om te voorkomen dat we achterop raken nu dus 30-11. Het gaat om Peterselie (Het) of een nachtegaal (George Cash) maar ook instrumentaal van Rene and his Alligators. Bojoura (foto) doet de aftrap met everybody’s day en Armand sluit… …

• 0 antwoorden
    • 942 weergaven
  22. Veronica01021969JanVanVeen14001500Top40 [verborgen inhoud] Veronica01021969JanVanVeen15001600Top40 [verborgen inhoud]

23. Started by Juul,

Ik moet dit even kwijt. Ik zat een Rob Out show af te luisteren om er een datum aan te geven. Jullie weten dat ik niet zo'n "bewonderaar ben van de dj Rob Out'. Dit vanwege z'n verre gaande slordigheid. Ik was en ben bij het maken van programma's z'n tegenovergestelde Zelfs een beetje "pietlutterig" ( is dat een goed woord?). Wel ben ik een bewonderaar van Out de manager, nooit meer zo'n goede meegemaakt. Ik kom er achter dat het een stuk ROS is van 4 februari 1972. Technicus Sytze begeleid Out technisch. En daar hoor ik Out plotsklaps een prachtige plaat aankondigen; "Drowning In The Sea Of Love van Joe South. Hé, Joe South ??? denk ik…

24. [verborgen inhoud] Met dank aan Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 942 weergaven
  25. Radio 558 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 942 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.