Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.193 discussies in dit forum
-
Jeroen Woelwater, Peter de Vries, Dominique Vautrin, Ad Roberts en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 763 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Uurtje Ferry Eden. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 763 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 3 september 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 3 september 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Op de website Spreekbuis.nl staat de volgende blog. Aardig om te lezen. Blog Martin van Dooren: ' Radio Nordsee International' Door: Martin van Doren - May 1, 2016 Op 20 april van dit jaar zond de VPRO de documentaire “My Brother’s Bomber” uit, een documentaire over de bomaanslag op Pan Am vlucht 103, boven Lockerbie. Associatief kwam ik door het programma op iets heel anders uit: Radio Nordsee International. Het bedrijf achter Radio Nordsee International was Mebo Ltd, in het Zwitserse Thalwill. De naam MEBO werd gevormd door de twee eerste letters van de achternamen van de eigenaars achter elkaar te plakken: Erwin Meister en Edwin Bollier. Het …
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
- 1 follower
-
-
Uurtje met Jessie Brandon. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Richard Tompson en Johan Visser. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Radio London Fab40 06 08 1967-1 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
- 1 follower
-
-
Broodje Ross met Ron van der Plas [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Deze opnamen komen van een cassette van Alex uit Alkmaar. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline zendt een soort Top 1000 uit. De kwaliteit van de opnamen is overigens niet optimaal (heb geprobeerd de storing zo veel mogelijk weg te werken). Om 13:00 (GMT) keert Radio 819 terug en Ron vd Plas wekt te indruk niet zo blij te zijn met het feit dat de zendtijd werd "geclaimd" door Caroline ivm hun "feestje".
-
-
- 1 antwoord
- 763 weergaven
-
-
Nog een zondag, nu met Chris Carson en Tommy Rivers [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Scotland 00-00-1973 The History of Radio Scotland [verborgen inhoud] Radio Scotland 01-01-1966 Happy New Year [verborgen inhoud] Radio Scotland Brian Webb 2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
- 1 follower
-
-
241 foto's van een geslaagde Radio Day 2023 in Harlingen: [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 259 (Matige/Redelijke kwaliteit) 01-03-75 Nederlandse Top 40 Peter van Dam 14.00-15.30 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R6J7ZOAZZOCH.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
50 minuten John Lewis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
Ik kwam een foto tegen die ik wel grappig vindt om jullie te laten zien. 1. Cees Manintveld en Andy Archer a/b van de Mi Amigi. Ik denk zomer 1974 foto: © Stichting Norderney
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
-
Beste radio vrienden , Al langere tijd ben ik op zoek naar een opname uit de periode dat Mi Amigo 272 uitzond , het gaat om een uur waarin melding wordt gemaakt over straaljagers die laag over het schip gaan ( Magdalena). Zijn er ook mensen onder ons die deze uitzending in hun archief hebben en dit willen delen ? Volgens mijn herinnering is het in een ochtend programma tussen 10 en 12.30 uur geweest en ik weet eigenlijk wel zeker op een doordeweekse dag . Groeten Peter.
-
-
- 7 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 762 weergaven
-
-
Hoi, ik ben op zoek naar een opname van "The Sound of America" Op 11 november 1976 wordt door Felix Meurders op Hilversum het eenmalige programma "The Sound of America" gepresenteert. Een heel radio-uur over de Amerikaanse radio. Nu ben ik op zoek naar een opname van deze uitzending. Wie o wie kan me hier aan helpen?(mail me direct: robnoordt(apenstaart)outlook.com meer over deze legendarische uitzending op: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
Met dank aan Vincent 819 1988 12-30 0700-0800 RonVanDerPlas - Boardrecording [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 762 weergaven
- 1 follower
-
-
Chrispian St John [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 762 weergaven
-
-
Met dank aan Douwe Dijkstra [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Jean-Pierre heeft het anders getypt, maar mogelijk dat het toch Brian Anderson moet zijn. De opname is destijds via de Golden Radio NL server te beluisteren geweest. Mij persoonlijk gaat het er niet altijd om en eerder niet wie het gedigitaliseerd heeft, maar wel wie het opgenomen en het radiostation en het programma boeien mij nog veel meer
-
- 0 antwoorden
- 762 weergaven
- 1 follower
-