Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 3 september 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 3 september 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. ​Fijn muziekje Leuke hobby, het vergelijken van label en hoes. Marie Luise / Alleen is maar alleen is een dubbele A-kant voor Hannie, Frans en Rekels. Volgens hoes. Volg…

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  2. Oktober 1966, het zat er bijna op voor Swinging Radio England, 4 November 1966 ging de stekker er uit. Gary Stevens, een DJ van het Amerikaanse WMCA, maakte ook pre-recorded shows voor SRE en ook voor Radio City. Heerlijk, de sound van Amerikaanse radio in de jaren 60, snel, veel echo en heel veel hits... Dit is een van de laatste, want SRE had nog maar 3 weekjes te gaan.... [verborgen inhoud] Met dank aan Harm Koenders Het zendschip, de "Laissez Faire" heeft na de closedown van Radio 355 en Radio 227 nog jaren gevaren als "Earl J. Conrad" en is in 2013 uit de vaart genomen [verborgen inhoud] Groet Henk Kruiz…

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 723 weergaven
  3. [verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  4. Volgens de filenaam is deze opname gedateerd op 22 maart 1978. Dat klopt niet. Herman de Graaf draait een hittip van Rob Hudson waarvan eerder is vastgesteld dat deze thuishoort in de week van 25 maart tot 31 maart 1978. Weet iemand de juiste uitzendatum? [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 723 weergaven
  5. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Heeft iemand de bovenstaande programma's, ter gelegenheid van het feit dat Radio London 50 jaar geleden begon, ook opgenomen of weet je iemand die dat heeft gedaan? Zou ze graag willen hebben. Alvast bedankt. Gr. Theo

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  6. Started by MvdVen,

Radio 192: opening in juli 2001 Met veel gasten uit de zeezendertijd van Radio Veronica. Uit het archief van Rob Olthof †.

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  7. Radio City stopte op 8 Februari 1967 met haar uitzendingen. Op het station hoorde je ook de vooraf opgenomen uitzendingen van de Amerikaanse DJ Gary Stevens, na de closedown van City waren er echter nog een aantal shows van Gary blijven liggen die niet meer uitgezonden werden. De volgende show stond gepland voor 16 Februari 1967 maar is dus helaas nooit uitgezonden. Leuk om te delen want er zit hele leuke muziek in dit programma.. [verborgen inhoud] Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  8. Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 723 weergaven
  9. Started by martinja,

Van de Goiden Radio NL server, met dank aan Martin Radio Nord 00 00 1961 20 mins Kaj Häger With Some Macabre Criminal Radiothriller [verborgen inhoud] Radio Nord 00 00 1961 24 mins Larsan Sörenson{Musik För Män.Sponsor Mum-March Music} [verborgen inhoud] Radio Nord 00 00 1961 29 mins Lennart Atterling & Monica Hylinge{Buona Sera Italia} [verborgen inhoud] Radio Nord 00 00 1961 29 mins Lennart Atterling{Buona Sera Italy} [verborgen inhoud] Radio Nord 00 00 1961 31 mins Larsan Sörenson{Musik För Män.Sponsor Music Humour} [verborgen inhoud] Radio Nord 00 00 1961 31 mins Larsan Sö…

10. Started by Pd2pk,

Beste radio vrienden , Ik heb een vraag over de grote man achter Mi Amigo "Sylvain Tack " , ik bezit veel foto's van deze zender en zijn medewerkers , maar ik heb nog niet eerder een foto gezien van Tack op het zendschip Mi Amigo. Dan kom ik op de eigenlijke vraag : is Tack daar zelf wel eens geweest , en dan bedoel ik op de in 1980 gezonken roemruchte boot . En zijn er ook foto's van die iemand wil delen met ons ?. Vriendelijke Radio groeten Peter ( PD2PK).

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 722 weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Uit den ouden doosch: [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 722 weergaven
  12. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 11 juli 2015 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie programmering Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 11 juli 2015 van 17.00 - 18.00 uur op de stream van 192Radio. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie programmering. Humeurtje? Michel Polnareff staat alweer een week of wat in de lijst met “La poupee qui fait non”. Het verhaal van een pop die nee zei. Da’s een verwijzing naar zijn vriendin. Eruit mikken dat hume…

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  13. Je beseft bijna niet dat het al een half mensenleven geleden is, maar toch is het al weer 45 jaar geleden, in 1979, dat Ferry Eden op Radio Mi Amigo 272 het onderstaande programma presenteerde. Zelf draai ik nog dagelijks leuke oude zeezender opnames en zwijmel dan een beetje weg naar die tijd... In die tijd deed ik dit, dat, zus en zo... En natuurlijk denk je dan terug aan de leuke dingen uit die tijd. 1979 was voor mij "een heerlijk jaar", prive, maar ook voor de hobby. Drie Zeezenders in de zomer van dat jaar, man, wat heb ik toen veel van die Shamrock bandjes (toen in zo'n licht groen doosje) volgespeeld. Ze waren toen in Eindhoven bij "Radio Vogelzang" in de aanbiedi…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 722 weergaven
  14. Started by Vincent,

En weer een complete Top 50 met Erik Beekman. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  15. Started by martinja,

City13081966TomEdwards [verborgen inhoud]

16. Started by Jan-Fre,

Lang geleden opgenomen op cassette en door Vincent gedigitaliseerd: [verborgen inhoud] Jan-Fré

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  17. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 722 weergaven
  18. Started by jan V,

1972-03-23 0600-0700 KlaasVaak-OokGoeiemorgen studio [verborgen inhoud] 1972-03-23 0955-1015 HansMondt-MTUW-Tineke-Koffietijd [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

19. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  20. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  21. Started by Vincent,

Alleen maar Engelsen achter de microfoon. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  22. Started by Vincent,

Terug na 2 dagen uit de lucht te zijn geweest. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  23. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 19 juli 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 24 juli 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Jan Lahmeijer ​ ​19 juli 1965 Hartje zomer, en dat is aan de popmuziek te merken. Er zitten eigenlijk maar een paar ‘droevige’ nummers tussen vandaag, de rest is vrolijkheid. Om met de droefenis te beginnen, de kroon wordt wel gespannen door The Miracles met The Tracks of my Tears. Och, och,… lees verder > [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven
  24. Started by Sapuripong,

Mi Amigo, Belgische top 15, 27-11-1977, 11.33 - 12.00 uur [verborgen inhoud] Met dank aan Vincent voor het digitaliseren!!! Wim

• 1 antwoord
    • 721 weergaven
  25. [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 721 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.