Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Opgenomen door Martin van der Ven op Ameland. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Ik zat in een boekje van Hans Knot te bladeren dat hij schreef in de jaren 90. Daarin staat een brief afgedrukt van de Stichting Veronica schip dd. 5 september 1978. Het was waarschijnlijk één van de vel pogingen om de Norderney te "bewaren". Weet iemand iets meer over bovenstaande Stichting Veronica schip ? Ik kende het niet want het viel buiten mijn interesse sfeer in die tijd.
-
- 14 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Vandaag 47 jaar geleden: Tommy Vance op Radio London 2 uur lang! [verborgen inhoud] Veel plezier ermee. Jan-Fré
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
RNI 220 17-08-74 Top 50 Ferry Maat 12.00-13.00 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Debbie England on July 19th 1974 from 1900-1946 [verborgen inhoud] An interesting recording in the very early morning of July 25th 1974 when they were also broadcasting on 6225 khz short wave. Derek Jones from 0445-0510 and Dave Owen until 0540. [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Clacton has a new visitor attraction situated on the seafront. It is the new ‘Pirate Radio Museum’ where a special exhibition called ‘Anarchy on the Airwaves’ - reflecting the story of pirate radio through the 1960s, 70s and 80s. It’s a rich story involving many colourful characters like Screaming Lord Sutch. International businessmen, DJ’s, Pop Stars and involves shipwrecks, sieges, raids, government jamming, rescues, a firebomb and even murder! But it was a radio phenomenon that attracted 25 million listeners and turned British Broadcasting on its head. Leading to the establishing of the BBC’s Radios 1, 2, 3 & 4 and a network of local commerc…
-
- 1 antwoord
- 830 weergaven
-
-
Een Schools Out uit april 1976 (?). Kan iemand deze dateren? [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
RNI 220 19-08-74 Branding John de Mol Jr 09.00-10.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-C8FKGXSZO6RN.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 915 weergaven
-
-
The documentary drama Pirates of the Airwaves premieres on New Zealand TV at 8.30 p.m. their time on Sunday. It will then be available on demand in New Zealand only. Interview and preview clip, which can be seen in the UK at the link. http://www.radiotoday.com.au/news/whats-new/5080-nz-s-first-real-pirate-radio-station.html Underneath the preview is a link to a 1996 full length TV documentary about Radio Hauraki uploaded in five parts. This loaded slowly in Chrome then I got audio only but worked fine in Firefox. http://www.nzonscreen.com/title/rock-the-boat-the-story-of-radio-hauraki-1965-1970
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Drie opnames uit de collectie van Martin van den Ven. Nigel Harris via de satelliet. Als iemand de tijd weet, laat het dan even weten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 887 weergaven
-
-
Wie kan mij helpen aan de juiste datering van de Candlelightuitzendingen door Tom Collins(dus NIET van Jan van Veen)? En wie zou me kunnen helpen aan fragmenten-het liefst natuurlijk langer- van deze Candlelightuitzendingen? Ik was n.l. een trouwe luisteraar en inzender van het programma en zou ze nog eens willen terugluisteren na zo'n 40 jaar:) Alvast hartelijk dank. Groetjes, Hansie61
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 887 weergaven
-
-
Ik krijg net een bericht van Hans Knot dat Larry Tremaine is overleden. Larry werkte onder andere voor RNI. "It is with a heavy heart and profound sadness that I inform you of the untimely passing of Larry Tremaine , the Geeter with the Heater... "
-
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik zit te luisteren naar wat oude opnamen uit augustus 1974 en hoor het nieuws wat gelezen wordt door Rob Ronder. Het klinkt vreselijk slecht. Hoe is deze jongen destijds door de kwaliteits controle heen gekomen Juul ?
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Bij het opruimen van de harde schijf kwam ik deze twee uurtjes tegen: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
40 jaar geleden: [verborgen inhoud] De lijst: http://www.hitnoteringen.nl/start/radio-mi-amigo/joepie-top-50/
-
- 0 antwoorden
- 787 weergaven
-
-
Beste lezer's Ik ben opzoek naar de Laatste Nieuwsuitzendingen van de Laatste dag in de uren: 01:00 t/m 18:00u wie kan me er blij mee maken laat me weten alvast bedankt voor jullie tijd MVG: Tristan Dijkstra [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
RNI 220 22-12-73 Robb Eden 02.00-03.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XZJC3P3BARYD.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
-
-
Steve England, Andy Anderson, John Harding en een onbekende. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-Ingezonden mededeling van algemeen belang- Zaterdag op 192radio de orginele Top 40 banden van 17 juli 1965. Met Joost. Aaah. alsnog het gisteren is. Terug naar de tijd dat je in korte broek rondliep, de zomers warm waren, je transistorradio te hard stond. (noot voor redactie: 192radio neemt geen verantwoording voor schennis van de eerbaarheid door ontbloting van lichaamsdelen door te korte broeken, verbranding van eerder genoemde gevoelige huidjes en/of burenruzies die ontstaan door het op vol volume afspelen van de uitzending op krakkemikkige ouwe meuk)
-
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Een paar dagen geleden 30 jaar oud, deze opname van Radio Caroline Tussen 12:10 en 12:55, wie weet welke dj dit is? [verborgen inhoud] De tracklist: Department of youth - Alice Cooper Best of luck – Fun Boy Three Discount Traveller Priority Air Freight Respect – Aretha Franklin You might think – The Cars Secret messages – Electric Light Orchestra Once in a lifetime – The Talking Heads (12:31) War – edwin Starr Love you to know – Loving Awareness Happy feet – Randy Crawford I’m free – Kenny Loggins Allan Landrey Personnel Elenore – The Turtles Slipped my disco – The Tubes
-
- 9 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
20 juli 1964. Surf- en Hot Rod-liefhebbers komen ruimschoots aan hun trekken het eerste uur, met Jan & Dean, The Superstocks en natuurlijk The Beach Boys, dit keer met het ultra-korte Drive-In; duurt ruim anderhalve minuut, maar lijkt bovendien na 1.10 al afgelopen te zijn…. The Beatles zijn er natuurlijk ook, met een nummer uit hun speelfilm A Hard Day’s Night, Tell Me Why. Engeland wordt verder nog vertegenwoordigd door Dusty Springfield en Bobby Shafto. Orenspitsers van de week: Gene Pitney met It Hurts To Be In Love, een van zijn meer smartelijke nummers, en als tegendeel het zoet-verleidelijke Hey Girl Don’t Bother Me van The Tams. Het tweede uur staat wee…
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Vandaag, maar dan 43 jaar geleden waren Rob Out en Lex Harding te horen in de Tom Collinsshow. Waarom ? "Geen idee ". Zelfs het befaamde "radio dagboek" van onze Sanne bracht geen uitkomst. Ze had niet alles gehoord want ze was kennelijk aan het bollen rapen. Scholier hé? Even het zakgeld ophogen. donderdag 15 juli 1971 (bollen rapen) Deed Lex Muziek terwijl u werkt? Het is windkracht 8, en om 8 uur nemen Freek, Jan en Jaap afscheid vanaf een slingerende Veronica. Dan komt Meet de Beat met als gast Pim Oets. Van 9 tot 11 nonstop muziek. Enfin, lang leve de lol..........we gaan terug naar vandaag 43 jaar geleden, 15 juli 1971. Ik vond het op band 616…
-
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Beste allemaal, De cassette-bandjes (low noise, jakkes) waarop de serie "De geschiedenis van de Zeezenders", uitgezonden door Veronica ergens in 1995, zijn hier in huis helaas onvindbaar. Volgens mijn lieftallige (v)echtgenote waarschijnlijk bij een van de vele grote seizoensopruimingen in de restafval-kliko terecht gekomen :-( Heeft een van u deze negendelige serie toevallig digitaal beschikbaar en wilt u deze serie dan met mij, en misschien ook anderen, delen ? Dank en groet. Hans de Purmer (NH)
-
- 41 antwoorden
- 7,1k weergaven
- 2 followers
-