Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.191 discussies in dit forum
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
Friends, I have another disaster and lost my memory stick with Caroline 1975 recordings! Can someone help me with these that have been posted in the past. Radio Caroline - 15-03-1975 - 1800-1826 - Simon Barrett RadioCaroline - 01-04-1975 - 1900-1925 - Simon Barrett MiAmigo-Caroline -19750219-1849-1942-StanHaag-Jukebox-JohnnyJason Caroline -19750224-StartingAt1928AfterTechnicalDifficulties Many thanks as always, Ian
-
- 14 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Veronica-19630828-EvenBijtanken-31min - [verborgen inhoud] Veronica-19630828-EvenBijtanken-19min - [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 820 weergaven
-
-
Deze maand 40 jaar geleden. Wie weet de juiste datum? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 954 weergaven
-
-
Als mens vergeten we vaak dat wij allen als "jonge gasten" - tieners, iets hebben beleefd waar men zich in de huidige tijden geen idee meer van kan vormen. Fan zijn van iets die ver van ons af was, en daarenboven als illegaal werd beschouwd. Wat ook met Mi Amigo te maken had was van ons, "de grote Mi Amigo familie". Iedereen wist bij beter weten in hoe alles reilde en zeilde. Sommige luisteraars wisten vaak de betekenis van de codes, alhoewel zij het verschil niet kenden tussen fuel of een lek aan boord. Een verhaal van 1974 tot 1978, en later een stukje in 1979, die het ons nog mogelijk maakt om "die tijden" te herinneren. Bewijs hiervan, dat uit die pe…
-
Op de site kombuispraat kwam ik een posting tegen over mevrouw Annie Bal. Ze is de schoondochter van schipper Jan Groen, die in 1960 als eerste met zijn garnalenkottertje de Veronica vanuit Scheveningen bevoorraadde. Pas daarna hebben de Verwey's hun eigen kotter Ger -Anne gekocht, waarmee de bevoorrading werd gedaan. Wat ik niet wist is dat het scheepje ook werd ingezet om met reclame teksten aan de zijkanten van het schip langs de kust te varen. Ik herinner me dat nog goed, want als kleine jongen gingen we naar het strand van Ter Heyde en dan zag je ofwel schepen ofwel vliegtuigjes met reclame voor 'Ambre Solaire' , Sunkist of Greenspot limonade. …
-
- 31 antwoorden
- 9,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
HI just a quick note the reason i do not always post a lot of info on what are on the recordings is because some years back we had a house fire all the tapes survived but the logs of the recordings did not. [verborgen inhoud] Caroline 319 Mark Lawrence BBC Radio 1 Kid Jensen Roundtable with John Peel and Kate Bush Caroline 319 Caroline 319 Mark Lawrence Mi Amigo 319 Caroline 319 Mark Lawrence Various Caroline 319 Stevie Gordon MI Amigo closing Marc Jacobs Caroline 319 Brian Martin starting Back on the Air with a stronger signal Caroline 319 Stevie Gordon Caroline 319 Brian Martin
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Hi all [verborgen inhoud] J.Rotten on Jukebox Jury and arguing with Alan Freeman Caroline 259 Tom Hardy Caroline 1979 01 07 Tom Anderson Mi Amigo 272 Caroline Mi Amigo 272 Caroline Tom Hardy Mi Amigo 272 Caroline Tom Hardy 1979 07 10 Roy Masters Caroline Caroline returns
-
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
Volgens de lijst met Lievelingen die op Radiopedia staan is in deze week Cindy und Bery met Aber am Abend, da spielt der Zigeuner de Lieveling. Maar het Toffie Tiental start met Charles Aznavour met She. Vooe alle zekerheid de opnamens van die middag voor datumcontrole. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
In de categorie "Nederland" heb ik een Top 30 met Joost den Draaijer op Hilversum 3 gezet van 24 Juli 1970. Na de schoolvakantie kwam ik in Augustus in de 3e klas Electro op de 2e LTS en toen was mijn "alltime favorite station" de Engelstalige RNI. Prachtig, krachtige ontvangst, lekker hard signaal met veel bas... RNI op zijn best. Deze opname heb ik op de originele tape nog regelmatig op de Revox, ik bied hem aan om te delen RNI Mark Wesley 6 September 1970 Top 30 en tips 12-15 uur. We're going back in time...... Henk Kruize [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 10 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud] Rob out draait uit de Billboard Hot 100 van 15 November 1969. Ik vind het altijd knap dat Veronica in staat was om zo snel een kopie van de laatste Billboard in handen te hebben. De Billboard Hot 100 op Veronica behoort tot mij favoriete programma's! Dit is een pdf van deze billboard: [verborgen inhoud] De naam van de sportpresentator kan ik niet goed verstaan, ik hoor iets van Jan T. Wie weet wie deze persoon is?
-
-
- 2 antwoorden
- 673 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 738 weergaven
-
-
Beste Radiovrienden . Op mijn speurtocht naar altijd leuke zeezender spullen hoe klein ook, een leuke vondst van niet zo lang geleden . Via een kennis in België kwamen deze kaarten van Mi Amigo bij een opruiming van zolder ( blanco ongelopen kaarten ) Hij wist mij te vertellen dat de kaarten bij een studio bezoek aan playa in 1977 aan hem gegeven zijn . Ook wist hij mij te vertellen dat Stan Haag veel van deze kaarten verstuurde als er een plaat voor iemand in zijn jukebox gedraaid zou worden. Stan gaf dan datum en tijd door op deze kaart die dan vervolgens bij de mensen thuis kwam per post . Bij deze gewoon een paar kaarten ma…
-
-
- 2 antwoorden
- 927 weergaven
- 1 follower
-
-
k heb 26 foto's toegevoegd aan mijn album met foto's van de Radiodag in 2006 (en ook alle reeds bestaande foto's vervangen). Je ziet foto's van Hans Hendriks, Martin Green, Ferry de Groot, Jelle Boonstra, Johnny Moss (Lewis), Bob Noakes, Don Stevens, Robbie Owen, Noam Tal, Chris Pearson, Richard Staines (Steve Silby), Keith York, Gil Katzir, Guy Starkey, Kas Collins (Kas van Iersel), Nigel Harris, John Dwyer, Hans Knot en Martin van der Ven. Je kunt de foto's hier bekijken: [verborgen inhoud] Ferry de Groot : Het VoP team met Hans Knot:
-
-
- 2 antwoorden
- 634 weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 580 weergaven
-
-
Van de week weer wat oude Caroline bandjes op de Revox gehad en eentje was van een testuitzending op 389 meter met Paul Alexander. Hij was nieuw aan boord en de reeds aanwezige DJ's stelden voor dat ie een leuke nieuwe DJ naam aan zou nemen, "Flikker" als zijn nieuwe DJ naam stelden ze voor, Paul Alexander, niet wetende dat het een Nederlands scheldwoord is, vond dat wel een leuke naam. Zijn allereerste aankondigingen deed ie dan ook onder die naam, kort erna, toen men hem alles had uitgelegd, was het weer gewoon Paul Alexander. Ik heb die aankondiging uit een nonstop testprogramma geknipt. Paul Alexander - Radio Caroline 389 - 1 Juni 1973 pixeldrainFR-NIEUW-025 Caroline…
-
-
- 2 antwoorden
- 463 weergaven
-
-
Deze opname komt van een CD uit het archief van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] Deze opname staat helemaal uitgeschreven op de website van Jan Fre, daar heb ik ook de datum en tijd van uitzending vandaan. De kans is dus groot dat dit een opname is, die hier al eerder gedeeld is.
-
- 0 antwoorden
- 244 weergaven
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Laser558-19850826-0903-1000-ErinKelly [verborgen inhoud] Laser558-19850826-1000-1100-ErinKelly [verborgen inhoud] Laser558-19850826-1100-1157-ErinKelly [verborgen inhoud] Laser558-19850826-1202-1300-TommyRivers [verborgen inhoud] Laser558-19850826-1300-1400-TommyRivers [verborgen inhoud] Laser558-19850826-1400-1459-TommyRivers
-
- 0 antwoorden
- 421 weergaven
-
-
Hallo allemaal, ik ben Thilo, nieuw hier in dit forum op aanraden van Hans Knot. Ik ben duitser, hou er veel van zeezenders en piratenzenders. Helaas ben ik uit de jaren 1990´ - maar ik ben toch nog steeds echt gefascineerd van de Mebo II aka Radio Nordzee. Dankzij het internet - heb ik ook een grote verzameling van fotos, van de mebo, van de techniek en studios erop. Maar een dingetje doe ik toch echt missen. Ik heb er absoluut geen plattegrond tekening, een overzicht bedoel ik - waar de studios op de Mebo II geweest zijn en hoe ze bij elkaar geplaatst zijn. Het is wel misschien geen gewonelijke vraagje, maar ik ben er toch echt benieuwd naar. Ik wil aan deze discus…
-
-
- 20 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hallo, Ik ben een paar jaar geleden begonnen met het Radio Noordzee scanproject. Ik heb inmiddels alle gedrukte exemplaren in handen weten te krijgen en zal hier binnenkort een meer uitvoerig verslag over doen. De vraag die recent opborrelde was wat zijn de uitzendtijden geweest van de Top 50 en wie hebben de lijst allemaal gepresenteerd? Ik ben zelf het gedrukte exemplaar gaan verzamelen vanaf begin 1973 en weet van voor die tijd niet al te veel. De eerste twee Top 50's van 21 en 28 februari 1971 zijn door Alan West gepresenteerd. Op 6 maart 1971 nam Joost den Draaijer het over samen met Jan van Veen. Is dat altijd een duo presentatie geweest (vanuit …
-
Eerste Kerstdag 1966 met Mike Ahern en Dave Lee Travis. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Vier uur Simon Barrett uit mei 1986. Exacte datum onbekend. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 31 augustus 2013 is de Zeezenderdag van de Stichting Norderney opgenomen in Museum Rockart om zondag 1 september te worden uitgezonden. Een 24 minuten durende impressie met programmaflitsen en interviews staat nu online op YouTube. Met dank aan alle die deze samenvatting mogelijk gemaakt hebben , maar in het bijzonder aan Hélène Zack en Wim van de Water [verborgen inhoud] On the 31st of August we recorded a show which was aired on the 1st of September 2013 on http://www.192radio.nl 39 years ago Radio Veronica had to stop transmission it's very popular program to The Netherlands and Europe. This program was recorded and aired in memory of the world's lon…
-
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-