Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
UK Top 40 - 6 april 1974 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 5 april 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van exact 40 jaar geleden. Op nummer 1 staat Terry Jacks, een Canadees die geboren is op 29 maart 1944. In 1969 scoorde hij samen met zijn vrouw Susie met Which Way You’re Going Baby? als The Poppy Family een vrij grote hit. Zijn grootste succes - nog altijd de best verkochte Canadese single ooit - had hij met Seasons in The Sun, een vertaling en bewerking van een nummer van Jacques Brel door Rod McKuen (Le Moribond). Het n…
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
RNI 220 01-08-72 Tony Allan/Arnold Layne 20.57-22.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-QM7RUR8ZZMGZ.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Caroline 962 (319) 17-07-77 Tony Allan 09.00-11.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZR738TFEFCFN.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 1 antwoord
- 808 weergaven
-
-
Nieuwjaarsdag met Caroline Martin, Nigel Harris en Dave Asher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 700 weergaven
-
-
Een onbekenden Radio 558 Top 50 met Ad Roberts. Iemand die het leuk vind om het lijstje uit te schrijven? [verborgen inhoud] Cassette uit het archief van Martin van der Ven
-
- 3 antwoorden
- 838 weergaven
-
-
Een paar dagen geleden stond daar de koerier voor de deur. Onder z'n arm een grote doos en of ik even wilde tekenen. Ik wist dat het er aan zat te komen. En wat zat er in de doos? Het foto archief van Rob Out ( †). Een snelle blik leerde mij dat er enkele zeer zeldzame foto's inzitten, van bijvoorbeeld de laatste uren op de Norderney op 31 augustus 1974. De scanner heeft het weer druk en ik ook om een aantal foto's te dateren want een datum ontbreekt meestal. Ons archief is weer een stukje "rijker" geworden.
-
- 27 antwoorden
- 7,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee keer drie kwartier live vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 719 weergaven
-
-
Afkomstig van een c-90 cassette, Paul Jackson. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 707 weergaven
-
-
Caroline Martin en Neil Gates in de middag. Uit het archief van Martin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 720 weergaven
-
-
Uurtje John Anthony in de middag. Cassette komt van Martin. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 650 weergaven
-
-
Ik had nog nooit van deze Mi Amigo jock gehoord. Dit zijn ook de enige opnamen die, voor zover ik weet, bewaard zijn gebleven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 21 antwoorden
- 5,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Een zeezender waar je weinig van tegekomt: Radio Brot. Uitzendingen waren bestemd voor Joegoslavië. Hier twee keer drie kwartier afkomstig van een cassette uit het archief van Martin. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Bijna 2 uur met Rico en Nigel Harris. Ook deze is weer afkomstig van Martin. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 681 weergaven
-
-
Volgende week 15 april is het alweer 35 jawel 35 jaar geleden dat Radio Caroline op een warme paaszondag terug kwam in de lucht op 319 , ik weet nog goed dat ik heel die zondagmiddag heb zitten luisteren , de ontvangst werd na 16:00 minder (fading) maar toch het station was weer terug , wat herriner jij nog van die 15e april 1979.
-
- 0 antwoorden
- 725 weergaven
-
-
update donateur-leden speler Jukebox - Stan Haag. 21 oktober 1972. Rob Out show - Rob Out 26 mei 1971. … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/update-donateur-leden-speler1
-
Dik uur John Tyler uit 87. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 879 weergaven
-
-
En weer een mooie opname van Martin. Dit keer Andy Bradgate afkomstig van een c100 cassette. De volgende draait al weer in de recorder. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 951 weergaven
- 1 follower
-
-
update donateur-leden speler Jukebox - Stan Haag. 21 oktober 1972. Rob Out show - Rob Out 26 mei 1971. … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Lees verder ... http://www.norderney192.nl/EE/index.php/site/norderney_nieuws/update-donateur-leden-speler1
-
Gedigitaliseerd door Vincent twee uurtjes Laser 558 met Charlie Wolf: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Wat RNI uurtjes, weer digitaal gemaakt door Vincent: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 809 weergaven
-
-
De laatste Caroline voor vandaag. Ik had gisteren al een keer Baccara voorbij horen komen, nu hoorde ik het weer in het programma van Caroline Martin. Was even schrikken. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 732 weergaven
-
-
Rickie Jones in de middag. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 675 weergaven
-
-
Wegens wachtwoordproblemen met mijn nieuwe win op de computer even geen berichten kunnen plaatsen over Nederbeat op 192. Zoals te zien, we benne d'r weer Zaterdag de 5e was er dus alweer een nieuwe Nederbeat, als je die nog niet hebt gehoord, 12 een herkansing. O.a. een GEHEIM (d.w.z. TOP SECRET ) project van Unit Gloria, Names and Faces, de grote concurrent van Rob de Nijs, en nog vele anderen !
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Twee keer 50 minuten Chris Adams uit mei 1990 met een prima ontvangst. Ook deze opname komt uit het archief van Martin van der Ven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 730 weergaven
-
-
De volgende. Howard Butler en Chris Frisco in de middag. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 732 weergaven
-