Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by peellandfm,

Op ongeveer 2½ minuut zie je een stukje Ross zie hier de Ross in de storm Tijdens zo'n storm als vandaag probeer ik me altijd een voorstelling te maken hoe dat was voor de bemanning van de zendschepen. Zagen ze destijds de storm zoals nu ook al aan komen? Moesten er aan boord maatregelen genomen worden? (antenne, ankers, maar ook bandprogramma's) Was iedereen aan boord gewoon relaxed of was er ook wel paniek?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
      • Treurig
    • 10 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  2. Started by ruudam,

Was dit filmpje al bekend van de Ross, redelijk recent.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by cdb,

1964-05-27 Royal Crown Cola. Programma op Radio Veronica

• 0 antwoorden
    • 919 weergaven
  4. Started by FrankV,

Bij het sorteren van mijn VHS cassettes kwam ik deze satelliet opname tegen van de Duitstalige RTL. Dit is een uitgebreide documentaire over de geschiedenis van de zeezenders in heel goede kwaliteit, ik vermoed opgenomen ergens begin de jaren '90, zeker na de raid tegen Radio Caroline. Helemaal in het begin ontbreken er vermoedelijk enkele minuten, maar dan resten er nog 1h54 🙂!!! Je kan het programma beluisteren of downloaden op: https://pixeldrain.com/u/8xZbwUMH Veel luisterplezier, Frank

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. RTL-19940329-1200-1300-MarcJacobs-GoeiemiddagNederland

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Praatprogramma met wekelijks een gast. Te gast is radiopresentator Bert Wijfjes ( Bert Bennett ). Met de radiopresentator, bekend van onder meer het Radio Oost programma Toppers van Toen, wordt gesproken over zijn eigen carrière en de tijd van de zeezenders. RTV OOST 2014-08-30 8.30-10.00 Het Ochtendhumeur - Gast Bert Wijfjes Bert is te horen vanaf ongeveer 20 minuten. Het voegt weinig toe aan wat we weten maar wel leuk om te luisteren.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by thijs5326,

8. Started by Ben,

Tijdens de 18 April herdenking, die op 15 April 2006 vanuit Lapershoek werd uitgezonden, praat Ad Bouman met Ruud Doets over wat Ad noemt "De Grote Klap Water" op 2 April 1973. De video opname begint een aantal minuten na vijven, op het moment dat Ruud aan komt lopen.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by Juul,

Vanuit Hotel Lapershoek in Hilversum waar gedurende de periode 21 - 31 augustus 1999 het "uit de lucht gaan" van Radio Veronica gevierd werd deden we ook nieuwsuitzendingen. Net was ik iets aan het opzoeken in de uitzending van 28 augustus 1999 's middags om 14.00 uur. En grappig daar kwam ik in het nieuws een berichtje tegen over voetballer Ruud Gullit. En ik begrijp, als niet voetbal kenner, dat zijn naam nu weer veelvuldig wordt genoemd als bondscoach. Grappig om dit fragment te horen. Juul http://www7.zippyshare.com/v/52302270/file.html

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  10. ,,Het doet me denken aan mijn begin, toen ik drie maanden aaneen als dj in volstrekt isolement op het zendschip van Radio Caroline en Radio Mi Amigo alleen maar bezig was met het maken van programma's", zegt Ruud Hendriks dit weekend in een interview in De Volkskrant. Hieronder de volledige tekst. de Volkskrant, 4 mei 2013 zaterdag Start Me Up DOOR ROB GOLLIN Ruud Hendriks bracht commerciële televisie naar Nederland met RTL en begon Sport 7 en Het Gesprek - beide mislukt, maar zo gaat dat soms. Nu begeleidt hij jonge ondernemers in de internetsector. Wat zijn Hendriks' lessen? Zo ziet het universum van Ruud Hendriks (54) er vandaag de dag uit,…

11. Started by martinja,

SRE10-1966JohnnyWalkerLastShow http://www2.zippyshare.com/v/faebEVAL/file.html

12. Started by Juul,

Er werd wel eens aan mij gevraagd hoe dat nou ging bij ons m.b.t. het salaris en de z.g. "schadeloostelling" toen we op 31augustus stopten. Ik ben m'n archief aan het schonen en kwam het volgende tegen. Best wel goed geregeld allemaal en keurig netjes. Zou dat bij andere zeezenders ook zo geweest zijn? Let op het waren FL. (Guldens).

13. Started by Tino,

AsaluteToThePoppiratesByMartinKayne Uiteraard van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 594 weergaven
  14. Eén van de meest opmerkelijke presentatoren op Caroline in de 70s was Samantha Dubois. Geboren als Ellen Kraal in den Haag. Hier haar opmerkelijke verhaal https://www.goldminemag.com/features/first-ladys-first-lady-samantha-dubois-caroline-love?fbclid=IwAR3k4H-WBcUQ6bbpHHNVK0ws45Hy2l7-tUvyKT7QAc0nCoTSFS7NIq4_gsI Hier een uurtje Samantha maart 1977, bewerkt en opgepept volgens mijn oude recept. https://drive.google.com/file/d/1m39QpcRK818sipsoHCcvLwTOH6kC74YM/view?usp=sharing Foto downstairs studio a/b van de Mi Amigo in 1977. De Revoxen waren een schenking van Veronica tijdens de stranding van het Veronica schip en de tijdelijke uitzendin…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  15. Started by Alex,

Het verslag van de RADIODAG.BE van 28 mei 2016. Een zeer geslaagde dag met vele prominenten uit de radiowereld van verleden, heden en toekomst. Natuurlijk met verhalen over Radio Veronica, Mi Amigo en Noordzee, maar o.a. ook over Radio Uilenspiegel en Atlantis. Andrea de Caluwe vertelt over het ontstaan van Radio Kerkske en Radio Uilenspiegel. Een panel over radio in de jaren zeventig, tachtig met o.a. Radio Gemini, Radio Maeva en Radio Contact. Eric Hofman over de Nederlandstalige Laser, die net niet van de grond kwam. Adriaan van Landschoot, over Atlantis vanaf Gunfleet Tower, voor de Engelse kust en zijn aandeel in Mi Amigo 2, vanaf d…

• 1 antwoord
    • 737 weergaven
  16. Started by Juul,

Het waren Tom Collins en Rob Out die doorgingen als de "lachebekjes" bij Veronica. En ook hier kunnen we dat weer horen als Tom niet op zit te letten en vergeet het bedje in te spreken. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4XYSQJGYVZBX.mp3 Juul

17. Started by fockokrone,

Hallo Veronica had in de jaren 60 70 veel met sarrasani in texel te doen,heeft iemand daar nog een drive in reclame van,en weet iemand ook het adres vandeze beattempel? Veel bedankt vastgr fockokrone

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by cuevision,

Beste allemaal, In 1976 hebben wij een schaalmodel van de MV Mi Amigo in Playa de Aro achtergelaten als cadeau voor de presentatoren. Nu zovele jaren later vragen wij ons af of iemand mogelijk weet waar dit model naar toe is gegaan. Met dank! Ed

• 0 antwoorden
    • 769 weergaven
  19. Started by Lokeend,

Iedereen kent het verhaal van de overname van de Mebo 2 van de Veronica directie. De scheepspapieren waren in het bezit van Bull Verwey, weet iemand waar die daarna gebleven zijn. Rieni

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Lokeend,

Weet iemand wat er met het schip de Scheveningen 54 van Radio Delmare gebeurd is? De Aegir en de Martina zijn als ik het goed heb gesloopt op Viane bij Van der Marel.

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by wim1958,

Het is nog altijd zo dat wanneer ik in Scheveningen ben, ik met een bepaald gevoel van weemoed denk aan wat hier gebeurde met betrekking tot het bevoorraden van de zeezenders. Maar ook het samen komen van bemanning en dj s die naar boord gingen. Ik probeer altijd een voorstelling te maken van de plekken waar dat gebeurde aan de Dr.Lelykade en andere plekken. Ik vroeg me af of er in de collecties van jullie foto s zijn waarop te zien is dat tenders bevoorraad worden of waarop bemanning en dj s duidelijk zichtbaar in de haven hun werk doen. Ik denk dan even aan plaatsen als Ducdalf, RNI kantoor en rederij de Ruiter. Maar er zijn ook foto s van…

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  22. Hajo Backhus: 134 pictures of Caroline, Monique and Laser on 31st August 1985 Klik hier

23. Started by rauhfaser,

Leuk om de eerste te zijn met een bijdrage in de rubriek Radio Veronica! Hier een opname uit de nadagen van zeezender Veronica die naar mijn weten nog nooit eerder is aangeboden. Ik heb hem gekregen van een bekende, die de opname maakte omdat zijn klas er in aan bod kwam. De Lex Harding Show van 14 maart 1974 met de Scholieren Top 10, tussen 17 en 18 uur. www.mediafire.com/?793yeyzzl1qd5e4 Veel plezier ermee Edwin

• 15 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  24. Paul Harris, die begin jaren '70 een aantal boeken over de zeezenders schreef, is op 24 mei j.l. op 69 jarige leeftijd overleden. Paul schreef begin jaren ´70 o.a. de boeken 'When pirates ruled the waves', 'To be a pirate king' en 'Broadcasting from the high seas'. https://www.telegraph.co.uk/obituaries/2018/06/12/paul-harris-maverick-reporter-obituary/?WT.mc_id=tmg_share_em Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  25. Gast
    Started by Gast,

Een aantal mischien bekend maar met name de eerste minuten zeer uniek http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-2-of-2-radio Paul de Haan En de volgende wordt vanaf 5.45 weer on topic. helaas ook bij dit deel geen sound. http://www.britishpathe.com/video/out-takes-cuts-from-cp-536-reel-1-of-2-concrete/query/Radio+Caroline

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.