Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.535 discussies in dit forum
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 984 weergaven
- 1 follower
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 721 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 930 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 41 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 2 followers
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 878 weergaven
-
-
Als je op de oude kranten afgaat, dan ging Veronica op 20 april 1960, 's avonds rond een uur of elf voor het eerst de lucht in. Vandaag dus 57 jaar geleden. In de maanden daarvoor was al regelmatig in diverse kranten geschreven over de oprichting van de VRON en de perikelen rond Oswald en de (toen nog) Borkumriff in Emden. En nu werd ook meteen melding gemaakt van de eerste proefuitzendingen. Voor dat alles kunnen we nu het onvolprezen archief van Wiki Radio raadplegen, en ook de databank Delpher, waaruit onderstaande knipseltjes komen. Ik hoop dat het een beetje leesbaar is; op Delpher zelf kun je er vrij gemakkelijk om inzoomen, maar ik vind het tot dusver e…
-
[Verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 651 weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 445 weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
-
-
-
Ik geloof niet dat het Instituut voor Beeld en Geluid hier door heel veel mensen gewaardeerd wordt, maar op hun Facebook-pagina halen ze vandaag wel mooi een gebeurtenis van 40 jaar geleden op...
-
[Verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
-
FragmentVerdwijnenRNI&Veronica-MetRobOut Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
-