Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Hallo allen; Ik ben in het kader van de aanstaande Week van de Jaren 60 op NPO Radio 5 (15-21 februari) op zoek naar info over 'Sportief Zijn, Beter Worden': het elfje van de Week in het bijzonder... Zelfs Frits Barend weet het niet meer zo goed... ik vond deze pagina: http://www.norderney.nl/historie_1968_2.html Maar niet meer dan dat. Kan iemand ons een fragment of wat meer leveren: - Was het programma tussen 1968 en 1970 actief? - Wanneer werd Frits Barend onderdeel van het programma? En was dit na Jan van Veen? - Presenteerde het duo samen, of bleef Henk van Dorp samensteller? - Ik zag een refe…

• 31 antwoorden
    • 7,8k weergaven
  2. Dit was meestal na de uitzendingen van atlantis en voor seagull. Meestal niet meer dan 1 uur.

3. Started by Juul,

In m'n verzameling singles vond ik deze met op de A-kant rechts een rood sterretje dat ik ooit er op zette. Het is een UK persing promo uit juli 1968 van het orkest Edmundo Ros. En als ik de single beluister zit op het eind een "kleun" die ik wel herken. Maar voor wat heb ik hem gebruikt? Hier de kleun op het eind. http://www26.zippyshare.com/v/vG7EEGeY/file.html En een scan van de single.

4. Started by Juul,

Ik heb in ons archief een stapel banden gevonden die ik in 2007 gedigitaliseerd heb. Ad had ze een nummer meegegeven maar een index zat er niet bij. Helaas. Een snelle "luisterblik" leerde mij dat het volgens mij Mi Amigo spul is. Maar ik luisterde daar niet naar, het was na 31aug 74 volgens mij want ik hoor bijv. Stan Haag en Peter van Dam. Mijn vraag is nu, wie is bereid om een redelijke index te maken? als ik maar weet welk jaar en welke namen erbij horen. Ik heb nl nog meer van die tapes waarvan ik niet weet wat ik er mee moet, "bewaren of niet?" Mijn dank is groot. Dit is tape 982…………. http://www74.zippyshare.com/v/Oza8pwvQ/file.h…

5. Started by Juul,

Ivm onze aankomende reunie ben ik op zoek naar een paar mensen die bij Veronica gewerkt hebben. Bijvoorbeeld een dame met haar meisjes naam Cajo van den Hout. Zij was receptioniste in Lapershoek. Ik Facebook niet dus ik roep de hulp in van jullie. Kun je dat bijvoorbeeld opzoeken op Facebook?

6. Started by Jan-Fre,

Vorig jaar gedownload en vandaag beluisterd. Chicago en Samantha in de studio. Samantha heeft de tender gemist. Kort fragment van (naar zeggen) 6 februari 1973. Wie herkent de stem van de dienstdoende Caroline dj? Is dit Norman Barrington? Radio Caroline 1973.02.06 0010-0013

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 684 weergaven
  7. Op een cassette, in een verzameling, die ik een tijd geleden van mede forumlid Henk Roos heb gekregen (Henk had de cassettes zelf ook van iemand gekregen vertelde hij me toen), kom ik een Zeezender Documentaire tegen. En die begint met deze intro door de presentator: Intro Zeezender Documentaire Wie herkent dit en weet hier meer over?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 262 weergaven
  8. Started by eurofrank,

Al jaren (en dat is niet overdreven) zoek ik de herkomst van deze tune hier. Ik kan maar niet vinden van wie het is, laat staan waar die vandaan komt. Weet één van jullie allicht waar dit mooie stukje muziek vandaan komt? Een zekere Erik contacteerde me via mail via een ander kanaal en brengt opnieuw enige hoop met zijn hieronder gekopieerde reactie. "het is de tune van mi-amigo maar ben het programma vergeten. ik ga die tune die jij zoekt opzoeken en je de titel en uitvoerders bezorgen. ben namelijk zelf d.j. geweest bij tal van zenders." Ik moet wel zeggen dat het -volgens mij- veel gelijkenissen vertoont en veel weg heeft van die destijds gebruikte EUROPA…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  9. Started by PowerMusic,

Hallo, wie weet wie of wat dit is? Komt uit de laatste 2 uren van radio 355. pixeldrain355_ 7 unknown.mp3This file has been shared with you on pixeldrain

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 549 weergaven
  10. Started by Jan-Fre,

Een stukje van 8 minuten Radio Caroline aan het testen op een nacht in mei 1973 tussen middernacht en 01:00 uur. Wie heeft een idee wie de dj is? RadioCaroline389-1973.05.2X-08Minuten-UnknownNL-DJ

• 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Het is een samengesteld fragment dat ik monteerde uit twee losse fragmenten. Het begint met de laatste nieuwsuitzending vanaf de Norderney in april 73 voor de stranding. Nieuwslezer wijlen Arend Langeberg. In het vervolg van het fragment komt een stem voorbij, die ik nimmer had gehoord, op de ochtend van 18 april 1973 tijdens een test vanaf de Norderney toen weer op zee na de stranding. Na het noemen van zijn naam vraagt de man om reacties per post. Was enigszins ongebruikelijk in mijn herinnering bij mededelingen vanaf boord. Ik heb bij Jaap Borst nagevraagd maar die kan de man ook niet duiden of herinneren. Hier is het fragment: https://drive.google…

12. Started by Jan-Fre,

Ik vermoed dat we Arend Langeberg horen, maar kan iemand dat bevestigen (of ontkennen?) VeronicaNieuws080871

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  13. Started by Jan-Fre,

Radio Caroline 1983.10.31 1040-1100 Weet iemand wie hier achter het spreekijzer zit? Ik denk zelf Robin Ross, maar ben niet zeker

• 1 antwoord
    • 734 weergaven
  14. Started by Juul,

In april '73 zonden we uit vanaf de Mi Amigo. Toen werd deze foto gemaakt. Wie is dit ? Dank.

• 1 antwoord
    • 948 weergaven
  15. Started by Rene van den Abeelen,

... van de Norderney?

• 14 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  16. Beste Radio vrienden, Al enige tijd ben ik op zoek naar Berk in uitvoering + Prijsbewust programma's , wie zou er zo vriendelijk willen zijn eens wat van Tony Berk te willen posten ?. Groeten Peter ( PD2PK).

17. Vrijdagavond 30 januari 2004 werdt er in het TROS programma Vermist aandacht besteed aan het verdwijnen van de ´Hosanna`. De ´Hosanna` was eind jaren 70 en begin jaren 80 de bevooradingsboot van het zendschip de Mv. Mi Amigo. In 1980 verdween de ´Hosanna` plotseling met haar bemanning. Waar zijn Piet en Pietje Guyt gebleven? Hun verdwijning is een raadsel voor de hele familie. De oom van Charissa, de toen 33 jarige Piet Guyt, was op 1 februari 1980 na een ruzie met zijn vrouw van huis vertrokken om als matroos aan te monsteren op de ´Hosanna´. Op vrijdagavond 14 februari 1980 was er voor het laatst met de kotter die op dat moment voer van Dover naar de thuishave…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Started by Juul,

Wie kent-heeft deze LP en heeft de tracks in digi ? ( Ik niet ).

19. Ik kreeg een mail van iemand en die schreef dat een kennis van hem mij kent...., kan, en die kennis was zendertechnicus in de jaren 80 op Caroline....... zou ook kunnen, heb ik nooit gevolgd. Zou dit kunnen kloppen? Naam: Frank van Hamersveld. Ben benieuwd.

20. Started by Juul,

Kwam deze opname tegen in m'n archief. Ik heb even een lo-kwaliteit ge-upload. Ik weet alleen dat het RNI 31dec71 is. Dus ik ben op zoek naar de tijd en de dj's. https://pixeldra.in/u/2nD7Lo Als "we" dat hebben kan ik effe een veel betere kwaliteit uploaden. Ik heb nl een WAV file. Dank vast, Juul

21. Started by PowerMusic,

Onderstaand las ik op mediapages. Wie neemt dit op? Kan 192 tv hier niet ontvangen! LEX HARDING OVER EINDE RADIO VERONICA OP 24 JUNI 2014. GEPOST IN NIEUWS ACTUEEL lexhardingOp 31 augustus is het 40 jaar geleden dat Radio Veronica haar uitzendingen moest staken van de Nederlandse regering. Deze historische dag is de geschiedenis ingegaan als 'The Day The Music Died'. Daarom staat de maand augustus op gouwe ouwe themazender 192TV geheel in het teken van speciale uitzendingen. Als voorloper wordt op 6 juli a.s. een programma uitgezonden waarin niemand minder dan de meest populaire DJ uit de jaren '60 en '70, Lex Harding, hét verhaal vertelt over die bewuste maand …

22. Started by Alex,

Voor de video edit van Vinyl marathon: Wie oh wie kan me helpen aan de Patries jingle "your happy station..........Veronica" ? Kan ook via pm natuurlijk Denk je dat je deze vast wel snel kan vinden in het eigen archief, maar niets is minder waar. Alvast hartelijke dank.

• 5 antwoorden
    • 994 weergaven
  23. Jenny Baynton is in geldnood, zie het bericht van Omroep Friesland. Hier vergelijken ze het met Radio Veronica maar dat vind ik wat ongepast. Want het zendt al jaren niet meer uit en toen het wel uitzond als Radio Waddenzee was dat volkomen legaal en ook niet vanuit zee, eigenlijk een nep-zeezender. Het is zelfs de vraag of ze momenteel wel een zender aan boord hebben. Aan de andere kant is het wel een interessant schip en heeft nog een beetje de sfeer van een zendschip. Maar wie gaat daar geld in steken? https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/17875581/radiolichtschip-jenni-baynton-wil-een-opknapbeurt-25000-euro-nodig

24. In 1977 was er plotseling een LP van 4 heren waar ik nog nooit van gehoord had, die hevig werd gepromoot op Radio Caroline. Ook zijn er door Caroline veel spotjes/jingles gemaakt met de muziek van deze LP. Ik vond (en vind nog steeds) dat deze LP veel te goed was voor 4 muzikanten die net begonnen. Geen probleem, ik heb 'm nieuw gekocht (en later de CD). Als je de LP hoes open klapt zie je een grote foto met veel mensen in een schoollokaal. De vier mannen die hun hand opsteken zijn de muzikanten: Charley Charles, John Turnbull, Micky Gallagher en Norman Watt-Roy. Ik weet niet wie wie is. Nu je internet hebt, ben ik er achter gekomen dat deze 4 …

25. Started by Pd2pk,

Dag Radiovrienden , Wie kan wat meer vertellen over de herkomst van deze reclame single. Er wordt reclame gemaakt voor Weekblad LoeLoe , er staat op de hoes een link naar Noordzee en Veronica , was er ooit op deze zenders reclame voor dit weekblad ? Volgens mij is de reclame door Hans Van Willigenburg ingesproken . Ik ben benieuwd of er mensen ooit dat blad gezien of gelezen hebben . Groeten Peter ( Pd2pk)

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.