Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Voor de Windows freaks hier......

Featured Replies

Geplaatst

Het voordeel is wel: dan kan ik windows 8 (waar ik veel klachten over hoor) overslaan.

• 4 months later...
Geplaatst

Ik ben zelf ook geen Windows-gebruiker/liefhebber, maar als de volgende versie technisch lijkt op Windows 8 en dan met een fatsoenlijke interface dan is er waarschijnlijk weinig mis mee.

OSX Yosemite is ook niet alles; mijn MacBook Pro en vooral Wifi en Safari zijn er duidelijk trager en instabieler van geworden. IOS8 op mijn iPad was ook niet bepaald een succes. De eerste update crashte continu, de tweede update was na downloaden niet te installeren omdat hij meteen weer werd teruggetrokken wegens nog ernstiger bugs en de uiteindelijke versie is nog altijd trager, een grotere belasting van de accu en instabieler.

Mensen die IOS8 op hun iPad 2 of iPhone 4S zetten (officieel is dit ondersteund) kunnen 'm daarna ook beter wegdoen en nieuw ijzer gaan kopen, want downgraden gaat niet meer en er is niet meer fatsoenlijk mee te werken. Je zou bijna denken dat dat de bedoeling is van Apple. 

Kortom, Windows bashing is een twijfelachtige hobby voor Apple-gebruikers aan het worden.

Geplaatst

Kortom, Windows bashing is een twijfelachtige hobby voor Apple-gebruikers aan het worden.

Zal ik dan maar aan Apple en Windows bashing doen? Ik ben namelijk een zeer tevreden Ubuntu gebruiker. Een besturingssysteem dat zowel op Windows- als Apple hardware kan draaien. En voor de zuinige gebruikers: het kost niets.

Geplaatst
  • Auteur

Er komen wel steeds meer Mac gebruikers, dat vind ik dan weer wat minder. Het was zo lekker "eigenzinnig" en ik ben bang dat de veiligheid nu ook bij zo veel gebruikers ook achter uit gaat.

Maar Harmen, van jou  kan ik het wel helpen.

"Studenten" gebruiken vaak een MAC..........

Ik al sinds 1986.

Geplaatst

Dit is mijn favoriet: http://ubuntugnome.org

(verbaast me overigens dat er nog geen slotje op deze draad zit maar dat terzijde :s )

Waarom er nog geen slotje op zit?? Het draadje wordt misschien off-topic, maar anderzijds zijn er eigenlijk nog wel echte Windows freaks????

Rob V.

Geplaatst

Nou ja laten we het lekker over radio hebben hier.

Het leuke is nou juist, dat je hier, als radio freak, ook eens over andere onderwerpen, van gedachten kunt wisselen met de div forumleden.

Robin

Geplaatst

O nee geen slotje zie ik nu. Nou ja laten we het lekker over radio hebben hier.

Wat jij aanhaalt was een posting die is verplaatst van Radiotechniek naar Praatcafé omdat het niets met radiotechniek van doen heeft. 

Het Praatcafé is juist bedoeld voor alle onderwerpen die nergens anders op het forum passen. Dus alles wat je wilt delen met andere forumleden. Zo vind ik het leuk om te zien dat er inmiddels drie forumleden zijn die Ubuntu hebben draaien. En alle drie met een ander grafisch scherm. Unity (Harmen), Gnome (rob68) en Xfce (ik dus).  Zijn er nog meer?

Ik heb overigens 5 Linux 'computers' draaien. Mijn laptop (een BTO met Xubuntu), een HP Compaq als fileserver (met Ubuntu server), een Raspberry Pi met XMBC/Kodi als mediaspeler, een Raspberry Pi voor een ircd server (beide met de Raspberry OS) en vandaag aan het netwerk toegevoegd een Banana Pi (met Lunbuntu) om eens te gaan spelen met Modipy.

En om de link te leggen met radio: ik heb een HackRF en een Airspy, beide sdr-ontvangers, die naast Windows ook onder Linux werken. 

Geplaatst
Wat jij aanhaalt was een posting die is verplaatst van Radiotechniek naar Praatcafé omdat het niets met radiotechniek van doen heeft. 

Ik zie het, was nog niet helemaal wakker geloof ik. IT is m'n werk en radio mijn hobby dus waar dat te combineren is maak je mij alleen maar blij. 

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.