Spring naar bijdragen

Rolling Stones in mono


Juul

Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...

Ik schaar dit niet onder het uitmelken. Zo te zien is er zorg aan de uitgave besteed. Goede monopersingen van The Stones uit de sixties zijn vrij moeilijk te vinden nu (ik heb de mijne ook al in de jaren tachtig gekocht). De doelgroep voor vinyl is weer heel groot tegenwoordig.

 

Als het om oud materiaal gaat, raad ikzelf iedereen overigens aan altijd de tweedehandplatenzaken af te struinen en de vrijmarkten op bijvoorbeeld Koningsdag te gebruiken om je slag te slaan.
Geduld is het toverwoord bij het verzamelen, dat wel. Of in één keer je knip leeggooien, dat kan ook (als je veel geld hebt).

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was laatst in zo'n tweedehandsplatenzaak in Amsterdam. Het viel me op dat ook daar behoorlijk forse prijzen werden gevraagd voor oud vinyl. Misschien is het in de provincie anders. En het blijft leuk rond te snuffelen op vrijmarkten en in kringloopwinkels, waar het een sport is dat enkele pareltje uit de zee van troep te vissen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Paul:

Ik was laatst in zo'n tweedehandsplatenzaak in Amsterdam. Het viel me op dat ook daar behoorlijk forse prijzen werden gevraagd voor oud vinyl. Misschien is het in de provincie anders. En het blijft leuk rond te snuffelen op vrijmarkten en in kringloopwinkels, waar het een sport is dat enkele pareltje uit de zee van troep te vissen.

Heeft niks met de provincie of de stad te maken. Je hebt afleggers en slimme ondernemers. De laatste groep kiest ervoor omloop in de collectie te houden zodat je A) een lekker stapeltje mee naar huis kan nemen en B  de volgende keer weer voldoende nieuws in de bakken vindt.
Ik vind beide categorien in de omgeving van Rotterdam, waar ik zelf woon. Niet 'de provincie' dus.

En de vrijmarkt blijft voor iedereen altijd een vrijplaats, waar dan ook. Wel vroeg opstaan voor en goeie vangst, maar dat is logisch.

 

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei rauhfaser:

Heeft niks met de provincie of de stad te maken. Je hebt afleggers en slimme ondernemers.

 

Het was druk in de zaak die ik bezocht en ik kreeg de indruk dat ze een behoorlijke omzet hadden. Dus zo dom zijn ze daar niet bezig.

 

Er stonden wel nogal wat bijzondere platen bij die ik al in geen eeuwigheid meer had gezien. Collector's items, wellicht.

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Paul:

Het was druk in de zaak die ik bezocht en ik kreeg de indruk dat ze een behoorlijke omzet hadden. Dus zo dom zijn ze daar niet bezig.

 

Er stonden wel nogal wat bijzondere platen bij die ik al in geen eeuwigheid meer had gezien. Collector's items, wellicht.

Concerto waarschijnlijk? Dat is natuurlijk de bekendste tweedehandsplatenzaken in Nederland (en wellicht de oudste). Die heeft altijd goed gelopen. Logisch wel dat dat daar vraag en vraagprijs in evenwicht zijn. De laatste tijd is daar ook weer meer plek ingeruimd voor (tweedehands) vinyl, net als bijvoorbeeld bij de Plaatboef, de van oorsprong Rotterdamse keten. Ik heb bij Concerto in de jaren tachtig ook wel tweedehands vinyl gekocht, maar ben er de laatste jaren meestal onverrichterzake weer vertrokken. Of met een nieuwe plaat onder de arm.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het was een zaak waar ik nog niet eerder was geweest, met alleen vinyl en verder niets, een kelderverdieping ergens aan de Oudezijds Voorburgwal, als ik het wel heb.

 

De afdeling vinyl bij Concerto is inderdaad een stuk groter geworden. Logisch, ook al omdat de cd-verkoop behoorlijk is teruggelopen. Ze hebben nu ook boeken en een koffietentje. Blijft wel een leuke winkel om rond te snuffelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een van de redenen waarom ik regelmatig ga "crate diggen" aan de overkant van de Noordzee. Singles voor 50ct en LPs 1 pound. Natuurlijk zijn er ook "dure" LP's, zo heb ik "A Hard Days Night" en de 1ste Rolling Stones LP voor 5 pound per stuk. Duurste aanschaf was the Specials, maar dan wel de 2Tone release, voor 10 pound.

IMG_8821.JPG

2015-09-06_1439_IMG_6701.JPG

IMG_6631.JPG

IMG_8447.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Peter Vrakking:

Dat is een van de redenen waarom ik regelmatig ga "crate diggen" aan de overkant van de Noordzee. Singles voor 50ct en LPs 1 pound. Natuurlijk zijn er ook "dure" LP's, zo heb ik "A Hard Days Night" en de 1ste Rolling Stones LP voor 5 pound per stuk. Duurste aanschaf was the Specials, maar dan wel de 2Tone release, voor 10 pound.

 

2015-09-06_1439_IMG_6701.JPG

 

 

 

Is dit in Rochester?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

 

Afgelopen weekend werd ik verblijd door de platenmij met alle Stones opnamen in MONO. Dwz uit de jaren 1964-1969 toen ze nog bij DECCA-London zaten. Voor mij de meest interessante jaren.

En dan bedoel ik dus echt de mono versies.

 

Please login or register to see this link.

 

Hier een leuk interview met Teri Landi, ABKCO's chief audio engineer.

Zij was verantwoordelijk voor de remastering etc. Maar veel werk werd ook gedaan door de legendarische engineer Bob Ludwig in Abbey Road.

 

Please login or register to see this link.

 

Het interview komt van KPCC-FM Southern California Public Radio  89.3 mHz

Pasadena.

 

Enfin, ik ben een "blij mens"

 

 

Juul

 

 

The-Rolling-Stones-In-Mono.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.