Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wereldstad Rotterdam - 828 kHz

Featured Replies

Geplaatst

op 828 hoor je in West-Vlaanderen ook tijdens de dag vrij goed Smooth AM (Dorset). Die zender komt er beter door dan in de tijd van Arrow on 828. Het is mij niet bekend of er sinds de overname in 2014 iets veranderd is aan het vermogen vanuit GB. Maar ja, de vermogens in NL op AM zijn tegenwoordig zo laag dat de buitenlanders veel gemakkelijker binnenkomen. Alleen de 1395 heeft nu geen last meer van het buitenland.

Geplaatst

Leuk hoor al die LPAM zenders.

Echter hebben veel van die stations zich verkeken in het bouwen van een goede antenne.

Er is vaak voor duizenden Euro's geïnvesteerd in studio's en een zender maar is de antenne vaak de sluitpost op de begroting.

Terwijl de antenne toch het werk moet doen...

Sinds vorige week is Groeistad Radio op 747 kHz on air en dat is het enige LPAM station dat ik hier in Amsterdam redelijk kan ontvangen.

Alleen hebben ze totaal geen processing terwijl dat voor AM zo cruciaal is.

Geplaatst

Je hebt gelijk Harm, de antenne is je beste RF versterker. Dat je Groeistad daar nog kunt ontvangen geeft te denken .................. Want als ik de antenne bekijk .............

Ehh, maar je kunt Herbie toch ook ontvangen (als jij niet in de lucht bent)?? Dat zijn al 2 LPAM stations! 

Rob V.

Geplaatst

Daarom kun je het in Amsterdam ook ontvangen denk ik. Omdat de modulatie te hard gaat. Maar het klinkt inderdaad nog niet goed. Het is zo vlak als een dubbeltje en het klinkt erg blikkerig.

bewerkt door radiofreak31

Geplaatst
22 minuten geleden zei radiofreak31:

Daarom kun je het in Amsterdam ook ontvangen denk ik. Omdat de modulatie te hard gaat. Maar het klinkt inderdaad nog niet goed. Het is zo vlak als een dubbeltje en het klinkt erg blikkerig.

Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt...

Geplaatst

op 828 hoor je in West-Vlaanderen ook tijdens de dag vrij goed Smooth AM (Dorset). Die zender komt er beter door dan in de tijd van Arrow on 828. Het is mij niet bekend of er sinds de overname in 2014 iets veranderd is aan het vermogen vanuit GB. Maar ja, de vermogens in NL op AM zijn tegenwoordig zo laag dat de buitenlanders veel gemakkelijker binnenkomen. Alleen de 1395 heeft nu geen last meer van het buitenland.

Geplaatst
58 minuten geleden zei Rob Veld:

Je hebt gelijk Harm, de antenne is je beste RF versterker. Dat je Groeistad daar nog kunt ontvangen geeft te denken .................. Want als ik de antenne bekijk .............

Ik zag op http://www.radio-tv-nederland.nl/  een plaatje van de zender display.

Deze staat netjes op 100 watt, ongemoduleerd met de tekst er bij 100 watt pep.

Iemand heeft het dan niet goed begrepen :)

Theo

Geplaatst
20 minuten geleden zei radio tpot:

Theo

Tsjonge jonge, die gasten moeten echt even op een verplichte cursus o.i.d.

Geplaatst
12 uur geleden zei Harm ten Brink:

Tsjonge jonge, die gasten moeten echt even op een verplichte cursus o.i.d.

Hmm, maar AT-EZ doet ook ongebruikelijk met de aanduiding 100 en 1 Watt PEP. Ze zijn meerdere malen gewaarschuwd dat dit tot misverstanden kan leiden.

Rob V.

Geplaatst
19 uur geleden zei radio tpot:

Theo

Even lachen voor de foto. Even terugzetten naar 100 en klik, foto en daarna?

Ach met voldoende "kacheltjes" moet het mogelijk zijn met een LPAM vergunning landelijk uit te zenden (wat een paar al bijna gelukt is)

• 1 year later...
Geplaatst

vannaf begind ontvang ik hier wereld stad in  bergen  op zoom met heel klein zelfbouw entenne,,,echt loeihard  met dit laag vermogen,,,gewelgig

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.