Geplaatst 30 december 20168 jr. Leuke zender in de regio Rotterdam op de 828 kHz: Wereldstad-20161230-1600-1700-828kHzWereldstad-20161230-1700-1800-828kHzWereldstad-20161230-1800-1900-828kHzWereldstad-20161230-1900-2000-828kHzWereldstad-20161230-2000-2100-828kHz http://www.wereldstadrotterdam.nl
Geplaatst 31 december 20168 jr. Vincent, Op 828 khz hoor ik meestal een Engels station. Soms 2 door elkaar... Groet, HA
Geplaatst 3 januari 20178 jr. op 828 hoor je in West-Vlaanderen ook tijdens de dag vrij goed Smooth AM (Dorset). Die zender komt er beter door dan in de tijd van Arrow on 828. Het is mij niet bekend of er sinds de overname in 2014 iets veranderd is aan het vermogen vanuit GB. Maar ja, de vermogens in NL op AM zijn tegenwoordig zo laag dat de buitenlanders veel gemakkelijker binnenkomen. Alleen de 1395 heeft nu geen last meer van het buitenland.
Geplaatst 3 januari 20178 jr. Auteur Wat ik hier boven heb geplaatst is met de perseus en de wellbrook antenne. Ik heb van het weekend in de auto geprobeerd om naar de 828 te luisteren. Niets. Portable in de tuin, niets. De zender staat in Hoogvliet, maar is in Rotterdam zuid met een gewone radio niet te ontvangen.
Geplaatst 3 januari 20178 jr. Leuk hoor al die LPAM zenders. Echter hebben veel van die stations zich verkeken in het bouwen van een goede antenne. Er is vaak voor duizenden Euro's geïnvesteerd in studio's en een zender maar is de antenne vaak de sluitpost op de begroting. Terwijl de antenne toch het werk moet doen... Sinds vorige week is Groeistad Radio op 747 kHz on air en dat is het enige LPAM station dat ik hier in Amsterdam redelijk kan ontvangen. Alleen hebben ze totaal geen processing terwijl dat voor AM zo cruciaal is.
Geplaatst 3 januari 20178 jr. Je hebt gelijk Harm, de antenne is je beste RF versterker. Dat je Groeistad daar nog kunt ontvangen geeft te denken .................. Want als ik de antenne bekijk ............. Ehh, maar je kunt Herbie toch ook ontvangen (als jij niet in de lucht bent)?? Dat zijn al 2 LPAM stations! Rob V.
Geplaatst 3 januari 20178 jr. Daarom kun je het in Amsterdam ook ontvangen denk ik. Omdat de modulatie te hard gaat. Maar het klinkt inderdaad nog niet goed. Het is zo vlak als een dubbeltje en het klinkt erg blikkerig. 3 januari 20178 jr. bewerkt door radiofreak31
Geplaatst 3 januari 20178 jr. 22 minuten geleden zei radiofreak31: Daarom kun je het in Amsterdam ook ontvangen denk ik. Omdat de modulatie te hard gaat. Maar het klinkt inderdaad nog niet goed. Het is zo vlak als een dubbeltje en het klinkt erg blikkerig. Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt...
Geplaatst 3 januari 20178 jr. op 828 hoor je in West-Vlaanderen ook tijdens de dag vrij goed Smooth AM (Dorset). Die zender komt er beter door dan in de tijd van Arrow on 828. Het is mij niet bekend of er sinds de overname in 2014 iets veranderd is aan het vermogen vanuit GB. Maar ja, de vermogens in NL op AM zijn tegenwoordig zo laag dat de buitenlanders veel gemakkelijker binnenkomen. Alleen de 1395 heeft nu geen last meer van het buitenland.
Geplaatst 3 januari 20178 jr. 58 minuten geleden zei Rob Veld: Je hebt gelijk Harm, de antenne is je beste RF versterker. Dat je Groeistad daar nog kunt ontvangen geeft te denken .................. Want als ik de antenne bekijk ............. Ik zag op http://www.radio-tv-nederland.nl/ een plaatje van de zender display. Deze staat netjes op 100 watt, ongemoduleerd met de tekst er bij 100 watt pep. Iemand heeft het dan niet goed begrepen Theo
Geplaatst 3 januari 20178 jr. 54 minuten geleden zei Harm ten Brink: Ik vrees dat je het niet helemaal begrijpt... Ik begrijp het heel goed....
Geplaatst 3 januari 20178 jr. 20 minuten geleden zei radio tpot: Ik zag op http://www.radio-tv-nederland.nl/ een plaatje van de zender display. Deze staat netjes op 100 watt, ongemoduleerd met de tekst er bij 100 watt pep. Iemand heeft het dan niet goed begrepen Theo Tsjonge jonge, die gasten moeten echt even op een verplichte cursus o.i.d.
Geplaatst 4 januari 20178 jr. 12 uur geleden zei Harm ten Brink: Tsjonge jonge, die gasten moeten echt even op een verplichte cursus o.i.d. Hmm, maar AT-EZ doet ook ongebruikelijk met de aanduiding 100 en 1 Watt PEP. Ze zijn meerdere malen gewaarschuwd dat dit tot misverstanden kan leiden. Rob V.
Geplaatst 4 januari 20178 jr. 19 uur geleden zei radio tpot: Ik zag op http://www.radio-tv-nederland.nl/ een plaatje van de zender display. Deze staat netjes op 100 watt, ongemoduleerd met de tekst er bij 100 watt pep. Iemand heeft het dan niet goed begrepen Theo Even lachen voor de foto. Even terugzetten naar 100 en klik, foto en daarna? Ach met voldoende "kacheltjes" moet het mogelijk zijn met een LPAM vergunning landelijk uit te zenden (wat een paar al bijna gelukt is)
Geplaatst 4 oktober 20187 jr. vannaf begind ontvang ik hier wereld stad in bergen op zoom met heel klein zelfbouw entenne,,,echt loeihard met dit laag vermogen,,,gewelgig
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.