Spring naar bijdragen

Gevonden, "Suite Judy Blue Eyes" edit


Juul

Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik 'em weer gevonden, mijn bloedeigen single edit van, "Suite Judy Blue Eyes"- Crosby,Stills & Nash edit.

 

Op verzoek van Lex heb ik hem destijds wat korter geknipt.

En de platenmij Polydor in Nederland heeft de knip toen uitgebracht. In mono, want ja, we deden niet aan stereo bij Veronica hé.

Later heb ik 'em wel in stereo "over gemaakt", maar dit is de originele single.

Forum regels beletten mij om de single  hier ter beluistering aan te bieden. Howel ie allang niet meer te krijgen is.

Meer daar over bij oud collega Harry Knipschild.

 

Please login or register to see this link.

 

vzh5hw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant, en leuk verhaal van Harry.

 

Ik begon pas een jaar later (1970) serieus naar Veronica te luisteren, dus die knip van Judy Blue Eyes heb ik helemaal gemist. Ik kan me tenminste niet herinneren dat ik die weleens heb gehoord.

De eerste keer dat ik me bewust werd van het nummer, ging het om een live-versie, via de film en de soundtrack van Woodstock. Volgens mij kende ik CSN (en Y) toen al van Déjà Vu, mijn eerste serieuze popalbum. Die plaat stond maandenlang in de elpee top 20, dacht ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

Heren, leuk jullie reacties. Waardeer ik na al die jaren.

Eerst, ik heb geen idee hoe zoiets op You Tube moet. En ik ben met heel andere dingen bezig……."archief opruimen".

 

etc

 

Juul

 

 

 

 

Juul als je mij een zippy via PM  wilt sturen AJB, zet ik hem op YT voor je??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Omnivoor:

Alstjeblieft Juul: laat je me effe weten of er nog wat gecorrigeerd moet worden tekst-technisch gezien?

 

Omni

 

 

Ik hoor een hapering rond 01:08  klopt dat Juul?

 

Ik hoor inderdaad iets vreemds, m'n pick-up is aan het eind van z'n looptijd. Krijg binnenkort een nieuwe. Of het moet in de vinyl single zitten. Maar………...
Ik doe je de mono versie die ik heb "nagemaakt" op de computer.
die is wel goed.

 

 

En je moet de tekst nog wat aanpassen hij eindigt abrupt..

 

Verder heb ik geen "knip foto's" Wel een foto van Lex (de opdrachtgever) en mij die naar een single kijken.

 

Stuur mij even je mailadres, stuur ik de foto even.

 

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-1-2017 om 21:34 zei Juul:

Heren, leuk jullie reacties. Waardeer ik na al die jaren.

Eerst, ik heb geen idee hoe zoiets op You Tube moet. En ik ben met heel andere dingen bezig……."archief opruimen".

 

Voor Rob, nee die is het niet. Ze hebben bij Polydor-Ned wel het zelfde label nummer gebruikt maar een ander matrix nummer weet ik nog. Omdat het natuurlijk eigenlijk niet mocht hé van Atlantic in de USA. En zo viel het niet op. En in de boeken en release lijsten was er niks aan de hand. (lees het verhaal van Harry nog maar eens ) Er was nog geen Internet dus…..

 

De suggestie van Rob is niet de goed dus. "mijn knip"zit op 2'51.

"Mijn" single is totaal 3'44" in Nederland.

We kregen later via de Billboard service nog wel een edit binnen dacht ik, maar die vond Lex niet goed genoeg………Ja, zo ging dat, hij was de baas.

 

Ik heb een paar jaren terug de knip nog eens nagemaakt Stereo in ProTools op m'n werk en  wat latere bijzondere versie's op een CD gezet en die in een oplage van welgeteld 3 ex. gemaakt. Ja, collector's item dus.  

 

Juul

 

 

veronica edits front kopie.jpg

veronica edits back side info.jpg

De singles van The Stones, Led Zep en The Doors (Riders) heb ik hier staan. Van Light My Fire een Duitse knip uit '67 van 2'50. Ik hoor overigens de meerwaarde van die 20 seconden extra niet. 

 

Van Beginnings heb ik twee versies, één Duitse uit 1969 (met op de B-kant Colour My World en op de hoes 'Aus das Neue Doppel Album).Daar duurt Beginnings  2'45. En ik heb een single uit 1973 (Beginnings/Saturday In the Park). De is wel in NL gemaakt. In '73 echter was Out al gestopt met de late middagshow en dus ook met Beginnings. Deze single duurt 2'58. 

 

Toevallig draaide Rob Stenders vorige week op Radio 2 Beginnings in de Ad Bouman knip. Hij zei het er expliciet bij.

 

Edwin

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Paul:

Is die Bouman-knip van Beginnings dan echt gemaakt ten behoeve van de Rob Out Show? Dat zou me verbazen. Out gebruikte als tune maar een heel klein stukje uit de 'uitloop' van Beginnings. Hooguit enkele tientallen seconden.

Ik heb de info van Ad zelf. En ik heb geen reden er aan te twijfelen.

8 uur geleden zei Rob Veld:

En vervolgens vond ik op 45cat ook iets leuks: Please login or register to see this link.

Ik kende eerlijk gezegd die hoes niet.

 

Rob V.

 

Ik heb 'em zelf niet eens, wel de knip uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei rauhfaser:

De singles van The Stones, Led Zep en The Doors (Riders) heb ik hier staan. Van Light My Fire een Duitse knip uit '67 van 2'50. Ik hoor overigens de meerwaarde van die 20 seconden extra niet. 

 

Van Beginnings heb ik twee versies, één Duitse uit 1969 (met op de B-kant Colour My World en op de hoes 'Aus das Neue Doppel Album).Daar duurt Beginnings  2'45. En ik heb een single uit 1973 (Beginnings/Saturday In the Park). De is wel in NL gemaakt. In '73 echter was Out al gestopt met de late middagshow en dus ook met Beginnings. Deze single duurt 2'58. 

 

Toevallig draaide Rob Stenders vorige week op Radio 2 Beginnings in de Ad Bouman knip. Hij zei het er expliciet bij.

 

Edwin

Dat klopt Edwin, maar beide single versie vind ik afbreuk doen aan de album versie van 6:27 (Astrud Gilberto maakte er ongeveer 8 minuten van). In een PB mailde ik het al aan Juul, "knippen" is een kunst en die kunst komt niet tot zijn recht vergeleken bij de album versie. Ik kan me zo voorstellen dat Rob Out daar niet blij mee was, maar ik ben bang dat het Lex ook een doorn in het oog was. In tegenstelling tot andere "geknipte" nummers kan ik niet terug vinden dat de Ad B versie ooit op vinyl uitgebracht is (ik kan mij vergissen).  

 

Rob V.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mooie Bouman-knip van 3.32 is wel ooit aangeboden door de offshoreclub, zie ik. Ik vond hem ver weggestopt op mijn harde schijf. Zoiets moet je alleen nooit officieel uitbrengen zonder toestemming van de artiesten, vind ik.

 

Twee van de meest geslaagde single-versies van albumtracks vind ik persoonlijk Do It Again van Steely Dan en Riders on the Storm van The Doors. Echt naadloos. Maar ik neem aan dat die geknipt en al uit Amerika kwamen.

 

Je merkt wel dat die kortere versies op zeker moment nauwelijks meer worden gedraaid. Tegenwoordig hoor je van zulke classics vrijwel alleen nog maar de langere versies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Paul:

De mooie Bouman-knip van 3.32 is wel ooit aangeboden door de offshoreclub, zie ik. Ik vond hem ver weggestopt op mijn harde schijf. Zoiets moet je alleen nooit officieel uitbrengen zonder toestemming van de artiesten, vind ik.

 

Twee van de meest geslaagde single-versies van albumtracks vind ik persoonlijk Do It Again van Steely Dan en Riders on the Storm van The Doors. Echt naadloos. Maar ik neem aan dat die geknipt en al uit Amerika kwamen.

 

Je merkt wel dat die kortere versies op zeker moment nauwelijks meer worden gedraaid. Tegenwoordig hoor je van zulke classics vrijwel alleen nog maar de langere versies.

Tegenwoordig speelt de wetmatigheid van elke vier à vijf minuten een commercial ook geen rol meer.Anders hadden ze het toen wellicht ook anders gedaan. Zelf vond en vind ik de lange Light My Fire te lang doordreutelen, en is de singleversie één bonk energie,  Riders... heb ik altijd mooier gevonden in de LA Woman-versie. Do It Again vind ik als single nog steeds mooier dan op Can't Buy A Thrill.

 

8 uur geleden zei Juul:

Ik heb de info van Ad zelf. En ik heb geen reden er aan te twijfelen.

 

Ik heb 'em zelf niet eens, wel de knip uiteraard.

Even gekeken: 50 euro! idioten! Heb er een paar jaar geleden zes of zeven gulden voor betaald. Met hetzelfde hoesje. Daar kan iets van inflatie bovenop, maar voor je dan op 50 euro zit...

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.