Spring naar bijdragen

Tim Ridder CQ Bart van Leeuwen


mart538

Aanbevolen berichten

Op ‎21‎-‎2‎-‎2017 om 16:21 zei mart538:

Zo kom je nog eens wat tegen als je aan het uitzoeken bent.

Radio Mi amigo 18-1-1976 6 tot 7 uur Tim Ridder Ook goedemorgen.

 

Please login or register to see this link.

 

Have Fun Mart538

Bijzonder. Tot nu toe wist ik nooit beter dan dat de live uitzendingen van start gingen op maandag 19 januari. Vlak na half zeven zegt Tim Ridder "morgen komt Jan van der Meer WEER". Presenteerde die dan nog eerder al iets? Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Bijzonder. Tot nu toe wist ik nooit beter dan dat de live uitzendingen van start gingen op maandag 19 januari. Vlak na half zeven zegt Tim Ridder "morgen komt Jan van der Meer WEER". Presenteerde die dan nog eerder al iets? Douwe

het is me ook opgevallen. Het is ook niet echt duidelijk of dit een bandprogramma is of live was. Of komt er ergens nog een programma van 17 januari met Jan van der Meer boven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei mart538:

Hoi Douwe,

 

Ik zal het echt niet meer weten, ik ben al mijn Cassettes ( Tapes) digitaal aan het maken deze zijn 35 jaar geleden in een doos gegaan  en nu ben ik ze aan het beluisteren.

Ik weet wel dat ik altijd vroeg op was dus zal best kunnen.

Mart,

 

Waar zijn die opgenomen?

Het wordt tijd dat ik ook eens mijn collectie begin te digitaliseren. Welk systeem gebruik je? Altijd leuk te vernemen op welke manier je dit het gemakkelijkst kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bert,

 

Alles is bijna opgenomen in Lelystad ( buizenradio ), ik heb nog wat in Amsterdam opgenomen dat is een tape met de laatste 6 uur Veronica incl de start van Radio 538 landpiraat die om 6 uur verder ging op de 538 vanuit Amsterdam, en nog wat meer ( zal ik nog wel tegen komen

Ik zelf gebruik cool edit pro die zet het gemakkelijk over in Mp 3 of wat je wilt, maar je zal toch elk bandje helemaal moeten af draaien, dat is het nadeel van Analoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een bandje helemaal afdraaien, dat vind ik helemaal geen nadeel. Op het moment dat je digitaliseert moet je toch checken of alles nog is zoals je dacht het was. Het kan altijd zijn dat je bv op je cassette of op je band een aantal dingen genoteerd hebt maar bv aanvullende opnames vergeten hebt te noteren opdezelfde plaats en bij het beluisteren kom je dit allemaal te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloha

 

Ik gebruikte op het laatst een Akai Tape recorder en cassetterecorder, Wavelab programma en ook nog een zogezegde bakmachine (fruitdroger met termostaat!)

de Philips recorders staan langs de kant.

In de toekomst wacht op mij enkele dozen Haagse illegale piratenradio uit de late 70s en 80s dacht ik

De rest van mijn ervaringen, uitleg, info heb ik al eens in het verleden hier uitvoerig verteld.

De hardnekkigste schuur-piep banden die afgevoerd gingen worden heb ik gedaan.

Soms was ik dag bezig om een uur of 2 te redden. Veel spoelen , herbakken, foefelen op de recorder

en soms stukjes herdoen en aan elkaar lassen via wavelab. soms stonden er 2 3 vensters open

het aan elkaar lassen vroeg veel oogzicht, ook nog eens enorm veel geduld. Het bakken wat ik deed raad ik niet aan.

Soms had de band nog warm toen ik het op de koppen ....enfin grote risico maar zo lukte het me nog alleen om korte stukjes vrij te maken van gepiep enzz,

 

De koppigste slechste piep-schuur-ruis banden die bij Golden Radio club NL afgevoerd werden, gekregen van clubleden die het ook niet meer zagen zitten, verhuisden naar de Vlaamse westkust bij mij.

Ik zou dit nooit meer kunnen herdoen, koppig was ik dag en nacht bezig.

Wat niet lukte waren bepaalde merken banden waar geluidssignaal nog 0 was.

Toch was er ene bij die me lukte, wel na 3 keren digitaliseren.

Had ik Philps gebruikt als recorder het kon nooit lukken en ook niet zonder de bakmachine en veel stukken terugspoelen, foefelen op de recorder. zelf banden anders laten lopen op de geleiders wat niet de goede weg was, maar...soms had ik ook deel kwijt van gepiep. Pötloden enzz waren ook hulpmiddelen

 

Toen ik stopte verklaarde ik me een specialst maar ...het vroeg dag en nacht inspanning, gevloek, en je vrouw moet ook tegen het gepiep geluid kunnen

 

Helaas door vele redenen, mijn MG ziekte, mij reclamestripclub, Golden Radio , de stripwereld en de ziekte die me doet afhaken diverse dagen of week.

Het liefst digitaliseerde ik cassettes met weinig of geen problemen met mijn 2e beste Akai toestel voor zover ik de info ooit ergens in het forum o.a. erover las

 

 

Vriendelijke groeten, Jean-Pierre

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.