Spring naar bijdragen

Nog 1 nachtje slapen, nou ja proberen dan


Juul

Aanbevolen berichten

Nog 1 nachtje slapen, nou ja proberen dan.

Ik woon recht tegenover het jaarlijkse "muziek" festival LowLands. ( Gemeente Elburg ).

Zij maken vreselijke "teringherrie "aan de overkant van het Eemmeer.

Jemig wat een herrie en dat al twee nachten tot 05.00 uur.

De huizen staan te schudden en niemand kan er wat aan doen, behalve de Gemeente Dronten dan die de vergunning verleend.

Ik kan best wat hebben maar dit.

Bijkomende effect is dat de mensen die hier vanwege hun geloofsovertuiging de zondag als een rustdag doorbrengen zich er erg druk over maken.

Raar trouwens dat de Omroep Gelderland er niet eens een item over maakt want de hele kuststrook van Harderwijk tot aan bijna Heerde wordt "getroffen'.

 

Enfin, nog 1 nacht dan maar.

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in Amsterdam aan de Sloterplas waren we vorig weekend aan de beurt.

De gemeente heeft dit vooraf wel netjes in een brief gecommuniceerd op welke tijden de overlast zou plaatsvinden.

Wij gingen preventief op zaterdag uit eten en hebben de rest van de herrie maar gelaten over ons heen laten komen.

Maar bottomline draait het natuurlijk allemaal om een percentage van de recette voor de gemeente, niet voor de burger natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Juul:

Zij maken vreselijke "teringherrie "aan de overkant van het Eemmeer.

 

Dat zeiden mijn ouders ook in '83 toen de Rolling Stones 3 avonden achter elkaar in de Kuip optraden.

 

3 uur geleden zei Juul:

Bijkomende effect is dat de mensen die hier vanwege hun geloofsovertuiging de zondag als een rustdag doorbrengen zich er erg druk over maken.

 

Praten we hier over 1 zondag per jaar? Ik hoor elke zondagochtend 3 verschillende kerken de klok luiden. Een daarvan staat 200 meter van mijn huis. Dat is dus 52 dagen per jaar. 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jou reactie is nu precies de reactie die je vaak hoort.

De kerk luid niet vanaf vrijdag 12.00 uur t/m maandagochtend 0.400 uur. Met alleen maar "bassen…….".

Dus continu.

Ik heb in m'n jeugd tegenover een kerk gewoond, geen enkel probleem.

En jij hebt er voor gekozen om op 200 mtr van die kerk te gaan wonen denk ik.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgend weekend zitten wij in de herrie: Mysteryland. 2 dagen tot 23.00 uur.

Het bos is de hele maand augustus afgesloten. "Dan kunnen de handelaren de drugs niet begraven...." De weg gaat om 21.00 uur dicht, zodat de festivalgangers met uitpuilende ogen niet onder de auto's lopen. De schade aan het bos is na 3 maanden hersteld. Gr.thijs

bewerkt door thijs5326
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Vincent:

 

Dat zeiden mijn ouders ook in '83 toen de Rolling Stones 3 avonden achter elkaar in de Kuip optraden.

 

 

Praten we hier over 1 zondag per jaar? Ik hoor elke zondagochtend 3 verschillende kerken de klok luiden. Een daarvan staat 200 meter van mijn huis. Dat is dus 52 dagen per jaar. 

Je wacht op de moskee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die muziek (of zoiets, verpletterend saai alleen met veel drank en drugs nog een beetje te genieten) staat gewoon overal veel te hard.

De dreunende bassen hoor je kilometers ver , zeker s nachts.

Afgelopen nacht ook hier in Utrecht, niet hard, maar hinderlijk hoorbaar, zal wel 1 of ander studenten dansje zijn geweest.

 

Ik heb daar vaak met de gemeente over gesproken, zij zeggen dat ze handhaven en speciale normen hebben voor de bassen.

Als je daar nu eens de gehoorschade bij  optelt dan snap ik niet waarom het niet gewoon veel minder hard moet. Bij die PA's zit ook altijd een dove geluidstechnicus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Harm ten Brink:

Hier in Amsterdam aan de Sloterplas waren we vorig weekend aan de beurt.

De gemeente heeft dit vooraf wel netjes in een brief gecommuniceerd op welke tijden de overlast zou plaatsvinden.

Wij gingen preventief op zaterdag uit eten en hebben de rest van de herrie maar gelaten over ons heen laten komen.

Maar bottomline draait het natuurlijk allemaal om een percentage van de recette voor de gemeente, niet voor de burger natuurlijk.

Harm, de mooie rustige prachtige Sloterplas zal naar de klote gaan. Het is het perfecte middelpunt van het nieuwe toekomstige Amsterdam, zal nog wat jaren duren maar zal zeker gebeuren. Vanaf hier om de hoek het Mercatorplein tot aan de plas 1 grote boulevard met vreettenten en toeristen. Het oude centrum en de grachtengordel zijn opgebrand.

Dus ben bang dat we ieder jaar meer en meer festivals krijgen. Wat doe je eraan? Niets, het is een nieuwe generatie die anders denkt en een stadsdeel dat grof geld aan de festivals verdiend.

Het gebied aan de andere kant van de Allende laan is ook erg mooi trouwens.

 

Grt. June

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger (toen alles beter was) ging het lang niet zo hard als nu, bovendien was de muziek anders. 

Bij de Beatles ea konden een stel jonge meiden het geluid gewoon overschreeuwen.

De kW versterkers (soort eindtrap uit AM zender) kwamen pas later.

 

Er zit altijd veel te veel laag/bas in.

Op een gegeven moment was hier in het park live klassieke muziek te horen. Mooi, ik er naar toe, maar helaas, veel te veel laag in het PA systeem. Dove technici met slechte smaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekeind boeren rock hier om de hoek gehad.

Wij wonen nog geen 3 km van het festival terrein af.

Muziek, auto cross en weet ik meer niet voor zaken, combainer race bijvoorbeeld.

Maar ondanks dat het 24 uur per dag doorging, hebben we weinig last gehad.

De muziek heb ik wel gehoord maar je moest je best doen om de bassen te horen.

Conclusie kan dan zijn, plattelanders hebben de muziek niet zo hard staan, of hebben geen kw versterkers :)

 

Theo

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei radio tpot:

De muziek heb ik wel gehoord maar je moest je best doen om de bassen te horen.

Conclusie kan dan zijn, plattelanders hebben de muziek niet zo hard staan, of hebben geen kw versterkers :)

 

 

Ik denk dat de windrichting ook een verschil maakt. Ik woon hemelsbreed ongeveer 20 km van Nice. Een paar jaar geleden was er een concert van Madonna in een stadion. Ik woon op een heuveltje, en lag rond middernacht in mijn bed te trillen op de zware bassen en kon ook het gezang nog horen!  20km verderop!

 

Daarentegen is er een klein amfitheater aan de zee op hemelsbreed nog geen 700 meter en daar hoor ik helemaal niets van, terwijl de wind bijna altijd van zee komt. Het theater heeft een hoge wand die het geluid de zee in kaatst.

 

Overigens heb ik mijn buik ook goed vol van al die muziek evenementen voor de 'toerist'. Ik ken mensen die bijna zes weken geen goede nachtrust hebben en dat gecombineerd met temperaturen van 32-34 graden, maakt dat je snel uitgeput raakt.

 

Onlangs is er in Frankrijk een wet aangenomen die  een gemiddeld geluidsniveau boven 102 db verbiedt (gemeten gedurende een kwartier). Mochten er kinderen aanwezig zijn dan mag het niet boven de  94 db komen.

 

Bovendien moeten organisatoren verplicht een ruimte hebben om te kunnen praten, waar het niet boven de 80 db mag komen en dienen er oordopjes uitgereikt te worden.

Het niet naleven levert boetes op van 1500 en 3000 euro bij herhaling en inbeslagname van apparatuur.

 

Buiten evenementen zijn bijna allemaal om middernacht afgelopen ivm de nachtrust.

 

Please login or register to see this link.

 

Er valt veel over 'die Fransen' te zeggen, maar dit is een grote stap in de goede richting

 

Salut

Leendert

bewerkt door Leendert Vingerling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei radio tpot:

Afgelopen weekeind boeren rock hier om de hoek gehad.

Wij wonen nog geen 3 km van het festival terrein af.

Muziek, auto cross en weet ik meer niet voor zaken, combainer race bijvoorbeeld.

Maar ondanks dat het 24 uur per dag doorging, hebben we weinig last gehad.

De muziek heb ik wel gehoord maar je moest je best doen om de bassen te horen.

Conclusie kan dan zijn, plattelanders hebben de muziek niet zo hard staan, of hebben geen kw versterkers :)

 

Theo

 

Misschien zijn die boeren beschaafder en smaakvoller dan die dance festival gangers, waar de muziek het alleen maar van die bassen moet hebben, primitieve muziek, saai en irritant en overlast gevend. Helaas steeds meer op de radio te horen. Daar is ID&T met ID&T radio, bijna helemaal mee onderuit gegaan, maar ze leren het nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-8-2017 om 18:15 zei ruudam:

Misschien zijn die boeren beschaafder en smaakvoller dan die dance festival gangers, waar de muziek het alleen maar van die bassen moet hebben, primitieve muziek, saai en irritant en overlast gevend. Helaas steeds meer op de radio te horen. Daar is ID&T met ID&T radio, bijna helemaal mee onderuit gegaan, maar ze leren het nooit.

 Primitieve (neger-) muziek, dat zeiden de ouderen en rednecks  in 1955 ook over Elvis en Chuck Berry. 
Edwn
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.