Geplaatst 23 oktober 20178 jr. Ik heb er ook veel "gewerkt'. Mixage's gedaan en de platenmaatschappij Phonogram zat er met kantoren. Wisseloord werd oorspronkelijk opgezet door Philips. In de lommerijke bossen van Hilversum tussen "Hillywood" en s'Gravenland. Om de hoek woonde ook Toon Hermans. Prachtige plek en fantastische apparatuur. Waar je inderdaad wereldsterren tegen het lijf liep, in het wild dus. Je moest Wisseloord weten te vinden dat wel. Veel TROS jingles zijn er opgenomen en afgemikst. En in de zomer kon je lekker effe pauzeren en op het terras zitten zoals hier Ferry Maat en Sesjun producer en POSTER bedenker Dick de Winter † doen in 1987 tijdens een TROS jingle sessie. Lees hieronder een stukje over de tegenwoordige Wisseloord studio. http://www.spreekbuis.nl/wisseloord-studio-s-als-veilige-haven-voor-de-muziekindustrie https://nl.wikipedia.org/wiki/Wisseloordstudio's 23 oktober 20178 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 24 oktober 20178 jr. In de jaren '90 heb ik ook diverse dagen in de Wisseloord studio's doorgebracht. Onderstaande foto is uit 1995 met links Pim Koopman, in het midden Tjeerd van Zanen en rechts ondergetekende. De mengtafel was toen nog een analoge SSL tafel. De kwaliteit van de foto (scan van een negatief) is helaas niet heel erg goed. Grt, Peter 27 oktober 20178 jr. bewerkt door pvanklei
Geplaatst 24 oktober 20178 jr. De kwaliteit van de Ssl was daarentegen wel top. Pim is er ook al niet meer. .
Geplaatst 24 oktober 20178 jr. 30 minuten geleden zei Niko: Pim is er ook al niet meer. . Ja daarom ben ik blij met deze herinnering aan Pim. Ik heb het genoegen gehad meerdere keren met Pim te mogen werken.
Geplaatst 24 oktober 20178 jr. Auteur Ik heb Pim nooit gekend. Wel technicus Ronald Prent. Hij was daar in de jaren 80 ook al. Is toen een tijdje weg geweest maar is nu o.a. directeur. Hij hielp ons, NOB techn. Dick Luchtenburg en mij bij het mixen van een 48 sporen live registratie van Rob de Nijs. We hadden uit Londen een speciale lim./compressor laten komen voor de zang ( Dick zit er voor ) en na een week was de mix klaar. (het mocht wat kosten). Met de SSL. foto:©Juul Geleick ( vlnr. Dick Luchtenburg NOB - Ronald Prent met gele das (Wisseloord )) 24 oktober 20178 jr. bewerkt door Juul
Geplaatst 25 oktober 20178 jr. Op een gegeven moment stond een hele grote mengtafel van Wisseloord bij de WereldOmroep. Nog R Tour de France programma's mee gemaakt, met Robert Meeder als technicus.
Geplaatst 22 december 20177 jr. Op 24-10-2017 om 17:29 zei Niko: Jammer dat dit soort analoge studio's in hoog tempo opgedoekt worden Valt wel mee hoor. Paar jaar terug nog, een nieuwe mee mogen bouwen.
Geplaatst 22 december 20177 jr. Auteur 51 minuten geleden zei peellandfm: Valt wel mee hoor. Paar jaar terug nog, een nieuwe mee mogen bouwen. Ben benieuwd wat je "gebouwd" hebt. Kun je daar iets over schrijven?
Geplaatst 22 december 20177 jr. 1 uur geleden zei Juul: Ben benieuwd wat je "gebouwd" hebt. Kun je daar iets over schrijven? Ja daar kan ik wel iets meer over zeggen Juul. Er staat Neve en SSL. Zal een link in pb doen, want reclame hier................... weet niet of dat de bedoeling is.
Geplaatst 23 december 20177 jr. 2 uur geleden zei Harmen: @peellandfm De link hier plaatsen lijkt me geen enkel probleem. ok bij deze dan http://www.trypoul.nl/
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.