Jump to content
Sign in to follow this  
MvdVen

56 zeezender foto's uit het Nationaal Archief

Recommended Posts

Posted (edited)

Mooie foto's. Koude rillingen over mijn rug.

Ik zie het schip de Morgenster en  aan boord een VPRO  live-uitzending met o.a Dolf Brouwers. Ik kocht dit schip  later voor 37.500 gulden van Jacques Vrolijk voor Delmare. De afloop is bekend.

Magda Maria, het zendschip van Radio Paradise. Ik was de dag voor de inbeslagname  op de hoogte en werd door Nico van Leeuwen, bestuurslid van  het gewest Den Haag van  de VOO ,gevraagd de bemanning op de hoogte te brengen van de aanstaande entering. Hij had via via gehoord dat er maandagochtend een inbeslagname zou plaatsvinden. 

Ik  reed naar het strand van Noordwijk om met de rubberboot de zee  op te varen, maar de branding was te ruw en te gevaarlijk. Ik kon er onmogelijk doorheen komen. Een gemiste kans. Heb het daar nog moeilijk mee, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal in het leven  heb ik geleerd. Initiatiefnemer Ben Bode is er nooit meer overheen gekomen. Het was zijn project en dat strandde op een onterechte inbeslagname. Nederland als bananenrepubliek in optima forma destijds.

Stranding King David. Heb ik gezien op het strand. Indrukwekkende ronde antenne.  Achteraf een tekentafel idee. Niet praktisch op een dobberend schip.

En tot slot Het Peace  schip  de Cito in Groningen. Als ik me niet vergis is degene die eigenaar Abie Nathan helpt,onze goeroe uit het Hooghe Noorden. Toen nog simpel Hans Knot genaamd.  Zie foto.

Salut

Leendert

45720223205_b97e6a6a99_o.jpg

Edited by Leendert Vingerling
  • Like 4

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

netcup.de

• Similar Content

• By hans knot
      Billy Preston - Outa Space Er staan al diverse vermeldingen voor het nummer in de discografie en kan worden aangevuld. Dit instrumentale nummer verscheen zowel op single als op de lp ‘I wrote a simple song’ uit 1971. Het was Steve England die in de voorzomer op Radio Caroline in 1973 het nummer gebruikte als tune voor de Caroline Countdown of Sound, de toenmalige hitparade van het station.

Billy Preston - Outa Space There are already several entries for the song in the discography and can be completed. This instrumental song appeared on single as well as on the album 'I wrote a simple song' from 1971. It was Steve England who in the early summer on Radio Caroline in 1973 used the song as a tune for the Caroline Countdown of Sound, the station's hit parade at the time.

Please login or register to see this link.

• By hans knot
      Sir Henry and his Butlers – Camp. Dit nummer staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Een Deense formatie onder leiding van ‘Sir Henry’ Bredahl die decennia lang aan de weg timmerde. In het najaar van 1967 brachten ze dit instrumentale nummer uit dat een internationale hit werd, vooral in Nederland, België en Duitsland. Het werd multifunctioneel door Andy Archer gebruikt in de zomer van 1971 op RNI, bijvoorbeeld bij het lezen van verzoekjes, het geven van een overzicht van de programmering, de nieuwe binnenkomers in de Top 50 en meer. Telkens kwam Camp dus voorbij in zijn programma.

Sir Henry and his Butlers - Camp. This song is already in the discography and can be completed: A Danish formation led by 'Sir Henry' Bredahl who worked on the road for decades. In the autumn of 1967 they released this instrumental song that became an international hit, especially in the Netherlands, Belgium and Germany. It was used multifunctionally by Andy Archer in the summer of 1971 on RNI, for example when reading requests, giving an overview of the programming, the new entrants in the Top 50 and more. Each time Camp passed by in his programme.

• By martinja
      Caroline__28.03.1998__8.00_to_9.00_am__Johnnie_Walker
    • By hans knot
      Jimmy Smith – Organ Grinder’s Swing, the. Staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Dit prachtige nummer van Jimmy Smith, dat hij opnam in 1965 met Kenny Burrell en Grady Tate, werd in maart 1973 ook gebruikt op het einde van het programma van ‘die aardige man’ Andy Archer op Radio Caroline. Vlak voor middernacht volgde een programma overzicht waarna Andy tot op het hele uur ‘Organ Grinder’s Swing’ inzette en de microfoon over gaf aan Dick Palmer.
      Jimmy Smith - Organ Grinder's Swing, the. Already in the list and can be completed: This beautiful song by Jimmy Smith, which he recorded in 1965 with Kenny Burrell and Grady Tate, was also used in March 1973 at the end of 'that nice man' Andy Archer's programme on Radio Caroline. Just before midnight a program overview followed, after which Andy turned on 'Organ Grinder's Swing' until the end of the hour and handed over the microphone to Dick Palmer.

• By hans knot
      Brian Fahey and his Orchestra – Open House. Voor diegene die in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw luisterde naar Pete Murray op de BBC is dit een overbekend nummer aangezien het de tune was voor zijn gelijknamig programma. Andy Archer gebruikte ‘Open House’ ook op RNI in 1970. In de maand september als tune en eerder als achtergrondmuziekje bij het behandelen van de verzoekplaten.

Brian Fahey and his Orchestra - Open House. For those who listened to Pete Murray on the BBC in the seventies and eighties of last century, this is a well known song as it was the tune for his eponymous program. Andy Archer also used 'Open House' on RNI in 1970. In the month of September as a tune and rather as background music when dealing with the request plates.

• Doneer

Support the Radiotrefpunt
    We appreciate all donations!

Donate Sidebar by DevFuse
  • Recently Browsing

No registered users viewing this page.

• Member Statistics

• Total Members
      4,098
    • Most Online
      2,923

Newest Member
    sandersmale
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.