Geplaatst 3 januari 20214 jr. De zender van Bart staat bij mij op de werk tafel. Op de een of andere manier alle irf460 de irf250 de ic’s de spannings regelaars en nog wat componenten er uit. Gewoon poef
Geplaatst 3 januari 20214 jr. De spannings regelaars ook ? Da's merkwaardig. Misschien waren die wel eerder en daarna de Mosfets. Wat voor TX is het ?
Geplaatst 3 januari 20214 jr. Daar hebben dus vreemde HF stromen gelopen met de twee tuners in serie om de aanpassing te maken. Ik vermoed dat deze tuners warm zijn geworden (met de 25 watt) en de X er af is gelopen, ja dan is er geen 50 Ohm meer. En laat deze fets daar nu net niet tegen kunnen? Theo
Geplaatst 4 januari 20214 jr. Inderdaad Theo vreemde HF stromen laat ik het daar op houden, waarschijnlijk moet zelfs de eindtrap print vervangen worden. @Juul Het is een pwm zender van een bekende bouwer.
Geplaatst 4 januari 20214 jr. Ik heb iets soortgelijks (onverklaarbaars) ook eens meegemaakt. Bij nader inzien bleek het te gaan om "static". Rob V. 4 januari 20214 jr. bewerkt door Rob Veld
Geplaatst 16 januari 20214 jr. wat meestal ook een veroorzaker is van dit soort schades is het fenomeen hf inslag op de modulatie ed daardoor gaat de boel aan het oscileren en krijg je hoge stromen en spanningen vooral als ik al dingen lees als 2 tuners achterelkaar...
Geplaatst 16 januari 20214 jr. Waarom worden er geen buizen gebruikt zoals tweemaal de 807 dan heb je je ook honderd watt en die kunnen wel een stootje hebben zelf ook al eens zoiets gebouwd werkt perfect waarom moet dat met transistoren dit is mijn vraag over mijn hobby.
Geplaatst 17 januari 20214 jr. 23 uur geleden zei united-am: wat meestal ook een veroorzaker is van dit soort schades is het fenomeen hf inslag op de modulatie ed daardoor gaat de boel aan het oscileren en krijg je hoge stromen en spanningen vooral als ik al dingen lees als 2 tuners achterelkaar... "HF inslag en dan oscilleren" ??????????????? Zeker geen zendamateur, dan had je dit niet geschreven.
Geplaatst 17 januari 20214 jr. oke je hebt gelijk ik ben geen zendamateur, ik ben "maar" een ouwe zendpiraat en heb natuurlijk lang niet zoveel verstand als een zendamateur die gestudeerd heeft om zn papiertje te behalen. ik zal mijn "domme piraten" taal dan even vertalen voor de geleerde alwetende zendamateurs hier op het forum. gezien het feit dat het hier om een pwm gemoduleerde zender gaat kunnen er in het geval van hf terug werking (door waarschijnlijk slecht afgestemde antennes) op de ingang van de pwm generator (waarschijnlijk de audio ingang) signalen door de pwm fetts gegenereerd worden die ver buiten het bereik van de toegepaste filters liggen (soort zelf oscilatie zeg dus maar) dit kun je vaak horen door gesis of hoge fluit toontjes op of naast de draaggolf van de zender gezien het feit dat mosfets super snel kunnen schakelen loopt dit hele vehaal ook super snel uit de hand waardoor de spanning en stroom erg hoog op kunnen lopen, hierdoor sneuvelt er vanalles waaronder ook spannings regelaars ed die de hoge piek stromen niet overleven en dit alles vind plaats in luttele seconden ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo niet dan heb ik mijn best gedaan ik geloof ook niet dat ik hier ooit nog weer reageer, als ik zo rond lees is het hier meer elkaar afzeiken als nuttige informatie delen en daar vind ik jammer om mijn energie aan op te branden nee ik ben geen zend amateur ik heb immers geen f of n- licentie, maar je moest eens weten hoeveel lpam signalen in de lucht zijn door deze domme piraat uit oost nederland, zn eigen signaal kun je mooi volgen op de web-sdr in twente op 1008khz maargoed daar zal ook wel van alles aan mankeren want ik ben natuurlijk geen zend amateur.
Geplaatst 17 januari 20214 jr. 1 uur geleden zei united-am: oke je hebt gelijk ik ben geen zendamateur, ik ben "maar" een ouwe zendpiraat en heb natuurlijk lang niet zoveel verstand als een zendamateur die gestudeerd heeft om zn papiertje te behalen. ik zal mijn "domme piraten" taal dan even vertalen voor de geleerde alwetende zendamateurs hier op het forum. gezien het feit dat het hier om een pwm gemoduleerde zender gaat kunnen er in het geval van hf terug werking (door waarschijnlijk slecht afgestemde antennes) op de ingang van de pwm generator (waarschijnlijk de audio ingang) signalen door de pwm fetts gegenereerd worden die ver buiten het bereik van de toegepaste filters liggen (soort zelf oscilatie zeg dus maar) dit kun je vaak horen door gesis of hoge fluit toontjes op of naast de draaggolf van de zender gezien het feit dat mosfets super snel kunnen schakelen loopt dit hele vehaal ook super snel uit de hand waardoor de spanning en stroom erg hoog op kunnen lopen, hierdoor sneuvelt er vanalles waaronder ook spannings regelaars ed die de hoge piek stromen niet overleven en dit alles vind plaats in luttele seconden ik hoop dat het zo wat duidelijker is, zo niet dan heb ik mijn best gedaan ik geloof ook niet dat ik hier ooit nog weer reageer, als ik zo rond lees is het hier meer elkaar afzeiken als nuttige informatie delen en daar vind ik jammer om mijn energie aan op te branden nee ik ben geen zend amateur ik heb immers geen f of n- licentie, maar je moest eens weten hoeveel lpam signalen in de lucht zijn door deze domme piraat uit oost nederland, zn eigen signaal kun je mooi volgen op de web-sdr in twente op 1008khz maargoed daar zal ook wel van alles aan mankeren want ik ben natuurlijk geen zend amateur. Kort lontje ?
Geplaatst 17 januari 20214 jr. nee maar ik laat me niet afzeiken door iemand die geen idee heeft wie ik ben en wat ik doe, en toevallig heb ik ook nog wat inside info vanaf het "zenderpark" aldaar
Geplaatst 17 januari 20214 jr. Heren, Misschien idee om met 'een virtuele balk koffie' met elkaar van gedachten wisselen over het wel of niet hebben van een licentie? Dan kunnen we hier terug naar de topic 675 kHz Groeistad Wassenaar uit de lucht.
Geplaatst 17 januari 20214 jr. 2 uur geleden zei united-am: toevallig heb ik ook nog wat inside info vanaf het "zenderpark" aldaar En wil je dat ook delen? Theo
Geplaatst 16 april 20214 jr. En ze zijn weer terug vooralsnog. Met de blijkbaar nog steeds onvermijdelijke vervorming waar het al jaren mee kampt...
Geplaatst 16 april 20214 jr. Van de Orban kan het niet meer komen, die is over gegaan naar Velzen. Theo
Geplaatst 17 april 20214 jr. Die Velzen ook niet meer gebruikt begrijp ik. Of hij moet er inmiddels weer tussen hangen; want in revisie. Weet niet wat Groeistad nu gebruikt? Weet dat Bart hier mee leest.
Geplaatst 20 april 20214 jr. Gisteren in Den Haag geluisterd naar Groeistad 675, de ontvangst was redelijk op de JVC autoradio. Impact AM op 1008 ook uit Wassenaar is een stuk beter te ontvangen met prima modulatie, storingsvrij op de weg terug naar IJsselstein (U). De modulatie van Antenne Domstad 1179 kHz is hard maar klinkt vermoeiend, trouwens ze zijn al 2 weken uit de lucht, komen ze nog terug?
Geplaatst 20 april 20214 jr. Op 16-4-2021 om 16:29 zei radio tpot: Van de Orban kan het niet meer komen, die is over gegaan naar Velzen. Theo Velzen = Velsen.
Geplaatst 25 juni 20214 jr. Auteur Tijdje terug was Groeistad nog 'op het randje' te ontvangen. Ontzettend zwak signaal op 675 kHz terwijl de andere stations vanaf dezelfde locatie S9 zijn. Jammer want Groeistad was toch een van de eerste en had een mooi strak format met goede jingles. Ben benieuwd of het ooit weer terugkeert als bij de start. Zou toch denken als er meerdere LPAM'ers op dezelfde locatie aanwezig zijn je elkaar wel kunt helpen met technische adviezen ed. Grts Eric
Geplaatst 4 september 20223 jr. Andere stations stoppen, andere beginnen. Groeistad is vandaag begonnen op 846 AM vanuit Terneuzen.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.