Geplaatst 22 mei 20214 jr. Zal piraat geweest zijn. Frequentie is leeg totdat de Roemeen verschijnt en die zal geen RNI tune draaien. Grts Eric
Geplaatst 22 mei 20214 jr. Nee, ant dstad gebruikt m of action wel degelijk. Vanmiddag weer Als 1179 in de lucht is is, 1467 3 dB harder, dus zo Kan ik het zien.
Geplaatst 23 mei 20214 jr. Hoezo woordt de 1467 sterker, wanneer de 1179 on air is? Lijkt me onlogisch?
Geplaatst 23 mei 20214 jr. 3 dB is ook geen kleinigheid, ik wil ook zo een winst systeem 👌 Maar de vraag is waar waar meet je de signalen mee? Theo
Geplaatst 23 mei 20214 jr. 7 uur geleden zei radio tpot: 3 dB is ook geen kleinigheid, ik wil ook zo een winst systeem 👌 Maar de vraag is waar waar meet je de signalen mee? Theo Kiwi sdr
Geplaatst 23 mei 20214 jr. ja dat dacht ik al wel, niets mis mee maar nu naar de hamvraag: Hoe krijg jij van een andere zender 3 dB meer signaal erbij? Theo
Geplaatst 23 mei 20214 jr. Dat is dus een half s-punt .................. dat zal niet van een andere zender afkomen. Heeft met wat anders te maken. Condities bijvoorbeeld. Rob V.
Geplaatst 23 mei 20214 jr. ik heb veel respect voor 3dB. Voor 1 dB heb ik al antennen weer uit elkaar gehaald, omdat ik deze 1 dB te kostbaar vind. Zeker als je met een verkorte kwart golf versie werkt moet je vechten voor elke dB. 3dB is echt heel veel! Theo
Geplaatst 24 mei 20214 jr. Ik vrees dat we hier geen echte antwoord op zullen kregen. Echte 3 dB kunnen het niet zijn. Of zul Ruud één echte uitvinding hebben gemaakt, welke hij natuurlijk geheim houdt.
Geplaatst 24 mei 20214 jr. 20 uur geleden zei radio tpot: ik heb veel respect voor 3dB. Voor 1 dB heb ik al antennen weer uit elkaar gehaald, omdat ik deze 1 dB te kostbaar vind. Zeker als je met een verkorte kwart golf versie werkt moet je vechten voor elke dB. 3dB is echt heel veel! Theo Ik ook. Uiteindelijk is dat het verschil tussen wel of niet ontvangen. Of voor een wat comfortabele ontvangst. Wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Rob V.
Geplaatst 27 mei 20214 jr. Het is een raadsel. Maar enige uitleg. Mijn maatje van 1179 was erg hard, maar helaas iets te hard. En dan wil het wel eens te warm worden hier en daar. Dus vandaar uit de lucht. Andere zender op 1179 geprobeerd, en dan is er signaal zo nu en dan. Hij staat continu aan maar is meestal niet te horen. Als hij wel te horen is ben ik 3 dB harder. Theorie, ergens zit sluiting, niet in antenne maar waarschijnlijk ATU. Dus is er niets te horen, zender regelt terug en wat er overblijft is soort dummy load. Intermitterende sluiting dus vd antennedraad 1179, die bij sluiting naar aarde ook wat vermogen bij mij wegtrekt, de 3 dB dus. De draden vd 2 zenders lopen enkele decimeters van elkaar. Als de sluiting even wordt opgeheven dan hoor je 1179 met Man of Action en ben ik 3dB harder. Er zal vd week aan gewerkt worden, en is het verschijnsel voorbij.
Geplaatst 31 mei 20214 jr. Inderdaad dit is wel heel technisch. Gelukkig laten we zo nog wat voor de wetenschap over immers nog niet alles is ontdekt Grts Eric
Geplaatst 25 juni 20214 jr. 1179 kHz Domstad. Waar is dit station gebleven? Was maar voor korte duur. Grts Eric
Geplaatst 7 juli 20214 jr. Luitjes. Antenne Domstad is er weer! Het station is inmiddels omgedoopt tot JINX Radio. Voorlopig even met een reserve zender en met 20 watt PEP. De andere zenders gaan voor reparatie naar Siebe. Voorlopig even zo. Groet.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.