Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Beste mensen die onze website regelmatig bezoeken.

Binnenkort, zullen er onderhoudswerkzaamheden gedaan worden aan onze website. We streven er naar om dat op 3 januari te doen.

Dus als we niet even in de lucht zijn  we niet geënterd door de marine of andere overheidsinstanties................. hi.

We gaan de software waarmee de website gebouwd is vernieuwen. En zo wordt de website na 20 jaar vernieuwd.  Een hele klus.

Hij zal de eerste dagen nog niet geheel "gevuld zijn".

De historie pagina’s bijvoorbeeld op de nieuwe Norderney website op het moment van overgaan zullen nog niet compleet zijn. Eerst zijn de pagina’s 1959-1961 en 1962 aanwezig. De rest volgt in de komende tijd. We zullen de volgende pagina’s zo snel mogelijk over zetten en die zullen jaar na jaar verschijnen op de nieuwe site. Evenals de andere rubrieken.

Dus niet schrikken als er even “iets niet goed gaat”...................

Dank voor jullie begrip.

bewerkt door Juul

• 3 months later...
Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Tja,  de verandering van de website heeft toch meer werk opgeleverd dan we in eerste instantie dachten.

Het was de bedoeling om de zaak "eenvoudig" over te zetten naar de nieuwe software. De oude software was immers al meer dan 15 jaar oud.

Onze webmaster heeft daarvoor een stukje software moeten ontwikkelen zodat alles gewoon kon worden vertaald.

Uiteraard met behoud van alle links, geluiden en plaatjes. En dat viel niet mee!

Inmiddels is dat klaar en een test heeft opgeleverd dat onze geschiedenis weer bereikbaar is.

https://www.norderney192.nl/norderney/

Mocht je de geschiedenis weer willen raadplegen klik op bovenstaande link en ga dan naar historie.

Veel leesplezier.

Oh, ja, ververs even je cashe van de browser anders kun je een stukje oude website te zien krijgen dat nog in je browser geheugen zou kunnen zitten.

screen 1.158.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst

Dag Juul, heel erg bedankt voor jullie inspanning om de site weer up to date te maken. Je moet weten dat ik bij mij in de winkel veel klanten krijg aan wie ik over de Norderney site vertel en ook laat zien als ze een Mac bij me kopen. Ik werk bij een premium Apple reseller. Vaak zijn dat natuurlijk leeftijdgenoten die behoefte hebben aan nostalgie. Die nostalgie is ook vaak een troost in moeilijke tijden.
Zo had ik een poos terug een ouder echtpaar in de winkel waarvan de vrouw lang uit het dagelijks leven was door ernstige ziekte .
Ze was bij me en we hadden het over de muziek en radio van toen. En toen liet ik de Norderney website zien. Wat vonden ze dat ontroerend mooi.En wat gingen ze blij naar huis om verder te kijken.

Ik hoop dat jij ,Ad en alle medewerkers aan dit project beseffen hoezeer mensen genieten als ze dit zien en horen.

Dit hoort bij onze generatie en dat koesteren we.

Nog maal heel veel dank.

Wim de Lang 

Geplaatst

Het zal met de jaren te maken hebben, maar ik krijg steeds meer waardering (en bewondering) voor jou, Juul en Ad, voor al het werk dat jullie erin hebben gestoken en tijd. Prachtig stuk historie dat op deze manier ook voor de nieuwere generaties bewaard blijft. Top, dank, Grts Eric

bewerkt door Eric

Geplaatst
  • Auteur
4 uur geleden zei wim1958:

Dag Juul, heel erg bedankt voor jullie inspanning om de site weer up to date te maken. Je moet weten dat ik bij mij in de winkel veel klanten krijg aan wie ik over de Norderney site vertel en ook laat zien als ze een Mac bij me kopen. Ik werk bij een premium Apple reseller. Vaak zijn dat natuurlijk leeftijdgenoten die behoefte hebben aan nostalgie. Die nostalgie is ook vaak een troost in moeilijke tijden.
Zo had ik een poos terug een ouder echtpaar in de winkel waarvan de vrouw lang uit het dagelijks leven was door ernstige ziekte .
Ze was bij me en we hadden het over de muziek en radio van toen. En toen liet ik de Norderney website zien. Wat vonden ze dat ontroerend mooi.En wat gingen ze blij naar huis om verder te kijken.

Ik hoop dat jij ,Ad en alle medewerkers aan dit project beseffen hoezeer mensen genieten als ze dit zien en horen.

Dit hoort bij onze generatie en dat koesteren we.

Nog maal heel veel dank.

Wim de Lang 

Ben je dan ook Mac gebruiker Wim?

Geplaatst

Bedankt voor deze update, Juul. Op de nieuwe website is de historie mooi weergegeven, met het menu bovenin om het jaar te kiezen en alle informatie over een bepaald jaar op één webpagina. Zo komt jouw mooie document nog beter tot z'n recht!

Geplaatst
  • Auteur
16 uur geleden zei wim1958:

Ik heb een Mac mini , wel een oudje hoor uit 2014. Maar doet wat ik er mee wil.

Aha,

Ik heb een iMAC 27"  uit 2012  met High Sierra.

En alles dat ik wil doet ie.........................

Wel heb ik er in december een SSD in gekregen. Lekker snel.

54 minuten geleden zei Ben:

Bedankt voor deze update, Juul. Op de nieuwe website is de historie mooi weergegeven, met het menu bovenin om het jaar te kiezen en alle informatie over een bepaald jaar op één webpagina. Zo komt jouw mooie document nog beter tot z'n recht!

Dag Ben,

Ik geef het door aan de ontwerper. Nu moet ik binnenkort nog wat kleine updates  doen kwa historie.

Maar ik ben erg druk om ons archief te schonen want het moet stukje voor stukje naar B&G.

Ik moet alles verduidelijken want sommige zaken zegt hen niks. En da's ook logisch.

Soms heb ik er geen zin meer in................."de jaren gaan tellen"

bewerkt door Juul

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.