Spring naar bijdragen

Vers van de recorder (2)

Vincent

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei scotty:

I wonder is that the IBA tests on 557 you can hear in the background before Veronica programmes start? 

It depends from the direction of your antenna of your radio. Here in Belgium with the antenna in the right direction you could receive Veronica, With the antenna in another direction you received Capital.  If you did nothing with the antenna you heard the two stations together.  A lot of people had no idea they had to try several directions of the antenne to find a clear channel, so here the people chose Atlantis. A strong signal from France just next to the channel of RNI made also RNI a not so clear channel.  

• Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei JOCOOLE:

Beste Roel,

Can you tell me what 192 has to do with these files

Mvg,

John C

John,

It is 192 and not Radio Caroline, because at that time the DJ's on board didn't mentioned the name Caroline. They only say that the test programmes are coming from the MV Mi Amigo.

And 192 is the frequency they broadcast at that time.

Gerard

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-8-2023 om 10:44 zei Gerard van den Ende:

John,

I see now that I am wrong.

They were not broadcasting on 192, but on 259 meters.

The tests are without mentioned a station-name, but as from the 6st January 1974 they called them (again) Radio Seagull.

Sorry for Roel and Vincent for giving the wrong information.

Gerard

Een hele tijd geleden kwam hier ergens het voorstel om die opnames waarbij men Caroline niet opgaf als naam van het station te omschrijven als:

mvMiAmigo-1973....-259-

• Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
    • Meest online

Nieuwste lid
    Ljf
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.