Spring naar bijdragen

77 WABC (AM) op nummer één in New York afgelopen Januari


Ben

Aanbevolen berichten

Inderdaad, prachtig.

Lijkt alleen of het zomaar wordt afgebroken met Howard Stern??

 

Helaas is de ouderenhaat in dit land nog steeds erg groot, zeker als het gaat om radio. NPO, gelooft in 3FM ipv R5 op FM te zetten.

Op 5 scoort een 60's week hoog, scheelt 2 % punt!

Commercielen blijven maar trekken aan CHR stations, terwijl ze toch ook moeten zien dat de zenders met oudere muziek beter scoren.

 

Hier in de provincie staat Radio M bovenaan (14%), ja ja hoger dan Radio 2, Q of 10. Met oude muziek veel 60-s, en met nog aardig wat gesproken woord, het is een regionale omroep. Vroeger deden die in de Randstad helemaal niets.

Maar ja die andere zenders lullen tegenwoordig zo veel dat de regionalen ze gaan inhalen.

 

Vroeger toen alles beter was was het adagio More Music, More Music, Less Talk.

 

Wat natuurlijk helemaal ontbreekt hier is echte Talk Radio, te duur en te oud publiek.

Gelukkig denken ze daar in NYC anders over.

En dat op AM!!!!

 

In Cincinnati staat sinds mensenheugenis WLW 700 bovenaan de lijst. Met een uitgebreid format. De zender die ooit met 500 kW uitzond.

 

Hier alleen die Mini zendertjes op AM, niet interessant voor een beetje publiek.

Meer dan 100 W is verboden, want dat vindt de overheid zo lastig met die klachten over storing.

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, Theo. Als ik 's in de buurt kom ga ik luisteren (moet wel kijken of ik AM stereo kan ontvangen). Overigens, er zat er zelfs één hier om de hoek : Please login or register to see this link.

 

Ik schreef over de periode 1996, ik weet niet of er toen al AM stereo uitzendingen waren in Nederland.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei ruudam:

Hier in de provincie staat Radio M bovenaan (14%), ja ja hoger dan Radio 2, Q of 10. Met oude muziek veel 60-s, en met nog aardig wat gesproken woord, het is een regionale omroep. Vroeger deden die in de Randstad helemaal niets.

Maar ja die andere zenders lullen tegenwoordig zo veel dat de regionalen ze gaan inhalen.

 

Vroeger toen alles beter was was het adagio More Music, More Music, Less Talk.

 

 

Maar in de VS is het dus juist Talk Radio die de oudere luisteraar trekt. 24 uur per dag gelul. Een format dat in Nederland nooit aangeslagen is.

 

In het filmpje wordt een probeem gesignaleerd dat hier ook geldt: je kunt nog zoveel oudere luisteraars trekken als je wilt, maar er zijn maar weinig adverteerders die dat een interessante doelgroep vinden. En dus laten de grote mediaconcerns het afweten. Ouderen laten zich niet meer zo snel verleiden door reclameboodschappen (voor mij geldt dat zeker), zijn minder gevoelig voor nieuwigheden (want was vroeger niet alles beter?:cool:)  en houden vaak vast aan hun vertrouwde bestedingspatroon.

 

Maar geen nood: bij ons wordt dat gat voor een belangrijk deel gevuld door radio 5 en de regionale omroepen. Prima toch? Het heeft niets met 'ouderenhaat' te maken.

bewerkt door Will Stevens
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.