Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

ls ik Peter was geweest had ik toch zo gedaan  ;)  :

"Janne Janssen, seine Frau, war Seiltänzerin,

Aber aus Mangel an einem Seil

kletterte sie auf die Plattform,

Das Essen wurde kalt und

Janne Jansen wurde heiß,

Und auf der Straße hallte sein Schrei wider:

Runter vom Dach, ich werde dich nicht mehr warnen,

Neh, neh, neh, neh, neh, neh,

von diesem Dach,

Ich warne nicht mehr

Runter vom Dach,

das war das letzte Mal."

Klopt het Duits een beetje, Helmut?

Geplaatst
  • Auteur

Ongelooflijk dat is beter dán duits. Er zit niet een verkeerd word of letter erin.

Het word "wieder en wider" schrijven ook Duitsers vaak verkeerd of ze weten niet wanneer men wieder zonder de deerde letter "e" schrijft.

Naar deze tekst ben jij Duitser of hebt een 10 in het vak behaalt of je hebt ChatGPT gebruikt^^ En schoolcijfer 10 is in Deutschland übrigens eine eins^^

Geplaatst

Het is alleen niet te zingen (lettergrepen en klemtonen passen niet op de melodie), en het rijmt niet. Dat is precies de reden waarom liedteksten nooit letterlijk vertaald worden.

Geplaatst
18 uur geleden zei Helmut:

Ongelooflijk dat is beter dán duits. Er zit niet een verkeerd word of letter erin.

Het word "wieder en wider" schrijven ook Duitsers vaak verkeerd of ze weten niet wanneer men wieder zonder de deerde letter "e" schrijft.

Naar deze tekst ben jij Duitser of hebt een 10 in het vak behaalt of je hebt ChatGPT gebruikt^^ En schoolcijfer 10 is in Deutschland übrigens eine eins^^

5 Jaar Duits 'in der Schule gelernt'. De laatste paar jaar alles over Goethe, Sturm und Drang, Biedermeier etc moeten aanhoren totdat ik er praktisch geisteskrank van werd. ;) 

Geplaatst
  • Auteur
vor 4 Stunden schrieb Omnivoor:

5 Jaar Duits 'in der Schule gelernt'. De laatste paar jaar alles over Goethe, Sturm und Drang, Biedermeier etc moeten aanhoren totdat ik er praktisch geisteskrank van werd. ;) 

Oh daar moet ik echt lachen en je beschrijft het ook nog zó leuk. Daar heb ik het veel eenvoudiger gehad met het leren van de Nederlandse taal, lekker luisteren naar de Nederlandse Radio, Hilversum 3 vanaf 1970 tot 2015 was dit mijn favoriete zender en vanaf 1971 kwamen de zeezenders erbij en nu zet ik het toetsenbord op Nederlands en het is redelijk makkelijk om hier te schrijven.

Geplaatst

Mijn opa was Duits (Oost-Pruischen).  Toen  Koningsbergen nu Kaliningrad. ( Nu Rusland ).

Ik lees en  versta het goed maar spreken is toch een probleem....................hi

Geplaatst
Op 18-7-2023 om 15:59 zei Helmut:

Oh daar moet ik echt lachen en je beschrijft het ook nog zó leuk. Daar heb ik het veel eenvoudiger gehad met het leren van de Nederlandse taal, lekker luisteren naar de Nederlandse Radio, Hilversum 3 vanaf 1970 tot 2015 was dit mijn favoriete zender en vanaf 1971 kwamen de zeezenders erbij en nu zet ik het toetsenbord op Nederlands en het is redelijk makkelijk om hier te schrijven.

is de uitdrukking in Duitsland bekend?: "Er sprecht Deutsch mit viele Haare auf"

Geplaatst
  • Auteur
vor 12 Stunden schrieb bert ree:

is de uitdrukking in Duitsland bekend?: "Er sprecht Deutsch mit viele Haare auf"

Nee helemaal niet. Ik kan het ook niet vertalen om erachter te komen wat het kan betekenen?

Geplaatst
2 uur geleden zei Helmut:

Nee helemaal niet. Ik kan het ook niet vertalen om erachter te komen wat het kan betekenen?

hij spreekt heel slecht Duits, hij maakt heel veel fouten tegen het Duits

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.