Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

H3 Top 30 met Joost den Draaijer. Treiterschijf????

Featured Replies

Geplaatst

Ik heb 'm zelf niet bewaard Edwin - zou iemand ie weer online willen en kunnen zetten, misschien Gerrit ?   En zeer bedankt.

Groetje,

Martin

Geplaatst
Op 22-9-2023 om 12:33 zei martinja:

Zeer bedankt  -zal Edwin blij mee zijn

Reken maar! Geweldige kwaliteit!

Dank, Edwin

Geplaatst
14 minuten geleden zei rauhfaser:

Reken maar! Geweldige kwaliteit!

Dank, Edwin

Heb je 'm dan al ? IK heb 'm helaas niet meer

Geplaatst
Op 19-9-2023 om 20:50 zei rauhfaser:

PS: de Troetelschijf was er in januari 1971 nog niet, dus kon Joost daar niet op varieren volgens mij. Tenzij intern al over die H3-schijf (begonnen op 6 maart, tegelijk met RNI) in januari al werd gesproken. 

Edwin

Ik lees online dat de eerste Troetelschijf zou zijn toegekend op 6 maart 1971: https://radiopedia.nl/wiki/Troetelschijf

Zelf heb ik een iets andere herinnering, namelijk dat de term 'Troetelschijf' al werd gebruikt tijdens Radio Tour de France 1970, het eerste programma op H3 dat 'horizontaal' geprogrammeerd werd. Ik weet nog dat ze elk uur 'Take to the Mountains' van Richard Barnes draaiden, wat ik toen een heel mooi plaatje vond. Joost was daar ook al bij betrokken.

Wellicht dat ze er na Radio Tour de France weer mee zijn gestopt, om pas in maart 1971 te beginnen met een Troetelschijf die zenderbreed werd ingezet.

Dit alles onder voorbehoud natuurlijk, want ik weet niet hoe betrouwbaar mijn geheugen in deze is. Het is immers 53 jaar geleden...

Geplaatst
46 minuten geleden zei Will Stevens:

Ik lees online dat de eerste Troetelschijf zou zijn toegekend op 6 maart 1971: https://radiopedia.nl/wiki/Troetelschijf

Zelf heb ik een iets andere herinnering, namelijk dat de term 'Troetelschijf' al werd gebruikt tijdens Radio Tour de France 1970, het eerste programma op H3 dat 'horizontaal' geprogrammeerd werd. Ik weet nog dat ze elk uur 'Take to the Mountains' van Richard Barnes draaiden, wat ik toen een heel mooi plaatje vond. Joost was daar ook al bij betrokken.

Wellicht dat ze er na Radio Tour de France weer mee zijn gestopt, om pas in maart 1971 te beginnen met een Troetelschijf die zenderbreed werd ingezet.

Dit alles onder voorbehoud natuurlijk, want ik weet niet hoe betrouwbaar mijn geheugen in deze is. Het is immers 53 jaar geleden...

Will, 

Dat was dan gelijktijdig met de start van de Nederlandstalige uitzendingen van de zeezender Radio Noordzee.

Daar werd dan de tegenhanger geïntroduceerd van de Troetelschijf. Dat werd de Treiterschijf.

Gerard

Geplaatst
1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Will, 

Dat was dan gelijktijdig met de start van de Nederlandstalige uitzendingen van de zeezender Radio Noordzee.

Daar werd dan de tegenhanger geïntroduceerd van de Troetelschijf. Dat werd de Treiterschijf.

Gerard

Dat klopt. Maar mijn herinnering is dus dat de term 'Troetelschrijf' in de zomer van 1970 al een paar keer (gedurende de 3 of 4 weken van Radio Tour de France) op Hilversum 3 gebruikt was.

bewerkt door Will Stevens

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.