Spring naar bijdragen

H3 Top 30 met Joost den Draaijer. Treiterschijf????


Gerrit

Aanbevolen berichten

Op 19-9-2023 om 20:50 zei rauhfaser:



PS: de Troetelschijf was er in januari 1971 nog niet, dus kon Joost daar niet op varieren volgens mij. Tenzij intern al over die H3-schijf (begonnen op 6 maart, tegelijk met RNI) in januari al werd gesproken. 

Edwin

 

Ik lees online dat de eerste Troetelschijf zou zijn toegekend op 6 maart 1971: Please login or register to see this link.

 

Zelf heb ik een iets andere herinnering, namelijk dat de term 'Troetelschijf' al werd gebruikt tijdens Radio Tour de France 1970, het eerste programma op H3 dat 'horizontaal' geprogrammeerd werd. Ik weet nog dat ze elk uur 'Take to the Mountains' van Richard Barnes draaiden, wat ik toen een heel mooi plaatje vond. Joost was daar ook al bij betrokken.

 

Wellicht dat ze er na Radio Tour de France weer mee zijn gestopt, om pas in maart 1971 te beginnen met een Troetelschijf die zenderbreed werd ingezet.

 

Dit alles onder voorbehoud natuurlijk, want ik weet niet hoe betrouwbaar mijn geheugen in deze is. Het is immers 53 jaar geleden...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Will Stevens:

 

Ik lees online dat de eerste Troetelschijf zou zijn toegekend op 6 maart 1971: Please login or register to see this link.

 

Zelf heb ik een iets andere herinnering, namelijk dat de term 'Troetelschijf' al werd gebruikt tijdens Radio Tour de France 1970, het eerste programma op H3 dat 'horizontaal' geprogrammeerd werd. Ik weet nog dat ze elk uur 'Take to the Mountains' van Richard Barnes draaiden, wat ik toen een heel mooi plaatje vond. Joost was daar ook al bij betrokken.

 

Wellicht dat ze er na Radio Tour de France weer mee zijn gestopt, om pas in maart 1971 te beginnen met een Troetelschijf die zenderbreed werd ingezet.

 

Dit alles onder voorbehoud natuurlijk, want ik weet niet hoe betrouwbaar mijn geheugen in deze is. Het is immers 53 jaar geleden...

 

Will, 

 

Dat was dan gelijktijdig met de start van de Nederlandstalige uitzendingen van de zeezender Radio Noordzee.

Daar werd dan de tegenhanger geïntroduceerd van de Troetelschijf. Dat werd de Treiterschijf.

 

Gerard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Will, 

 

Dat was dan gelijktijdig met de start van de Nederlandstalige uitzendingen van de zeezender Radio Noordzee.

Daar werd dan de tegenhanger geïntroduceerd van de Troetelschijf. Dat werd de Treiterschijf.

 

Gerard

 

Dat klopt. Maar mijn herinnering is dus dat de term 'Troetelschrijf' in de zomer van 1970 al een paar keer (gedurende de 3 of 4 weken van Radio Tour de France) op Hilversum 3 gebruikt was.

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.