Spring naar bijdragen

Dutch Media Week 2023, 192 Radio


Alex

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei radio tpot:

Waar is de microfoon schuif op het mengpaneel?

 

Theo

Theo,

 

Die diskjockey tafel moest de illusie aan de platendraaier geven dat hij het allemaal in de hand had, maar in werkelijkheid was dat maar gedeeltelijk waar.

Die tafel was een voorpost van het hoofdpaneel aan de andere zijde van het glas waar de programma technicus van dienst de uiteindelijke ballance bepaalde.

De microfoons werden opengezet met een knopje zo ook de telefoonvorken de draaitafels, spotmasters en Revox recorder werden gestart met de schuif en kon het niveau ervan regelen tot het maximum van wat aan de hoofdpaneel kant stond ingesteld.

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

Waar is de microfoon schuif op het mengpaneel?

 

Theo

Dat gaat met een drukknopje en er zijn er twee. Ik laat het je morgen wel zien.

Het is een soort flip-flop schakeling waarbij het geluid over de speakers wegvalt, het rode lampje gaat branden en de microfoon dus open.

Microfoon loopt wel via de adapter rechts achter de dj. Daar werd de klankkleur ingeregeld dat voor alle dj's in een boekwerk stond beschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan sta je dan zo maar in Hilversum, totaal de weg kwijt 😁

Maar we zijn er wel gekomen.

Dank je wel al die aardige mensen die ik een hand heb mogen geven en gesproken mee te hebben.

Ja ik weet nu hoe het zit met de microfoon en de instellingen, ik hou daar wel van recht uit recht aan.

Bedankt lieve mensen!

2 foto's die indruk hebben gemaakt vandaag bij mij.

 

Theo

de Joost den Draaier kruk.jpg

het eingelijke paneel.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de indruk, die de lege kruk bij je heeft achtergelaten, Theo.

 

Bedankt voor het toevoegen van de namen, Juul. Ik had de voornamen in de exif van de foto gezet, zo ook bij deze, de eerste foto, die ik maakte vanmiddag.

 

53238975266_53d98e0fe8_o.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Juul:

De meneer links ken ik helaas niet

Da's Patrick van Amsbergen, Juul.

 

De vrienden voor het leven worden voor eeuwig op de gevoelige plaat vastgelegd, onder het toeziend oog van Frits Spits.

 

53238170907_a8d9fbcfe8_o.jpg

bewerkt door Ben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtige foto Ben !

De mooiste foto van ons 3-en.  Mag ik een grotere aub ?

 

Met jou OK stuur ik 'em naar Jurre. ( heb je hem iets groter ?)  Ik ga binnenkort bij hem langs. Krijg ik een rondleiding door het huidige studio landschap.........................

 

PS. wat is de relatie van Patrick met "retro radio?"

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Ben:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de indruk, die de lege kruk bij je heeft achtergelaten, Theo.

 

Bedankt voor het toevoegen van de namen, Juul. Ik had de voornamen in de exif van de foto gezet, zo ook bij deze, de eerste foto, die ik maakte vanmiddag.

 

Please login or register to see this link.


Was dat niet de kruk van Willem van Kooten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Juul:

Prachtige foto Ben !

 

Met jou OK stuur ik 'em naar Jurre. ( heb je hem iets groter ?)  Ik ga binnenkort bij hem langs. Krijg ik een rondleiding door het huidige studio landschap.........................

 

PS. wat is de relatie van Patrick met "retro radio?"

Dank je, Juul. Uiteraard OK, ik heb m in twee formaten naar je toegestuurd.

 

Patrick was samen met Theo gekomen begreep ik en doet ook een radioprogramma bij Theo, vertelde hij me. Patrick was in het verleden ook betrokken bij de radiodagen (zeezenderdagen) in A'dam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ben:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal achter de indruk, die de lege kruk bij je heeft achtergelaten, Theo.

 

Bedankt voor het toevoegen van de namen, Juul. Ik had de voornamen in de exif van de foto gezet, zo ook bij deze, de eerste foto, die ik maakte vanmiddag.

 

Please login or register to see this link.

De kruk 😊

Ik kreeg uitleg over de voorkeuren van microfoon instellingen en hoorde dat deze kruk gebruikt werd door Joost den Draaier.

Want ik zei zo, das geen arbo technisch verwoorde zetel om een paar uur op te moeten zitten om je werkt te doen.

En toen dacht ik, maak een foto die je niet zo snel zult zien op de diverse fan pagina's.

Ik zag de gast kruk eenzaam staan, en toen zag ik mijn plaatje ook 👍

Had alleen maar mijn fone mee genomen, niet eens een appel, maar het ging om het contrast van het geheel.

En het verhaal van Joost.

 

Theo

 

bewerkt door radio tpot
fouten angevult
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.