Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kurt's bezoek aan de studio van Radio Veronica, September 1973

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Nederlands

Kurt's bezoek aan de studio van Radio Veronica, september 1973

(scroll down for English)

Deze film is een regelrechte kopie van wat Kurt in 1973 filmde en monteerde. Er is geen beeldmateriaal verwijderd uit die originele bewerking. Onder andere is Jos Hogen aan het werk te zien in de studio van Radio Veronica.

Deze film is zoveel mogelijk gestabiliseerd, houd er echter rekening mee dat het beeld nog wat heen en weer kan gaan.

English

Kurt's visit to the studio of Radio Veronica, September 1973

This film is a straight copy of what was filmed and edited by Kurt back in 1973. No footage has been removed from that original edit. The technician on-duty is Jos Hogen.

Please note that this film has been stabilised as much as possible, but the picture sometimes still might be somewhat shaky.

Kind regards,

Werner Tschoepe and Ben Meijering

Geplaatst

Dag Ben,

leuk om te zien. Helaas  kreeg ik een beetje kramp aan m'n ogen van het van links naar rechts en weer terug beeld. En dat vaak.

Wel knap dat je de "stabilisatie" goed hebt kunnen krijgen.

Geplaatst
  • Auteur

Bedankt voor je reactie, Juul. Mocht je, naast Jos, nog andere bekende gezichten zien, zou je me dan kunnen laten weten wat hun namen zijn?

Het snel heen en weer gaan van de film is beter "bekijkbaar" te maken door de film hier en daar vertraagd af te spelen, softwarematig vertragen van een film gaat heel goed en geeft (na stabilisatie) een nog rustiger beeld, waarbij dan wel de  menselijke bewegingen wat traag en daardoor onnatuurlijk kunnen overkomen. Misschien ga ik daarmee in de toekomst nog wel 's aan de slag

Geplaatst
  • Populair bericht

Dag Piet, da's voor mij volstrekt nieuw.  Ik weet ook niet wie verantwoordelijk voor het spandoek.

10 uur geleden zei Ben:

Bedankt voor je reactie, Juul. Mocht je, naast Jos, nog andere bekende gezichten zien, zou je me dan kunnen laten weten wat hun namen zijn?

Het snel heen en weer gaan van de film is beter "bekijkbaar" te maken door de film hier en daar vertraagd af te spelen, softwarematig vertragen van een film gaat heel goed en geeft (na stabilisatie) een nog rustiger beeld, waarbij dan wel de  menselijke bewegingen wat traag en daardoor onnatuurlijk kunnen overkomen. Misschien ga ik daarmee in de toekomst nog wel 's aan de slag

Ik ga effe kijken of ik nog namen zie. En indien mogelijk zal ik de tijdcode doorgeven.

J, mijn opmerking over het switchen van links naar rechts en weer terug dat doet mij denken aan  TROS - TV cameraman collega Raymond Haverlag. Hij maakte vaak opmerkingen als ik hem mijn video's liet zien.

"nooit van links naar rechts en weer terug" zei hij dan.  Dus ik deed in eerste instantie het zelfde als Kurt.

Ik heb even snel gekeken.

In de eerste 20 seconden zie ik iemand in de stoel van de technicus die voor mij onbekend voor komt.

Misschien een bezoeker die even in de stoel is gaan zitten?

Vanaf 24"  zie je techn. Jos Hogen. En op 1 minuut  zie twee heren staan. Links zou het Hans Mondt kunnen zijn en rechts een bezoeker. Op 1'16"   discotheek collega Carla Emondt.

Op1'25"  zie je heeeeel kort technicus Barend Blankenstein met snor.

(Na z'n Veronica tijd is hij analist bij de faculteit diergeneeskunde Utrecht geworden en een mooi onderzoek gedaan over parasieten bij dieren. Barend is in 2011 overleden op 63 jarige leeftijd. Ik ben namens de oud collega's bij z'n afscheid geweest. Maar dat terzijde.......)

zie foto Carla. ©Norderney

screen 21.jpg

Barend Blankenstein.

foto© Norderney.

screen 22.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur

Geweldig, Juul. Hartelijk dank! Ik heb de tekst bij het filmpje aangevuld met jouw informatie.

Geplaatst
56 minuten geleden zei Juul:

Maar was het nu fout of niet?

Ja.

In het Nederlands wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt tussen de gebiedende wijs enkelvoud en de gebiedende wijs meervoud.

Mooi filmpje weer Ben. Bedankt!

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst

NEE!

Douwe je geeft zelf aan tegenwoordig , maar het filmpje is van 1973 toen het onderscheid tussen enkelvoud en meervoud er nog wel was.

Rob V.

Geplaatst
  • Auteur

Piet, Rob en anderen, mag deze taalkundige discussie naar de stamtafel? Hoofdletters, uitroeptekens, het hoort niet in dit draadje thuis :(

Geplaatst
  • Populair bericht
17 uur geleden zei Juul:

Barend Blankenstein.

Wat mij ook opvalt is dat 4 studio's in het Lapershoek Veronica pand met Garrard 401 platenspelers waren uitgerust en de studio van Barend Blankenstein met Garrard 301 spelers.

Tegenwoordig zijn deze spelers, de 401 en de 301, zeer gewild bij de "High end" Audio freaks.

Groet

Henk Kruize

pu - garrard 301 - 02.jpg

pu - garrard 401 - 02.jpg

Geplaatst
  • Auteur

De cover foto van het filmpje is samengesteld uit een paar foto's, die Kurt maakte tijdens dit bezoek. Ze zijn te bekijken op het Flickr account van Martin van der Ven : "The Offshore Radio Archive, Fotoalbum van Kurt Sellenthin".

Bijvoorbeeld, deze foto :

51065058548_aba4e44d9a_o.jpg02-07VeronicaSep1973 by The Offshore Radio Archive, on Flickr

bewerkt door Ben

Geplaatst
5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Wat mij ook opvalt is dat 4 studio's in het Lapershoek Veronica pand met Garrard 401 platenspelers waren uitgerust en de studio van Barend Blankenstein met Garrard 301 spelers.

Tegenwoordig zijn deze spelers, de 401 en de 301, zeer gewild bij de "High end" Audio freaks.

Groet

Henk Kruize

pu - garrard 301 - 02.jpg

pu - garrard 401 - 02.jpg

Die bovenste in st5 kan ik mij niet herinneren.  Althans  die snelheidsregeling. Maar.................ik heb nog nooit 1 minuut in st 5 opgenomen. was min of meer de reserve studio.  En je kon er ook "self operation" doen. Dus vreemd is het niet dat ik er niks meer van weet.......en nu na al die jaren helemaal niet.

bewerkt door Juul

Geplaatst
10 uur geleden zei Rob Veld:

NEE!

Douwe je geeft zelf aan tegenwoordig , maar het filmpje is van 1973 toen het onderscheid tussen enkelvoud en meervoud er nog wel was.

Rob V.

Ik laat het er bij.

Mooi filmpje Ben!

bewerkt door Albatrosstudio

Geplaatst

Ben, heb genoten van jouw video. Brengt veel 'gevoel' van toen tot leven. Knap gedaan. Heb de link als snelkoppeling opgeslagen. Ga hem beslist nog eens bekijken.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.