Spring naar bijdragen

Forse problemen voor de Ross Revenge


Marinebroadcasters

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei thijs5326:


je hebt toch niks te verbergen?….of wel…..?

Maar daarom hoeven ze nog niet alles van mij te weten, toch?

Of vind jij het OK dat ze alle toetsaanslagen die jij doet (inclusief inloggen bij jouw bank met wachtwoord) registreren?

En dat elke foto die jij op Facebook plaatst vanaf dat moment door Facebook mag worden gebruikt voor advertenties.

John de Mol heeft niet zomaar een rechtzaak aangespannen, want ze deden het ook met zijn foto.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-12-2023 om 16:04 zei Marinebroadcasters:

Tja, wat zal de toekomst van dit legendarische zendschip zijn. Peter Moore draait niet om de problemen heen.

OK genoeg over cookies en trackers, even terug naar het draadje. Stel je nu eens voor dat de Mi Amigo niet gezonken was en in de haven terecht was gekomen..... tja, dan hadden ze nog wel wat meer scheepstechnische problemen gehad als nu met de Ross Revenge.

Dus... daarom is het misschien maar goed dat het lot van de Mi Amigo als hieronder is....

Fijn weekeinde

Henk Kruize

 

bewerkt door de redactie
Foto verwijderd ivm rechten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-12-2023 om 13:50 zei Henk-Anna Loog:

OK genoeg over cookies en trackers, even terug naar het draadje. Stel je nu eens voor dat de Mi Amigo niet gezonken was en in de haven terecht was gekomen..... tja, dan hadden ze nog wel wat meer scheepstechnische problemen gehad als nu met de Ross Revenge.

Dus... daarom is het misschien maar goed dat het lot van de Mi Amigo als hieronder is....

Fijn weekeinde

Henk Kruize

 

 

Ik heb in het verleden wel eens gedacht: wat zou er gebeurd zijn als de Caroline organisatie de Mebo2 had gekocht of gehuurd? Dat was in 1974 naar mijn mening het best uitgeruste radioschip, met FM-zender, korte golf zender, ruimte voor live programma's (incl. hutten voor de mensen) en een eigen scheepsmotor.

Wellicht was het te duur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Rink Hof:

Ik heb in het verleden wel eens gedacht: wat zou er gebeurd zijn als de Caroline organisatie de Mebo2 had gekocht of gehuurd?

Het schijnt dat in Oktober 1974 Sylvain Tack aan boord is geweest van de Mebo-2 en dat was ook bekend bij de autoriteiten. Wat voor hen ook weer aanleiding was om spoed te zetten achter de inbeslagname van het schip eind Oktober 1974. Maar volgens mij was het voor Sylvain geen optie geweest om de Mebo-2 te huren, hij had al vele frankskes in de Mi Amigo gestoken en het was maar gokken wat de toekomst zou brengen.

Het maakt mij wel verdrietig wat het lot van de Mebo-2 is geworden, koran programma's in de jaren 1978 tot begin jaren 80... en daarna alle apparatuur eruit gesloopt en afgezonken in Middellandse Zee. Kijk, uit standpunt van Erwin Meister en Edwin Bollier kan ik het wel begrijpen, die zagen nog wat geld terug voor hun schip, logisch uiteraard. Maar als "zeezenderfreak" denk ik... zoals we in Brabant zeggen "Wat seund!!!" (vrij vertaald naar ABN - Wat zonde).

 

Groet

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei ruudam:

De Norderney heeft nog een jaar op zee gelegen. 

Als een soort "pressie middel" naar Nederlandse overheid, "we kunnen altijd terug komen", maar ook gewoon omdat de broers Verweij de Norderney probeerden te verkopen als "kant en klaar radio schip". Het kostte ze handenvol geld aan bemanning, diesel en voedsel en toen de VOO uiteindelijk zendtijd kreeg heeft men de Norderney binnengehaald.

En toen begon een woelige tijd voor de Norderney, in de haven, na jaren leeggeplunderd, en maar net op tijd gered van de sloop. Het "disco schip" Norderney... De VOO begon zich te roeren over de naam "Veronica" op de zijkant van de discoboot, daarna nog diverse verbouwingen, havens etc... en nu? Alleen de buitenkant is nog enigszins origineel, meer niet. Maar ja, beter iets als niets.... 

 

Groet

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
28 minuten geleden zei Robin Westhof:

Had misschien wat kunnen worden, de Norderney zendend vanaf de voormalige ligplaats van de Jeanine van Radio Atlantis, met dan een heel mooi signaal in Vlaanderen.

 

Maar dan niet op 557 kHz, want er zat toen ook een zender in London en de Belgische kust ligt een stukje dichter bij London dan Scheveningen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Capital Radio.

 

 

screen 557.jpg

Op 13-12-2023 om 19:44 zei Henk-Anna Loog:

Als een soort "pressie middel" naar Nederlandse overheid, "we kunnen altijd terug komen", maar ook gewoon omdat de broers Verweij de Norderney probeerden te verkopen als "kant en klaar radio schip". Het kostte ze handenvol geld aan bemanning, diesel en voedsel en toen de VOO uiteindelijk zendtijd kreeg heeft men de Norderney binnengehaald.

En toen begon een woelige tijd voor de Norderney, in de haven, na jaren leeggeplunderd, en maar net op tijd gered van de sloop. Het "disco schip" Norderney... De VOO begon zich te roeren over de naam "Veronica" op de zijkant van de discoboot, daarna nog diverse verbouwingen, havens etc... en nu? Alleen de buitenkant is nog enigszins origineel, meer niet. Maar ja, beter iets als niets.... 

 

Groet

Henk Kruize

Henk,

je schrijft:

"toen de VOO uiteindelijk zendtijd kreeg heeft men de Norderney binnengehaald."

Het één heeft niet te maken met het ander.  Toeval dus.

Als ik in de stukken van Bull lees heeft het handenvol geld gekost, dat weer wel.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.