Spring naar bijdragen

1981-04-16 TROS-H3 TomMulder


jan V

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Will Stevens:

 

En er zouden nog talloze revivals volgen, tot op de dag van vandaag.

 

Wat dat betreft, is het net als met de zeezenders. :cool:

Het is anno 2024 niet meer aan Poster om daar op in te spelen. Er zijn uberhaupt geen programma's meer die op deze manier de popgeschiedenis behandelen. Die discussie heb ik hier al vaker gevoerd, ook met bijdragen van Juul Geleick en Michiel Veenstra.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei rauhfaser:


Moet zijn 16 en  23 april.
 

Op 15 januari was Poster met de derde 'run' (tweede herhaling) van The Beatles Story gekomen, nav de moord op John Lennon in december 1980. Toen dat gebeurde liep de serie Geschiedenis van de Popmuziek op zijn eind, dus moest er nog een paar weken worden gewacht. 

The Beatles Story was in 1974 de allereerste Poster-serie in de stijl die we van Tom leerden kennen, tot 1984.

Aangekocht van de BBC, die hem in 1972 had uitgezonden. Uitgezonden op Radio 1 op zondagmiddag van 5 tot 6 van mei tot en met september 1972, presentatie Brian Matthews, productie Johnny Beerling. 
Als je ze vergelijkt, hoor je gelijk hoe nauwkeurig Poster de aangekochte series overnam. Er waren natuurlijk ook veel eigen Poster-producties, waarbij Tom en/of Juul met de Nagra op pad gingen. De Nederlandse popmuziek in 1975 en Cliff & the Shadows in 1976 bijvoorbeeld.

(Hier de link, hoort eigenlijk bij Engelse radio, ik zal hem daar ook plaatsen)
 

Please login or register to see this link. 01 - Part 1 - The Birth Of The Liverpool Sound.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 1 - The Birth Of The Liverpool Sound.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 1 - The Birth Of The Liverpool Sound.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 1 - The Birth Of The Liverpool Sound.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 1 - The Birth Of The Liverpool Sound.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 2 - Getting It Onto Wax.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 2 - Getting It Onto Wax.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 2 - Getting It Onto Wax.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 2 - Getting It Onto Wax.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 2 - Getting It Onto Wax.mp3
Please login or register to see this link. 01- Part 3 - Chart Success And The Package Tours Begin.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 3 - Chart Success And The Package Tours Begin.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 3 - Chart Success And The Package Tours Begin.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 3 - Chart Success And The Package Tours Begin.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 3 - Chart Success And The Package Tours Begin.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 4 - The Start Of Beatlemania.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 4 - The Start Of Beatlemania.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 4 - The Start Of Beatlemania.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 4 - The Start Of Beatlemania.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 4 - The Start Of Beatlemania.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 5 - The World Surrenders.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 5 - The World Surrenders.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 5 - The World Surrenders.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 5 - The World Surrenders.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 5 - The World Surrenders.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 6 - The Life And Rewards Of Success.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 6 - The Life And Rewards Of Success.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 6 - The Life And Rewards Of Success.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 6 - The Life And Rewards Of Success.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 6 - The Life And Rewards Of Success.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 7 - When The Touring Had To Stop.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 7 - When The Touring Had To Stop.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 7 - When The Touring Had To Stop.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 7 - When The Touring Had To Stop.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 7 - When The Touring Had To Stop.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 8 - The Psychedelic Chapter.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 8 - The Psychedelic Chapter.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 8 - The Psychedelic Chapter.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 8 - The Psychedelic Chapter.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 8 - The Psychedelic Chapter.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 9 - Meditation And Corporation.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 9 - Meditation And Corporation.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 9 - Meditation And Corporation.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 9 - Meditation And Corporation.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 9 - Meditation And Corporation.mp3
Please login or register to see this link. 01 - Part 10 - Hello Goodbye Or Come Together.mp3
Please login or register to see this link. 02 - Part 10 - Hello Goodbye Or Come Together.mp3
Please login or register to see this link. 03 - Part 10 - Hello Goodbye Or Come Together.mp3
Please login or register to see this link. 04 - Part 10 - Hello Goodbye Or Come Together.mp3
Please login or register to see this link. 05 - Part 10 - Hello Goodbye Or Come Together.mp3

Please login or register to see this link. All 50 files
 

 

In het voorjaar van 1976 was de eerste, geactualiseerde herhaling, vanwege de Beatles revival die toen aan de gang was. Alle Beatles singles waren in 1976 opnieuw uitgebracht (in een blauw doosje, The Beatles Singles Collection) en twee kwamen er los in de Nederlandse hitparade: Hey Jude en Yesterday.

 

Bij de tweede herhaling van The Beatles Story in 1981 werd achter de 13 geactualiseerde delen een tweedelige Lennon-story geplakt, opgehangen aan het laatste interview at John in de week voorafgaand aan zijn dood gaf aan de BBC. 

 

Edwin

 

 

We kregen de BBC bijdragen "om niet" in die tijd. Kwam via de EBU. Later in de jaren 90 moest er worden betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jan V:

1981-04-16 1900-2000  TomMulder-JohnLennonStory-deel1 TROS-H3  Please login or register to see this link.

1981-04-16 1900-2000  TomMulder-JohnLennonStory-deel2 TROS-H3  Please login or register to see this link.

 

gr jan V 

Sorry jullie hebben gelijk.....was te overdreven.😄

1 uur geleden zei Jaap De Vries:

Beide van dezelfde datum jan ??

Ik wil jullie scherp houden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Juul:

 

 

We kregen de BBC bijdragen "om niet" in die tijd. Kwam via de EBU. Later in de jaren 90 moest er worden betaald.

Betaald, echt waar? Brexit avant la lettre!

 

Wat Veenstra betreft: ik heb een paar jaar geleden een heel lang stuk geschreven over historische popradio (beter gezegd: het ontbreken ervan) n.a.v. mijn bezoek aan de Beatles-podcast Fab4Cast. Die maken, overigens ook vanuit de AVRO TROS -studio, een tweewekelijkse podcast over The Beatles. Een van de makers werkt voor AVROTROS. Volgens mij moeten zij ook betalen voor de studio, hoewel ze alles zelf doen. De vooruitgang. 

 

Maar toen dat speelde, werkte Michiel nog voor de NPO en gaf hij bij Jurre en consorten aan graag weer een Poster-achtig programma te maken. Dat kwam er niet door dus besloot Veenstra dit bij gebrek aan andere mogelijkheden op te knippen in dagelijkse blokjes.

 

Toevallig heb ik van de week in de auto de Cliff & the Shadows Story. Uitzending 1982, ik denk een geactualiseerde herhaling uit 1976/77. Je hoort Cliff en Hank Marvin regelmatig de naam 'Tom' noemen, dus die zit duidelijk zelf tegenover hen. Een eigen productie dus.

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klopt. We namen dat op in het hotel van Cliff in A'dam. Hij was toen in Nederland. Cliff een erg aardige man toen. Geen enkele kapsones. Met zo'n loodzware NAGRA.

Ik heb het er pas nog over gehad toen ik bij Jurre op de thee was. Maar er is geen omroep die het wil............................(of kan)

Jurre gaat in principe niet over een programma dat doen de omroepen en hij gaat i.o. over de plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het huidige radiolandschap is weinig ruimte voor programma's die de verdieping zoeken en langer op één onderwerp doorgaan. Maar in podcasts gebeurt dat wel. Zo heb ik vorig jaar ademloos zitten luisteren naar de zesdelige podcastserie over de Deventer Moordzaak. Die is waanzinnig goed gemaakt: Please login or register to see this link. .

 

'In the studio with Redbeard', het programma over popmuziek waar Juul weleens naar verwijst, is tegenwoordig ook te beluisteren als podcast via Spotify.

 

En natuurlijk zijn er ook op tv (ook via de streamingdiensten) nogal wat documentaires te zien over de achtergronden van de popmuziek. 

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Will Stevens:

 

En natuurlijk zijn er ook op tv (ook via de streamingdiensten) nogal wat documentaires te zien over de achtergronden van de popmuziek. 

 

 

 

Gaan we het hier nou over tv hebben ? 😇

Op 16-4-2024 om 10:47 zei Juul:

Dat laatste klopt. We namen dat op in het hotel van Cliff in A'dam. Hij was toen in Nederland. Cliff een erg aardige man toen. Geen enkele kapsones. Met zo'n loodzware NAGRA.

Ik heb het er pas nog over gehad toen ik bij Jurre op de thee was. Maar er is geen omroep die het wil............................(of kan)

Jurre gaat in principe niet over een programma dat doen de omroepen en hij gaat i.o. over de plek.


Het lijkt me dat het omgekeerde best zou werken. Stel dat Jurre Daniel in de lift tegen zou komen en zou laten vallen dat hij wel een plekje kan zoeken bij een eventueel verzoek van Omroep Max dat een verzoek voor Poster 3.0 er zo ligt. 
Of AVROTROS, zelfde verhaal. De potentiele makers zijn er wel. Bart Arens, Annemieke Schollaardt...

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-4-2024 om 10:47 zei Juul:

Dat laatste klopt. We namen dat op in het hotel van Cliff in A'dam. Hij was toen in Nederland. Cliff een erg aardige man toen. Geen enkele kapsones.

Nu niet meer? 

Ik Kwam m tegen bij de opening van BigL 1395, in Frinton-on-Sea in 2005. 

Hij was niet te beroerd om naar deze uithoek te reizen. Voor de kust lagen daar indertijd Radio London, Caroline en Britain Radio /Swinging Radio England. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei rauhfaser:

 

Gaan we het hier nou over tv hebben ? 😇


Het lijkt me dat het omgekeerde best zou werken. Stel dat Jurre Daniel in de lift tegen zou komen en zou laten vallen dat hij wel een plekje kan zoeken bij een eventueel verzoek van Omroep Max dat een verzoek voor Poster 3.0 er zo ligt. 
Of AVROTROS, zelfde verhaal. De potentiele makers zijn er wel. Bart Arens, Annemieke Schollaardt...

Edwin

Zou kunnen. Bart Arens ben ik niet zo'n fan van. Jongeman moet zo nodig in mijn beleving.

 

Daniel (Henk) maakte toch al een soort Poster als podcast ?  Het is natuurlijk als je het goed wilt maken erg arbeidsintensief. Ik was er eigenlijk de hele week mee doende. Op dinsdag thuis het script maken en timen en woensdag opnemen. Daar deden we dan zo'n 3 uur over. Alles analoog hé.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6412
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Panthera leo
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.