Spring naar bijdragen

foto's: Veronicazendschip Norderney


Aanbevolen berichten

De 'overheid' was helemaal niet bang voor de Norderney.Die waren alleen geïnteresseerd in de zendinstallatie,waar het kristal al uit verwijderd was. Nadat de uitzendingen definitief waren gestopt, heeft de schuit nog een jaar op zee gelegen.Er had toen niemand belangstelling voor het schip.Ook het oud personeel niet.Comfortabel in een warme studio presenteren 'waar alles stond' was toch veel beter dan op een schip zitten met alleen maar water om je heen.Bull Verweij heeft na dat jaar opdracht gegeven om de Norderney naar de haven te laten slepen,waar Oom Bull de zenders meenam naar de Boerderij,Waar aldaar ze later verzegeld zijn door Neuteboom. Alles wat herinnerde aan de zee-zendertijd werd er nadien uitgesloopt,en uiteindelijk zou het schip ook gesloopt worden,maar de Norderney werd een roestige Discotheek na wat gezeul er mee...........De romantiek van weleer is vergaan........Alhoewel ze nog steeds te bezoeken is in Amsterdam.

bewerkt door Moby
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zin snap ik niet helemaal:

"De 'overheid' was helemaal niet bang voor de Norderney. Die waren alleen geïnteresseerd in de zendinstallatie,waar het kristal al uit verwijderd was"

 

Waaruit leid je af dat de overheid geïnteresseerd was in de zendinstallatie ?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,onder de 'overheid' kunnen we het staatsbedrijf der PTT/RCD ook scharen.Radiocontroledienst van het Staatsbedrijf der PTT eigenlijk.De zenders werden toen voorzien van een zegeltje door de alom bij FM piraten gehate Heer Neuteboom,die bij Verweij thuis was om de zenders te verzegelen. 'Geïnteresseerd in' bedoelde ik beroepsmatig werk van Ambtenaar Neuteboom  die zijn 'plicht' toen trachtte te doen. (Beknopt uitgelegd)

 

Misschien kan Frederick eens vertellen waarom hij schreef dat destijds de overheid bang was van de Norderney.

Veronica heeft nooit gestoord.....

 

Groet,Ben.

bewerkt door Moby
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-4-2024 om 06:39 zei frederick:

ik vind het schandalig; de norderney had als erfgoed in oude staat onderdeel van het omroep museum moeten zijn. Maar destijds was de overheid bang van de Norderney.

Dat is ook zo.

Maar ik bedoelde de nieuwe Member Frederick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Juul:

a ik denk dan zenders

Tja, de 2 Continentals... ze werden later gekocht door Meister en Bollier. Een van de CE's verving de 10kW RCA aan boord van de Mebo-II en de andere was als "Cargo" aan boord van de Angela, de voormalige Mebo-1.

Later is, volgens Robin Adcroft, alle zendapparatuur aan boord de van de "El Fatah", de nieuwe naam van de "Mebo-II" uitgebouwd en in opslag gegaan. Volgens Robin is er verder nooit meer wat met gedaan.

Wal ik me wel herinner, ik meen dat het ooit ergens in "Offshore Echoes" heeft gestaan, is dat een van de Veronica Continentals is ingezet bij een zendstation in Benghazi. Maar hoe en wat?? Ik weet het niet.

Misschien is er iemand die meer weet van het lot dat de oude zendapparatuur trof??

 

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus toch.... Dankjewel Juul.

Weer wat geleerd.

Kon dat niet komen door atmosferische omstandigheden?

Zelfs in Zweden waren er nog storingen,lees ik in het rapport.

Ik ben ook geen zendertechnicus natuurlijk,maar was van mening dat jarenlang het signaal goed en stabiel was,en geen storingen veroorzaakte....

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd he dat andere zenders op dezelfde frequentie niet stoorden 🤪

Dat mocht dan en ook het feit dat meer als de helft van alle zenders, niet conform plan uitzonden.

Iets met boter op je hoofd toen die tijd?

Het geval van Zweden is erg frappant, een klacht over het wegdrukken van een veel sterkere zender.

De overheid zocht en vond de stok om mee te slaan.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei radio tpot:

Vreemd he dat andere zenders op dezelfde frequentie niet stoorden 🤪

Dat mocht dan en ook het feit dat meer als de helft van alle zenders, niet conform plan uitzonden.

Iets met boter op je hoofd toen die tijd?

Het geval van Zweden is erg frappant, een klacht over het wegdrukken van een veel sterkere zender.

De overheid zocht en vond de stok om mee te slaan.

 

Theo


Zouden in die tijd  buitenlandse zenders nooit gestoord worden door Hilversum 1 t/m 3?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.